BrandZ Top 100: Технологичните брандове са в застой
Глобализацията и консолидирането на пазара изстрелват пивоварите напред


Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Общи тенденции
-Технологиите са жизненоважниТехнологиите са като въздуха – без тях не може. Не осъзнаваме това обаче, докато не се появи проблем с тях. В сферата на технологиите устройствата, съдържанието и начините за разпространение се превръщат в паралелни и съревноваващи се екосистеми.
-Животът е смесен
Все повече и повече съчетаваме личния, социалния и работния аспект на живота си или се намираме в няколко места едновремено. Технологиите позволяват тази гъвкавост.
-Мястото няма значение
Местоположението вече не е пречка, защото до клиента може да се стигне навсякъде - физически или виртуално, във време, което му е удобно.
-Това, за което сте платили (и може би малко отгоре) Клиентите купуват от обширно портфолио с брандове. Жена може да си купи по-евтина рокля, но да я комбинира с луксозен аксесоар. Очакванията на клиентите са реалистични. Те приемат обслужването да няма лично отношение към клиента, но са нетърпеливи, ако е неефективно.
-Добро обслужване навсякъде
Получавайки прекрасна услуга в една категория, клиентите очакват същото отношение във всички останали. Те имат нагласа за отлично представяне от бранда и са недоволни, ако то липса. И невинаги са склонни да платят допълнително за това.
-Брандовете се превръщат в медии Този феномен е най-видим в търговията на дребно, защото продавачите събират и организират огромни количества клиентски данни, които могат да бъдат осребрени чрез създаване на подходящо съдържание за всеки сегмент от аудиенцията.
-Репутацията е важна
Брандовете се опитват да върнат изгубеното доверие, особено при финансовите институции. Корпоративната репутация става все по-важна като начин за затвърждаване на доверието.
-Присъствието на бързо растящите пазари е задължително
Дори в годините на забавен икономически растеж е ясно, че присъствието на брандовете на бързо развиващите се пазари вече не е просто пожелателно.
-Средният ценови клас се свива
Скъпите или евтините брандове предлагат на клиентите по-ясен избор, отколкото тези, които са в средния ценови клас.
-Всеки е експерт
Информацията е достъпна навсякъде, по всяко време, за всеки. Разговорът между бранда и клиента е като между равни. Те се учат един от друг.
Компанията на първо място в списъка с най-скъпите брандове в света – Apple, като че ли отразява ситуацията в цялата класация. Любимата в недалечното минало компания на младите и инвеститорите, която кара феновете да се редят на километрични опашки пред магазините преди пускането на нов продукт, губи част от магията си. След 19% ръст в стойността на бранда си година по-рано, сега Apple на практика стои на място, регистрирайки само 1% ръст в до 185 милиарда долара.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.