Да осребриш спонсорството

Няколко истории за част от компаниите, решили да финансират олимпийските игри в Лондон през миналата година

В началото бюджетът на лондонската олимпиада беше 2.4 млрд. паунда, но накрая достигна близо четири пъти повече до 9.3 млрд.
В началото бюджетът на лондонската олимпиада беше 2.4 млрд. паунда, но накрая достигна близо четири пъти повече до 9.3 млрд.
В началото бюджетът на лондонската олимпиада беше 2.4 млрд. паунда, но накрая достигна близо четири пъти повече до 9.3 млрд.    ©  Stefan Wermuth
В началото бюджетът на лондонската олимпиада беше 2.4 млрд. паунда, но накрая достигна близо четири пъти повече до 9.3 млрд.    ©  Stefan Wermuth

Милиони долари, много блясък, медийно отразяване по целия свят и, разбира се, звезди от световна величина. На пръв поглед това звучи като поредното събитие от света на киното, като филмовия фестивал в Кан например или церемонията по връчването на Оскарите. Някъде надолу в списъка ни с предположения са летните олимпийски игри в Лондон през миналата година. Донякъде това е естествено, защото за бизнес измеренията на подобни събития рядко се говори.

Когато едни от най-известните компании в света решиха да спонсорират олимпиадата, желанието за големи печалби беше очевидно, а средствата - деветцифрени. Някои успяха да увеличат рекордно продажбите си, други се разочароваха. Но тук не става въпрос само за замеряне с логота от телевизионния екран, а за нещо повече, което да накара потребителя да асоциира марката с провеждащите се от 117 години олимпийски игри.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
7 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mi4o avatar :-|
    mi4o
    • + 14

    Тук някъде се сещам за злощастните ни опити за организиране на зимна олимпиада в София.

    Сещайте се дали е възможна за нас.

    Ами НЕ Е.

    Иначе всяка олимпиада отдавна е огромно маркетингово събитие или с други думи - ОКЕАН за рекламните акули. Спортът остава само за украса.

    Важното е бизнеса да върви

    Нередност?
  • 2
    ivanchola avatar :-P
    ivanchoLA
    • - 7
    • + 9

    Нормално Европейците не разбират маркетинга и рекламата, затова на високите позиции са само Американци, дори и компаниите групи да са базира в Лондон заради данъчни преференции. Затова и спортовете в САЩ са всветлинни години пред всички останали с почети никакви финансови инжекции от държавата, защото това е един огромен и супер печеливш бизнес ...

    Нередност?
  • 3
    cuam4o avatar :-|
    Ангел
    • - 7
    • + 7

    До коментар [#2] от "ivanchoLA":

    По тая логика китайците трябваше да са последни в спортовете.. ама не са?

    Нередност?
  • 4
    patchev avatar :-|
    HXP
    • - 1
    • + 4

    То Проктър енд Гембъл ако не си увеличи печалбата чрез такова събитие, човек може да каже, че нещо не е наред. Това е най-голямата компания за бързооборотни стоки в света с над 200 марки!!

    Нередност?
  • 5
    forest avatar :-|
    Forest
    • - 3
    • + 5

    от такова състезание печелят почти всички (МОК/ФИФА, спонсори) освен домакините главно поради следните причини:
    1/ повечето построени спортни съоражения не се ползват след това
    2/ разходите за сигурност са милиарди (и от тях няма никаква дългосрочна полза)
    3/ корупция която надува разходите

    Нередност?
  • 6
    ivanchola avatar :-P
    ivanchoLA
    • - 4
    • + 8

    До коментар [#3] от "cuam4o":

    Не са, защото наринаха милиарди в образование на кадри, в институти и наемане на специалисти от САЩ. За разлика от Европейските надувки, китайците се учат от опита на САЩ и си реорганизираха образованието по този модел, вместо да препокриват топлата вода ...
    Това казано, като Европейците, никога няма да са по добри от САЩ защото е държавна система без конкуренция, което сваля нивото веднага ... Основата на всичко това в САЩ са колежанските и училищните спортове, паралелно с образованието, докато в държавните системи те са извадени от нормалния живот и просто губят таланта ...

    Нередност?
  • 7
    kireto avatar :-|
    Кирето
    • - 2
    • + 4

    Нямаше ли и един скандал с макдонлдса, дето беше забранил да се продават други пържени картофки освен неговите?
    И англичаните скочиха и си отстояха фиша и чипса...
    То и олимпиадите вече са само маркетинг и реклама.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал