

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
В малкото испанско село Мадеруельо пред паркиран автобус се извива опашка от пенсионери. Бусът в отличителните цветове зелено и кафяво идва само веднъж месечно и не вози хората никъде, но въпреки това те са доволни от неговите услуги. Превозното средство е до друг бус, който продава замразена риба, и всъщност представлява мобилен клон на испанската банка Bankia, който обслужва отдалечените региони, където няма представителства. Вътре автобусът изглежда почти като всеки обикновен банков клон, само мебелите са фиксирани с гумени ленти, за да не се разместват, докато той пътува към поредното селище, разказва агенция Reuters. Седемдесет и една годишният жител на Мадеруельо би предпочел рейсът да идва по-често: "Не е нормално да можеш да теглиш пари само веднъж месечно", казва той.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
13 коментара
Брях, след като години наред вилняха, сега живи да ги оплачеш банките. Чак се просълзих.
Не, просто интернет банкирането затваря губещите клонове. На който много му трябват банкови услуги си ги има на компютъра, там може да плати сметка, да напише платежно или да купи нещо в интернет. В магазина, картата и т.н. Лошо е за старите хора, защото всичко това им се вижда много сложно, живели са в много различно време. Ако е само за теглене на пари защо не сложат по един банкомат в селото се чудя.
Буквално се гаврят с нас. Вдигат лихвите, когато си поискат, плащаме някакви безумни такси за обслужване, усвояване, поддръжка на картата, поддръжка на сметката, по един лев вече се плаща за теглене от чужд банкомат. Като всеки един клиент плати всичките тези такси, в банката постъпват милиони. А какво правят с тези пари никой не знае... но са го докарали до под кривата круша.
Тези с автобуса ми напомнят за една наша банка - Прокредит. И те се бяха оборудвали с едни ванове, кредитомобили им викаха. Уж да раздават земеделски кредити, а ходеха да клатят мадами в тях. Накрая им викаха "Море от любофф".
[quote#2:"dragozow"]Ако е само за теглене на пари защо не сложат по един банкомат в селото се чудя. [/quote]
Банкомат не може да има без клон = кой ще го охранява, кой ще го зарежда?
Най-добрия вариант е автобус, пестят се разходи. Така е и с Еконт в най-слабо населените места в България - 1 път седмично минава и който има пратки праща.
Наистина интернет банкирането набира скорост.
В турция пък ако вкараш на депозит пари имат 8% лихва, но ако ги вкараш през интернет банкиране имаш 9% лихва.
Така че с малко стимул интернет банкирането и уеднаквяването на стандарта е бъдещето.
Но това с разрастване съкращаване е нещо нормално, защо ви учудва, това е единствения път.
До коментар [#5] от "kocbo":
[quote#5:"kocbo"]Банкомат не може да има без клон = кой ще го охранява, кой ще го зарежда? [/quote]
Няма абсолютно никакъв проблем да си имаш банкомат без клон. И такива примери има достатъчно. Само трябва да се огледаш. За банкомата ти трябва само ток, интернет, СОТ и един инкасо автомобил, който да го зарежда с кеш от време на време. А един по-модерен банкомат, който да може да приема кинти и да прави разни други банкови операции може дори до голяма степен да замести банков клон.
"малкото испанско село Мадеруельо"? Населено с шотландци?
До коментар [#4] от "didco":
То всичко хубаво с плащанията по банков път, но какво правим с фирмените вноски на каса + другите бумащини.....
Прокредит сега поокастри клоновете си и им намали работното време .... преди имаше филиали работещи до 7ч - едно доста удобно нещо, Сега никой не работи след 17:30, а като компенсация се предлагат едни митични машини в които ще се депозират пари и които в моя град все още ги няма /а не е от малките/.
Тази банка въведе и заместника на касиера : автоматичен сейф за броене на пари NCR.......... пускат ти парите в една дупка - тя се затваря, от вътре се чува изщракване и касиерката ти съобщава че примерно пачката не е цяла и липсват 2бр банкноти. Най-вероятно е така, но бихте ли повярвали в нещо в което не виждате кое как се случва ... малко като бомбето на фокусника.
Та виждам че банките се стремят към ефективност - намаляне на разходи, рязане на служители, уплътнено работно време. Въпроса е до колко това ще се хареса на клиентите и колко ще загубят в процеса на преструктуриране.
Мислещите същества в банките винаги са били много малко. Така, че колкото по-малко банкови клонове толкова по-малко нагли глупаци и глупачки на хранилката
От 21 години ползвам активно австрийска банкова сметка и последен път съм стъпвал в клона преди 6-7 години за 10 минути. Всичко друго върви по пощата и електронен път. Сметката особено се рентира при серия плащания към страни от Еврозоната. Вместо 5 пъти по 15-30 евро преводна такса, веднъж към тази сметка за 15-30 и от нея нататък всичко е по 55 цента
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход