С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
19 3 окт 2013, 18:39, 5217 прочитания

Германия обмисля камионите да плащат такса за всички магистрали

Със средствата ще се поддръжа пътната мрежа, няма да се строят нови аутобани

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германия трябва постепенно да разшири обхвата на пътните такси за тежкотоварни автомобили и те да действат по цялата национална мрежа от магистрали. Това се споразумяха транспортните министри на 16-те федерални провинции на специална конференция в сряда, съобщи Reuters. Германия вече печели повече от 4 милиарда евро годишно от таксата, която сега се събира от камиони, пътуващи по обикновените и четирилентовите магистрали. Министрите сега искат таксата да важи за 40 000-километровата федерална мрежа магистрали. На срещата си в Берлин те призоваха допълнителни 2.7 милиарда евро, събрани от данъкоплатците, да бъдат използвани за годишно модернизиране на инфраструктурата. Според тях тези две мерки, както и предложението за таксуване на по-малките тежкотоварни автомобили (обща маса до 12 тона), ще успеят да осигурят допълнителни 7.2 милиарда евро, необходими за поддръжката на пътищата, железопътния и водния транспорт всяка година.

Готов план


Споразумението между министрите на провинцията се смята за основата на изготвянето на план на федерално ниво без значение каква ще бъде новата управляваща коалиция в Германия, тъй като всички големи партии имат участие в идеята. На изборите на 22 септември партията на Ангела Меркел – Християндемократическият съюз (ХДС), спечели с впечатляващите 42%, но досегашният й коалиционен партньор Свободната демократическа партия не успя да влезе в Бундестага. Затова Меркел предложи преговори за широка коалиция на социалдемократите, но си остави отворена и възможността да се коалира със Зелените.

Reuters обяснява, че таксите за магистралите се събират чрез Toll Collect – първата сателитно базирана система. 45-процентов дял в нея има германският автомобилен гигант Daimler, 45% има и Deutsche Telekom, a останалите 10% са на компанията Cofiroute, собственост на френския строителен концерн Vinci. Основа за споразумението е състоянието на пътищата в Германия, което според бившия транспортен министър, социалдемократа Курт Бодевиг, е окаяно. Бодевиг е ръководил извънредна конференция на министрите, дала оценка на инфраструктурата, отбелязва германското списание Spiegel. Изданието коментира още, че щом министри от либералите до социалдемократите са били единодушни, това означава, че федералната транспортна мрежа наистина има нужда от по-добра поддръжка. "Стана ясно, че става въпрос за поддръжка, а не за ново строителство на пътища", каза Хелмут Холцапфел, специалист по транспорта от университета в Касел.

Нерешени проблеми



В момента таксата важи за камиони над 12 тона, при това само за обикновени магистрали и едва за няколко четирилентови скоростни пътища. Според Удо Бекер един изцяло натоварен камион в сравнение с една лека кола нанася 50 000 пъти по-големи щети на пътищата и 200 000 хиляди пъти по-големи щети на мостовете. Но това, че камионът прекарва толкова много време на пътя, е заради колите само с водач, които правят задръствания. "Трябват им стимули, за да пътуват със съседа си", казва Бекер. Според Холцапфел това ще помогне и за реформите в логистичния сектор, където камионите пътуват средно с 30% по-малко товар от капацитета им. "Има високотехнологични модерни логистични модели, при които това може да се избегне. Но те си струват само когато за километрите изминат път се плаща", обяснява експертът.

Според двамата анализатори обаче трябва да се промени и начинът, по който се отпускат парите. Идеята на Бекер е федералното правителство да отпуска средства на отделните провинции и те сами да решат за какво да ги използват. Така местните власти имат стимул да развиват смислените проекти, а не само тези, за които са им обещани пари от Берлин. Вместо да се правят всеобхватни концепции за мобилността, железопътният и автомобилният транспорт се развиват отделно. "Така се стига до четирилентова магистрала, до която вървят релсите с празни влакове по тях", обяснява Бекер. Според него магистралната такса няма да помогне за решаването на този проблем.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Втори мандат, но не и безконтролна власт за управляващите в Полша 1 Втори мандат, но не и безконтролна власт за управляващите в Полша

Опозицията овладя Сената, но властта ще продължи с евроскептицизъм, антилиберални мерки и икономически национализъм

14 окт 2019, 563 прочитания

Кюрдите сключват сделка с Москва и Дамаск заради турската офанзива 1 Кюрдите сключват сделка с Москва и Дамаск заради турската офанзива

Анкара едва ли иска да влезе в директен сблъсък със сирийската армия, но ситуацията е непредвидима

14 окт 2019, 1843 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Шистовият бум прави САЩ най-големия производител на нефт и газ

Още тази година Вашингтон може да изпревари Москва по общ добив

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света