Банковият клон на бъдещето

С джаджи и интерактивни технологии банките търсят ново поколение клиенти и повече приходи

Според банката в клона влизат 40% повече клиенти, а новите потребители са се увеличили с 25%
Според банката в клона влизат 40% повече клиенти, а новите потребители са се увеличили с 25%
Според банката в клона влизат 40% повече клиенти, а новите потребители са се увеличили с 25%    ©  Reuters
Според банката в клона влизат 40% повече клиенти, а новите потребители са се увеличили с 25%    ©  Reuters

Арт инсталации, интерактивни стени и робот портиер – за да отговорят на конкуренцията онлайн и да привлекат ново поколение клиенти в клоновете си, банките залагат на впечатляващ интериор и високотехнологични джаджи, разказва агенция Reuters. Банкоматите разчитат пръстови отпечатъци, клиентите управляват финансите си чрез тъчскрийн, а експертите дават съвети по видеоконферентни разговори – това предлага фирмата за разплащателни технологии Wincor Nixdorf в шоурума си в парижкото предградие Велизи. "Банките инвестират много в клонове", казва Стив Бусабата, директор за банковите услуги във френската фирма. Причината е ясна – години наред банките разчитаха да печелят от клоновата мрежа, докато сега банковите експерти очакват до 2020 г. тези приходи да съставляват едва 62% от общите, а не както днес – около 81% според Equinox Consulting.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vestonosec avatar :-|
    vestonosec
    • + 5

    Бреех,браво!

    Нередност?
  • 2
    kkozarev avatar :-P
    Kamen Kozarev
    • + 4

    Баткоо, елате да видите Bank of America какви банкомати са пуснали из източните САЩ. Вече има и такива с видео връзка с кол центъра в Карачи...

    Нередност?
  • 3
    tet avatar :-|
    tet

    Бъдещето е на финансовите посредници, които са на ти с дигиталните технологии.

    Нередност?
  • 4
    guinness1 avatar :-|
    guinness1
    • - 1

    ...уау,уау ,уау...следващата крачка е банките да раздадат и по едни чипчета на редовните си клиенти,...и старата приказка за конспирациите на "Световното правителство" ще излезе че е самата истина....айде мерси,обичам да си стоя на опашката,да си се поблъскам..."да се запознавам с някой".

    Нередност?
  • 5
    epoc avatar :-|
    epoc

    Рано или късно в България ще ти се наложи да внесеш/изтеглиш 5000 лева на гише и това няма как да го направиш през скайп, нито през кол центъра. Един единствен банкомат съм виждал (на Райфайзен), където може да внасяш пари. Останалото е гола вода.

    Банковата ни култура е ужасна (идете до офис на уникредит или на дск), лихвите - високи, а 80% от колегите ми със заплата над 1000 лева не са чували за кредитна карта. Да на говорим, че ако току-що си се върнал от Франция или Австрия си е направо културен шок, там и апаратите за билети в метрото приемат кредитни карти, повечето магазинчета не приемат банкнота над 50 евро; познат, който беше ходил в командировка беше показвал на местните банкнота от 500 евро на живо, те не бяха виждали повече от 100, че всичко минава по банков път....

    Нередност?
  • 6
    epoc avatar :-P
    epoc

    [quote#4:"red__army"]...уау,уау ,уау...следващата крачка е банките да раздадат и по едни чипчета на редовните си клиенти[/quote]

    Вече са им раздали, наричат се кредитни карти.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал