Брюксел се отказва от националните цели за зелена енергия след 2020 г.

Еврокомисията представи идеите си за нови климатични и енергийни цели

В интерес на ЕС е да изгради икономика, богата на работни места, която по-малко зависима от вноса на енергия", каза председателят на ЕК Жозел Мануел Барозу
В интерес на ЕС е да изгради икономика, богата на работни места, която по-малко зависима от вноса на енергия", каза председателят на ЕК Жозел Мануел Барозу
В интерес на ЕС е да изгради икономика, богата на работни места, която по-малко зависима от вноса на енергия", каза председателят на ЕК Жозел Мануел Барозу    ©  Yves Herman
В интерес на ЕС е да изгради икономика, богата на работни места, която по-малко зависима от вноса на енергия", каза председателят на ЕК Жозел Мануел Барозу    ©  Yves Herman

Парникови емисии, които са с 40% по-ниски спрямо нивата им през 1990 г., най-малко 27% дял на възобновяемите източници (ВЕИ) в енергийния микс, подобрена енергийна ефективност и реформирана въглеродна търговия в Европейския съюз (ЕС). Така би трябвало да изглежда енергетиката на общността през 2030 г. според предложената рамка на Европейската комисия за нови климатични и енергийни цели, представена в сряда.

Предложенията надграждат сегашния законодателен пакет "Климат и енергетика", според който до 2020 г. ЕС трябва да изпълни целите, известни просто като 20-20-20, тоест 20% по-ниски емисии, 20 на сто дял на ВЕИ и 20% увеличение на енергийните спестявания.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    edin131 avatar :-|
    Nikoi
    • - 1
    • + 13

    освен това повишаване ефективност на транспорта с въвеждане на задължително двупосочни маршрути пълно пълно по море ,железопътна линия и път ,ограничение за ползване на частни автомобили в градовете и особено на джипове и автомобили замърсяващи средата и под евро 4 напр,и т .н и т.н неща ,които ще спасят от замърсяване околната среда

    Нередност?
  • 2
    johnniewalker avatar :-|
    johnniewalker
    • - 1
    • + 7

    Според сегашните предложения обаче целта за 27% зелена енергия ще е задължителна само на общоевропейско ниво, без да се залагат национални цели за всяка държава членка, както е сега....

    Значи ако примерно Полша е на 10% някой друг ще трябва да я компенсира с повече "зелена" енергия за да излезе сметката от 27%, а.... Това е сигурен начин да има недоволни в края на филма...

    Нередност?
  • 3
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 10
    • + 3

    Почва да им идва акъла в капацините на брюкселските зелки, бавно и трудно, много бели направиха, но идва...
    Жалко че е само 3 месеца преди изборите за новите зелки....
    Но все пак берекет вересин, доволен съм, напредък им....!!!

    Нередност?
  • 4
    boby1945 avatar :-P
    boby1945
    • - 3
    • + 2

    До коментар [#2] от "johnniewalker":


    [quote#2:"johnniewalker"]Това е сигурен начин да има недоволни в края на филма... [/quote]
    Полша определено няма да е сред недоволните, не се съмнявай..... :-)

    Нередност?
  • 5
    abadobata avatar :-(
    Distributed
    • - 2
    • + 3

    Срам и позор.

    Нередност?
  • 6
    mi6ail1234 avatar :-|
    mi6ail1234
    • - 3
    • + 3

    И за какво ние бързахме да се правим на екологични,като сме затънали до гуша в ***на.Защо винаги се правим на по-европейци от останалите народи?Защо безропотно винаги прилагаме разни бюрократични укази,които нямат нищо общо с нашата действителност?Защо си правим живота по-сложен отколкото трябва и докога така?

    Нередност?
  • 7
    ijj avatar :-|
    ijj
    • + 5

    До коментар [#5] от "Distributed":

    Е, може и иначе да се тълкува - че щом целта ще е само обща, европейските институции предвиждат да се увеличат техните компетенции в областта на енергетиката.

    Нередност?
  • 8
    abadobata avatar :-|
    Distributed
    • + 6

    До коментар [#7] от "ijj":

    Срама е в това, че 27% ВЕИ от потреблението на енергията (вкл. транспорт и отопление) през 2030 е ПО–ЗЛЕ от business-as-usual.

    т.е. Тази цел ще се изпълни около 2025, а СО2 емисиите вече върят дооооооста преди 20/20/20 - в момента ЕС сме ги намалили с 18%, т.е. до 2020 остават само още 2%, т.е. най-вероятно намалението през 2020та на СО2 емисиите ще е 25-30%, а 40% намаление ще има около 2026-2028.

    [quote#5:"Distributed"]Срам и позор.[/quote]

    Нередност?
  • 9
    ijj avatar :-|
    ijj
    • + 4

    До коментар [#8] от "Distributed":

    Ама това е при положение, че и в 2020 г. продължава сегашната рецесия.

    То не че е невъзможно да се случи, ама все пак не е съвсем сигурно. Като че ли този резерв към Европейската схема за търговия с емисии е и в двете посоки - т.е. допуска се все пак някаква вероятност за възстановяване на енергопотреблението от предкризисните години.

    Нередност?
  • 10
    abadobata avatar :-(
    Distributed
    • - 1
    • + 4

    До коментар [#9] от "ijj":

    Кризата отдавана вече не влияе.

    20/20/20 подценява няколко неща и то драстично - енергийната ефективност (теа 20% там не ги гледай, те се мерят шаманистично) и колко бързо и колко много ще поевтинеят ВЕИ, а и напълно, ама напълно - тотално, не регистрира ВЕИ за вътрешно потребление, т.е. ВЕИ мощностите построени зад електромера и не продаващи ток към мрежата, които в момента са голям хит в Испания, Италия, Германия и т.н. и ще стават все по-разпространени - има цяла петилетка до 2020.

    Въобще fossil/nuclear лобито игра много силно в последните дни на тази Европейска Комисия. След Евроизборите може да се надяваме на някаква промяна.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал

Един събор, гол на 70%

Един събор, гол на 70%