Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 4 мар 2014, 18:45, 5359 прочитания

Как профсъюзите бяха победени в американска фабрика на Volkswagen

Служителите сами гласуваха да не се обединяват в трудова организация

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кампанията на антипрофсъюзните групи се фокусира не само върху работниците, но и върху техните семейства.
Защо служителите на единствената американска фабрика на Volkswagen се отказаха от това да си основат профсъюзна организация? След съкрушителната загуба на профсъюза United Auto Workers (UAW) в гласуването дали да представляват работниците на германския автомобилостроител изникват много въпросителни, пише Reuters. Най-важните от тях са как стана възможно това и дали консервативните политици като републиканския сенатор Боб Коркър от щата Тенеси и антипрофсъюзните групи са се обединили, за да повлияят на изхода от вота на 12-14 февруари.
 
В оплакване до независимата агенция National Labor Relations Board от UAW твърдят, че е имало "координирани усилия" срещу тях, но не представят достатъчно доказателства за това. Разследване на Reuters и интервюта с представители на засегнатите страни също не свидетелстват за общи действия от страна на политици и антипрофсъюзни групи. Но те дават по-цялостна картина върху това как поне пет национални организации и една местна група, всичките действащи поотделно, успяват да победят в едно гласуване, за което мнозина смятат, че UAW ще спечели. В бъдеще това може да представлява една хипотетична рамка, която да бъде използвана срещу профсъюзите, искащи да представляват работници и на други места.
 
Безпрецедентна кампания
 
Централно място в стратегията на антипрофсъюзните групи в град Чатануга, Тенеси, където се намира фабриката на Volkswagen, е бил опитът да спечелят на своя страна не само служителите, но и техните семейства и приятели. От UAW провеждат сравнително традиционна кампания – срещат се с работници, раздават листовки, пускат реклами по радиото. Техните противници, на които не е позволено да пропагандират в самата фабрика, също не стоят със скръстени ръце. Те провеждат събрания с хората, правят уебсайт срещу UAW, пишат материали във вестниците, излъчват рекламни съобщения по радиото и наемат билбордове.
 
"Смятам, че работниците не се намират във вакуум, а в едно общество. И когато това общество осъзнае колко много е заложено на карта, тогава посланието достига до всички", казва Мат Патерсън, един от главните архитекти на стратегията срещу профсъюза.
 
Гласуването във фабриката в Чатануга е необичайно, тъй като работодателите не се противопоставят на профсъюза. Ръководителите на UAW, които са свикнали обикновено опозицията да идва от шефовете на компаниите, са неподготвени за стратегията на опонентите си да изнесат битката от фабриката по улиците на града. Консервативни републиканци, сред които и губернаторът на Тенеси, говорят открито срещу UAW. Сред най-гласовите критици е сенатор Коркър, бивш кмет на Чатануга, помогнал да се доведе фабриката в града през 2008 г. Според поддръжниците му победата над профсъюза е жизненоважна за стратегията им да се държат трудовите организации далеч от южните щати.
 
Борба на юг
 
Гроувър Норкист, консервативен активист, който оглавява влиятелната организация Americans for Tax Reform, описва вота срещу UAW като "първа стъпка" в борбата срещу профсъюзите на юг. "Ако бяха взели тази фабрика, щяха да започнат да се придвижват към други големи компании", смята Норкист. Според него стратегията на антипрофсъюзните групи е била да се фокусират върху местните общности, а не само върху работниците във фабриката. Те наемат всеки свободен билборд в околността – общо 13 на брой. "Целта беше всеки, който живее в града, да ги види", казва Норкист.
 
В центъра на кампанията е служителят във фабриката на Volkswagen Майк Бъртън, който организира колегите си в движение срещу профсъюзите. Той започва да лепи плакати против UAW и успява да събере над 100 000 долара дарения от работници и местни граждани. Част от парите са изхарчени за създаването на уебсайта www.no2uaw.com, за заснемането на видео за YouTube и за отпечатването на листовки.
 
Сега антипрофсъюзните активисти планират да пренесат битката си в други южни щати, включително във фабриката на Mercedes-Benz в Алабама, където UAW се опитва да организира служителите вече повече от година.  


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Бонд. Корона бонд 1 Бонд. Корона бонд

ЕС трябва да действа заедно срещу последствията от пандемията. Ако повтори грешките си от еврокризата, този път те могат да бъдат фатални

2 апр 2020, 767 прочитания

Американската полиция се задъхва в условията на пандемия Американската полиция се задъхва в условията на пандемия

Служителите на реда в САЩ масово са без защитно оборудване, стотици са с COVID-19 или под карантина

2 апр 2020, 914 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Китай задълбочава икономическите реформи

Пекин очаква ръст на БВП от 7.5%, който ще е най-ниският от 24 години

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Проф. д-р Коста Костов: Колкото повече знаем за заразата, толкова по-добре ще се справим с нея

Ръководителят на Медицинския експертен съвет към Министерския съвет пред "Капитал"

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10