Само на няколко километра от мястото, където канадската компания Enbridge планира да построи огромен морски терминал за своя петролопровод Northern Gateway, Джералд Амос лови раци и обяснява защо не подкрепя мащабния проект, разказва Reuters.
Амос, който е лидер на местната индианска общност в селцето Китимат в канадската провинция Британска Колумбия, смята, че рискът от разлив на петрол в тези води надхвърля всички облаги, които Enbridge може да му предложи. Неговото мнение се споделя от много подобни общности в района на планирания петролопровод и на морския маршрут за транспорт на нефта.
"Връзките ни с това място, което наричаме свой дом, са много важни. Ако прекъснем тази връзка със земята и океана, ние няма да сме това, което сме", обяснява Амос пред Reuters.
Мащабен проект
Петролопроводът Northern Gateway ще пренася нефт на 1177 км от петролни пясъци в провинция Алберта до пристанището в Китимат, откъдето ще бъде товарен на танкери за Азия. Очаква се проектът да струва 7.17 млрд. долара.
Той обаче е обект на критики от страна на природозащитниците. Канадското консервативно правителство подкрепя строежа, въпреки че обещава, че ще одобрява само проекти, които са сигурни за хората и природата. Очаква се властите да вземат окончателно решение до средата на юни. Ако петролопроводът получи зелена светлина, местните казват, че ще го засипят със съдебни искове. В случай че този ход се провали, те твърдят, че са готови да защитават земята с телата си.
Най-сигурният петролопровод
По целия маршрут на петролопровода коренни жители вече завеждат дела срещу федералната агенция, препоръчала приемането на проекта. Те не могат да наложат вето, но правителството е длъжно да се консултира с тях във връзка с неразрешени териториални въпроси. А това може да забави строежа в съда с години.
Enbridge признава, че е невъзможно напълно да се елиминират рисковете от петролен разлив, но обещава петролопроводът да бъде най-сигурният, който е строила - с по-дебела от стандартната стомана, по-дълбоки тунели и повече изолационни клапи.
Все пак строежът има подкрепата на някои индианци. Според Enbridge 26 общности вече са приели предложението й дял от 10% от проекта да бъде разделен между 45 индиански общности, които са директно засегнати от петролопровода. | Капитал Daily
Само на няколко километра от мястото, където канадската компания Enbridge планира да построи огромен морски терминал за своя петролопровод Northern Gateway, Джералд Амос лови раци и обяснява защо не подкрепя мащабния проект, разказва Reuters.
Амос, който е лидер на местната индианска общност в селцето Китимат в канадската провинция Британска Колумбия, смята, че рискът от разлив на петрол в тези води надхвърля всички облаги, които Enbridge може да му предложи. Неговото мнение се споделя от много подобни общности в района на планирания петролопровод и на морския маршрут за транспорт на нефта.
11 коментара
1200 км - 7 млрд долара. Тук ЮП 400 км - пак 7 млрд. Смятайте колко е завишена цената, на практика България ще плати цялата стойност, но ще получи само 50% от собствеността. И това цоцалистите го представят като много изгоден проект и го защитават ревностно. Защо ли?
Дано се преборят индианците и да приемат подкрепата на Грийнпийс и други природозащитни организации.
Българите да вземат пример от индианците.Ама ние даже и на тяхното ниво не сме.Не ни пука за приородата,за цената,хич.Сякашп няма те да я плащат.
Чакам мнението на Калибъра...ние тук, не сме информирани по проблема...
Проектът е одобрен. Връщане назад няма. Индианците да си протестират. В Канада са най-сигурните петролопроводи. Имало е проблеми, но като съотношение дължина/замърсявания, са незначителни.
До коментар [#5] от "Калибър":
Калибър...гледам, че някой силно информиран вече се е изказал с минуси...:)
До коментар [#6] от "Γαλλα":
"Специалисти"...
В кухната ситуацията е по различна.
Тук се говори от години и съм в течение.
Не съм журналист, за да пиша статии. Във всеки тукашен вастник има много информация. Могат да се видят и коментарите на хората. Много повече хора го подържат. Единици са против.
До коментар [#3] от "rosiraycheva50._":
[quote#3:"rosiraycheva50._"]Българите да вземат пример от индианците.[/quote]
Много добър съвет. Все едно да се взима пример от Факултета, Столипиново и други подобни.
Първо българските политици да вземат пример от развитите държави.
Този проект ще направи Канада още по-богата. Ще удари много сериозно вноса на петрол от средна Азия за Китай. Помислете кой няма интерес от строителството на този петролопровод?
Първата пречка за този проект бяха гърбатите китове, които са строго защитен вид тъй като не са много...И КАНАДЦИТЕ ГИ ИЗВАДИХА ОТ СПИСЪКА СИ СЪС ЗАСТРАШЕНИ ЖИВОТНИ...
До коментар [#1] от "today":
"1200 км - 7 млрд долара. Тук ЮП 400 км - пак 7 млрд."
Отгоре на всичко цената на труда в Канада е с пъти по-висока, а теренът от Албърта до брега на Тихия океан минава през Скалистите планини! Прави си сметка за какви печалби и за какви комисиони става въпрос в България!