Защо италианските плажове са отворени за бизнес, но не и за конкуренция

Управлението им е пример за една от най-големите пречки пред икономическото развитие на страната

Плажовете са управлявани от поколения семейни бизнеси с твърда хватка върху услуги като например наемането на чадър
Плажовете са управлявани от поколения семейни бизнеси с твърда хватка върху услуги като например наемането на чадър    ©  Reuters
Плажовете са управлявани от поколения семейни бизнеси с твърда хватка върху услуги като например наемането на чадър
Плажовете са управлявани от поколения семейни бизнеси с твърда хватка върху услуги като например наемането на чадър    ©  Reuters
Концесионерите твърдят, че така поддържат ниски цени за туристите.

Италианските плажове, простиращи се по дългата 7500 км брегова ивица, са семеен бизнес и това е проблем за третата по големина икономика в еврозоната, пише Reuters. Повечето от тях от десетилетия се управляват от малки бизнеси на концесия, която се предава от поколение на поколение. И въпреки че лицензите са държавни, те рядко минават през публични търгове, което позволява на концесионерите да държат в здрава хватка различни услуги - от наемането на чадър до плажните барове и ресторанти.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се