Германски и китайски компании подписаха сделки за милиарди евро
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Германски и китайски компании подписаха сделки за милиарди евро

Ангела Меркел и китайският премиер Ли Къцян присъстваха на подписването на споразуменията

Германски и китайски компании подписаха сделки за милиарди евро

3058 прочитания

Ангела Меркел и китайският премиер Ли Къцян присъстваха на подписването на споразуменията

© Reuters


1.5 милиона автомобили в Китай е продала Volkswagen за първите 5 месеца от 2014 г.

Пекин и Берлин подписаха редица търговски и инвестиционни споразумения в понеделник, третия ден от посещението на канцлера Ангела Меркел в Китай. И двете държави са експортни гиганти, Германия е най-голямата икономика в ЕС, а Китай – втората по големина в света.

Коли и хеликоптери

Германският автомобилен производител Volkswagen ще изгражда два нови завода в северния пристанищен град Тиендзин и в Киндао на юг. Съвместната инвестиция заедно с китайския автопроизводител на FAW възлиза на 2 милиарда евро. Производственият капацитет на двете предприятия ще бъде базиран на "пазарното търсене и релевантните индустриални политики", твърди Volkswagen, цитирана от агенция France Presse. В неделя Ангела Меркел беше на обиколка във фабрика на Volkswagen в югозападния град Чънду. Тя и китайският премиер Ли Къцян присъстваха на подписването на договорите.

Китай се превърна в най-големия и най-важен пазар за Volkswagen. За първите пет месеца от 2014 г. компанията е продала над 1.5 милиона автомобили в страната. Продажбите на дружествата FAW-Volkswagen и Shanghai-Volkswagen са нараснали със 17.7% на годишна база за същия период.

Европейският самолетостроителен концерн Airbus ще достави 123 нови хеликоптера на обща стойност 300 милиона евро през идните шест години на три китайски компании. Германският авиопревозвач Lufthansa подписа меморандум за създаване на съвместно дружество с Air China. Новото партньорство, което трябва да влезе в сила през октомври, ще осигури допълнителни възможности за пътуване и самолетни връзки и ще даде на Lufthansa още по-голям достъп до втория по-големина авиационен пазар в света.

Гости в Хановер

Беше договорено също така през 2015 г. Пекин да бъде гостуваща страна на изложението на информационни технологии CeBIT в германския град Хановер. Миналата година Германия е продала стоки на стойност 67 милиарда евро в Китай, това е и вторият по-големина пазар за износ за Берлин извън Европа след САЩ. Китайският внос в Германия възлиза на 73 милиарда евро. Във вторник Меркел ще изнесе реч в пекинския университет "Цингуа", преди да отлети обратно за Берлин.

1.5 милиона автомобили в Китай е продала Volkswagen за първите 5 месеца от 2014 г.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    kardinalat avatar :-?
    kardinalat

    Германия, сама, вече изнемогва.

  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Защо, гледат си интереса хората. Шумът на китайските пари заглушава всякакви идеологически спорове. М/у другото Фолксваген е една от най-разпространените коли в Китай, от старите "Сантана" до модерните Пасати.

  • 3
    iak avatar :-|
    iak

    И кВо излиза германците и без "Грам" природни ресурси за 6 години ще изкарат колкото руснаците за 30.

  • 4
    strongest avatar :-|
    strongest

    Китай е огромен пазар и втора икономическа сила и не случайно Германия се съсредоточава там. Трябва и ние да се замислим по въпроса, макар и не в такива мащаби :-)

  • 5
    rorikabc avatar :-|
    rorikabc

    Там има ли десятък, там има ли, Китай да ти плаща , заплата и осигуровки на първоначалното наемане на работници за една година, а ти да плащаш още една година и да фалираш?

    Да не се окаже , че за такова нещо се полага , разстрел?

    Значи , няма как да стане , май.

  • 6
    simval avatar :-|
    simval

    До коментар [#4] от "stronger":


    [quote#4:"stronger"]Китай е огромен пазар ... [/quote]

    Китай е потенциален огромен пазар. За да се превърне наистина в такъв е необходимо да има високо вътрешно потребление, а това не става с население с ниска покупателна способност. Тъй че - ще поживеем, ще видим.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.