Американската автоиндустрия преживява ренесанс, но това е неустойчиво

През юни продажбите на коли стигнаха осемгодишен връх заради евтините заеми и големите стимули от страна на дилърите

Прогнозите за продажбите тази година са 16.2 - 16.4 млн. автомобила
Прогнозите за продажбите тази година са 16.2 - 16.4 млн. автомобила
Прогнозите за продажбите тази година са 16.2 - 16.4 млн. автомобила    ©  Reuters
Прогнозите за продажбите тази година са 16.2 - 16.4 млн. автомобила    ©  Reuters

Американската автоиндустрия не е изглеждала толкова цветуща от години, пише Reuters. През юни продажбите стигнаха осемгодишен връх, в момента се строят нови фабрики и много експерти, дилъри и директори в бранша са оптимисти.

И все пак някои на Уолстрийт и от автобизнеса виждат причини за притеснение. Те смятат, че комбинацията от евтини заеми с удължен срок на изплащане, големите стимули от страна на дилърите и неустойчиво високите цени на колите втора употреба правят прекалено лесно купуването на нов автомобил. Според тях търсенето е изкуствено раздувано и ако Федералният резерв очаквано вдигне нивата на лихвите следващата година, това ще покачи разходите за купуването на кола и може да доведе до намаляване на търсенето.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    today avatar :-|
    today
    • - 8
    • + 8

    Минахме .com балона, дойде балона с недвижимите имоти, сега балона с движимите вещи!

    Нередност?
  • 2
    chicago514 avatar :-|
    chicago514
    • - 3
    • + 11

    Ами в демократичните държави е е така има мислене има различни мнения не е като при диктатурите където най знай по всички въпроси главия диктатор стоящ начело на държавата.

    Нередност?
  • 3
    realist avatar :-|
    Realist
    • - 7
    • + 3

    Този анализ е изсмукан от пръстите. Първо имахме 5 години на много ниски продажби по време на кризата, нормално е хората да компенсират и купуват повече сега след като преди са купували по- малко. Второ, както в статията е писано няма марка която да предлага големи отстъпки за да продаде стоката си. Напротив, отстъпките са дори на историческо дъно невиждано в последните 10 години.

    Свръхдългите заеми не са голям процент от всички заеми, пък има и друго, животът на автомобилите се увеличава защото са по- качествени.

    Нередност?
  • 4
    jakodim avatar :-|
    jakodim
    • - 1
    • + 13

    "животът на автомобилите се увеличава защото са по- качествени" - това изобщо не е вярно... напротив все по-калпави са, дават луди пари за разработка как да се скапят частите малко след гаранционния период, та да може потребителя са си купи следващия автомобил. Показателно за това е, че цените на по-старите автомобили се запазват високи, именно защото са по-качествени и по-малко пари струва поддръжката им.

    Нередност?
Нов коментар