С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 2 дек 2014, 17:21, 15165 прочитания

Франция се отказва поетапно от дизеловите автомобили

Ново законодателство ще пази околната среда от "мръсни" двигатели

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Франция планира постепенно да изведе от употреба личните автомобили с дизелови двигатели и да създаде система за идентифициране на най-опасните за околната среда превозни средства. Това обяви министър-председателят Манюел Валс, цитиран от агенция Reuters.

Следващата година правителството ще въведе система за окачествяване на превозните средства въз основа на вредните емисии, които изпускат, съобщи Валс. Това ще позволи на местните власти да ограничават достъпа до градовете на автомобилите, които замърсяват най-много околната среда.

По-малко замърсяване



"Във Франция отдавна предпочитаме дизеловите двигатели. Това е грешка и постепенно интелигентно и прагматично ще поправим тази грешка", заяви премиерът. Правителството предвижда да намали данъчните преференции за дизеловите двигатели спрямо бензиновите. Новият закон ще увеличи акциза върху дизела с 2 евроцента на литър. В момента акцизът на литър дизел е приблизително 43 евроцента, а на литър бензин – 61 евроцента. Очаква се мярката да донесе и допълнителни 807 млн. евро на бюджета през 2015 г.

Валс обяви още, че правителството планира да увеличи броя на получаващите субсидии за преминаване от старите дизелови двигатели към по-екологични в районите, които залагат на активна борба със замърсяването.

По-рано тази година министърът на енергетиката Сеголен Роял обяви, че шофьорите, които се откажат от дизеловите двигатели и купят електромобили, ще получат еднократна субсидия до 10 хил. евро. Автомобилите, задвижвани с дизел, също ще поскъпнат, тъй като ще бъдат намалени данъчните облекчения, които сега се получават при покупката им.



Проблемите на Франция със замърсяването на въздуха, причинено от превозните средства, доведоха до законодателни мерки. През март правителството предложи за определен период от време на всички автомобили с четни регистрационни номера да бъде забранено да влизат в Париж, а градският транспорт да стане безплатен.

След пет дни на тежък смог в столицата забраната беше въведена, но отново беше премахната едва след няколко часа, тъй като силни ветрове разчистиха замърсения въздух.

Забраната на дизеловите двигатели във Франция може да се отрази и на глобалния автомобилен пазар, тъй като френските производители ще се насочат към алтернативни решения. Приблизително 80% от автомобилите в страната днес се захранват с дизел. Причина за това са особеностите на данъчната система, благодарение на които дизеловото гориво е приблизително 15% по-евтино от бензина.

Общоевропейска тенденция?


Много европейски държави имат сходни правила, тъй като в общия случай дизеловите двигатели са по-ефикасни от бензиновите, но за сметка на това изхвърлят повече вредни емисии на изгорен литър гориво. Европа винаги е била най-големият пазар за дизелови двигатели, като днес приблизително 55% от превозните средства ползват такива.

Новото френско законодателство е знак, че може би е дошъл краят на широкото разпространение на дизеловите двигатели в Европа. Според експерти комбинацията от все по-стриктното законодателство на ЕС по отношение на вредните емисии, повишаването на цената на дизела и производството на все по-ефикасни бензинови двигатели може да доведе до края на "дизеловата ера".

Очаква се Великобритания също да пристъпи към въвеждане на сходни мерки. В ход е изпълнението на план за създаване на зона с "ултраниски емисии" в Лондон, като след 2020 г. превозните средства с двигатели, които не отговарят на стандартите на ЕС за вредни емисии, ще се облагат със значително по-висок данък. Кметът на Лондон Борис Джонсън нееднократно призовава към намаляване на употребата на дизелови двигатели, тъй като сегашните закони карат шофьорите да ги избират пред бензиновите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Германия си иска парите 1 Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

17 окт 2019, 1902 прочитания

Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци 3 Турската офанзива в Сирия: Раздвижване на смъртоносните пясъци

Военната операция на Анкара повишава риска от нова вълна бежанци и терористични атаки в Европа

17 окт 2019, 1770 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
"Дневник": Турция може да разреши на САЩ да ползва базите й срещу "Ислямска държава"

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10