Германия навлиза в потребителски бум

Традиционно пестеливите германци се чувстват сигурни да пазаруват повече

През 2014 г. потребителските разходи са съставлявали над половината от БВП на Германия.
През 2014 г. потребителските разходи са съставлявали над половината от БВП на Германия.
През 2014 г. потребителските разходи са съставлявали над половината от БВП на Германия.    ©  Reuters
През 2014 г. потребителските разходи са съставлявали над половината от БВП на Германия.    ©  Reuters

Традиционно пестеливите германци започнаха да харчат повече през последните месеци и надеждите са, че тенденцията ще се запази през 2015 г. и ще помогне и на икономиката на ЕС да ускори растежа си, разказва Reuters.

Продажбите на нови кухни например са скочили тази година с над 10%, съобщават от производителя Haecker. Но ефектът се вижда и в елитния берлински ресторант Fischers Fritz в сегмента на хора, които нямат време или особено желание да готвят вкъщи. Вълна от добри корпоративни новини демонстрира, че потребителите увеличават всякакви покупки – от тениски на Adidas до продуктите на веригата за електроника Media-Saturn.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    realist avatar :-|
    Realist
    • - 1
    • + 5

    Браво, ето това е пътят по който ще се измъкне ЕС от кризата!

    Нередност?
  • 2
    daskal1 avatar :-|
    daskal1

    Намяляването на обменната стойност на еврото спрямо долара също е подтик

    Нередност?
Нов коментар