Новият брой: Накъде след вота
Close

Първа тежка катастрофа с европейски нискоразходен превозвач

Самолет на Germanwings се разби във Франция

През януари 2013 г. авиокомпания "Луфтханза" започна да измества изцяло полетите си на къси разстояния от транспортните хъбове във Франкфурт и Мюнхен към Germanwings.
През януари 2013 г. авиокомпания "Луфтханза" започна да измества изцяло полетите си на къси разстояния от транспортните хъбове във Франкфурт и Мюнхен към Germanwings.
През януари 2013 г. авиокомпания "Луфтханза" започна да измества изцяло полетите си на къси разстояния от транспортните хъбове във Франкфурт и Мюнхен към Germanwings.    ©  Reuters
През януари 2013 г. авиокомпания "Луфтханза" започна да измества изцяло полетите си на къси разстояния от транспортните хъбове във Франкфурт и Мюнхен към Germanwings.    ©  Reuters

Най-тежката авиационна катастрофа в Европа от години насам стана във вторник във Френските Алпи, където падна пътнически самолет със 150 души на борда. Самолетът е на Germanwings, която е от групата на германския превозвач Lufthansa и е изпълнявал полет от Барселона до Дюселдорф. Компанията е определяна като превозвач от средна категория, намиращ се в процес на прехвърляне на бизнеса си към нискоразходна компания в групата.

Трагедията е първата за Lufthansa катастрофа с жертви от 1993 г., когато неин самолет се разби при приземяване във Варшава, убивайки двама души. Тя идва в края на поредица проблеми за Deutsche Lufthansa AG, свързани с протести на персонала, растящ натиск от конкуренцията и промени в ръководството през последните години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    zsd37306004 avatar :-|
    Rumen Mihaylov
    • - 7
    • + 11

    24 годишен самолет си е сериозен рисков фактор, каквито и локуми да се разтягат...

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 2
    ivailoa avatar :-|
    Ivailo Asparouhov
    • - 2
    • + 9

    Двата самолета на американския президент "air force one" са произведени 1987 и се използват от 1990. Така, че не важна само възрастта на машината, а какво и е писано.

    Публикувано през m.capital.bg

    Нередност?
  • 3
    the_core avatar :-|
    The Core
    • - 2
    • + 4

    До коментар [#2] от "ivailoa":

    Зависи най-вече колко се използува и как се поддържа.
    Тази барака е имала над 58 000 часа във въздуха!

    Нередност?
  • 4
    filofob avatar :-|
    filofob
    • - 2
    • + 11

    Ако се поинтересуваш малко повече, ще видиш, че в САЩ(Аляска) и Канада(Арктика) масово се използват самолети като: ДЦ 3, ДЦ 4, Локхийд Електра, произведени пред 50те години на 20ти век. С тях се превозват пътници и никой не си помисля да ги забранява. Ако прегледаш самолетния парк дори на най-големите компании ще видиш, че имат модели самолети по-стари от А 320. Няма никакъв проблем с възрастта на планера, единствено евентуално някаква умора на метала, а всичко друго по него може да се поддържа, сменя и модернизира.
    Самолетът е много скъпа техника, с възможност за дълга експлоатация и модернизация, която не се сменя през 5 години.

    Нередност?
  • 5
    frequentflyer avatar :-|
    frequentflyer

    за да може да остане в експлоатация поне още няколко години на самолета през Май му е предстояло т.н. 'удължаване на ресурса'

    Нередност?
Нов коментар