Помощник-пилотът разбил "нарочно" самолета
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Помощник-пилотът разбил "нарочно" самолета

Германският канцлер Ангела Меркел, френският президент Франсоа Оланд и испанският премиер Мариано Рахой (вдясно) почетоха паметта на жертвите от полета.

Помощник-пилотът разбил "нарочно" самолета

Властите изключват версията за тероризъм в полета на Germanwings от Барселона до Дюселдорф

20763 прочитания

Германският канцлер Ангела Меркел, френският президент Франсоа Оланд и испанският премиер Мариано Рахой (вдясно) почетоха паметта на жертвите от полета.

© Reuters


Вторият пилот на полета на Germanwings от Барселона до Дюселдорф, в който във вторник загинаха всички 150 души на борда, се заключил в кабината, докато командирът бил навън, и нарочно е разбил самолета над френските Алпи. Това заяви на пресконференция в четвъртък градският прокурор на Марсилия Брис Робен, цитиран от Reuters.

Възстановени са последните минути от полета

От записа на устройството в кокпита се чувало равномерното дишане на втория пилот до мига на разбиването, следователно е бил в съзнание, каза Робен. Разследващият прокурор разкри името на пилота. Това е 28-годишният Андреас Гюнтер Лубиц от град Монтабаур в западната провинция Рейнланд-Пфалц. Германските служби за сигурност обявиха, че Лубиц не е известен на властите като терорист или симпатизант на терористи. Робен също подчерта, че разбиването на полет 4U9525 на нискотарифната Germanwings не е акт на тероризъм. Прокурорът възстанови според гласовия запис последните минути на полета, завършил фатално над френския град Дин-ле-Бен.

"Първите 20 минути от полети двамата пилоти говорят нормално, дори весело и оживено", разказа Робен. "Чува се как командирът на полета подготвя инструктажа за кацане в Дюселдорф, а помощникът отговаря лаконично. След това се чува как командирът иска от помощника си да поеме управлението."

В този момент командирът, когото властите назоваха само с името Патрик С., отива до тоалетната, предполага Робен. Тогава Андреас започва рязко снишаване, като използва бутоните на системата за мониторинг. Според Робен пилотът направил това съвсем "нарочно". Командирът се връща, чука на вратата и иска от помощника си да го пусне в кабината. Това продължава осем минути, в които Андреас "не отронва и дума", казва Робен.

На пресконференция на Germanwings по-късно в четвъртък генералният директор на компанията уточни, че в такава ситуация отвън може да се въведе седемцифрен код, който отваря вратата на кокпита. Дори и тогава обаче отвътре могат да блокират вратата, но до пет минути.

Според прокурора Андреас е "искал да разбие самолета" и е бил в съзнание до мига на удара. Самолетът се е разбил със скорост над 340 мили в час, или около 700 км. До последно пътниците не са знаели какво се случва, а от удара са загинали мигновено, допълни прокурорът. Той не пожела да отговори дали помощник-пилотът е самоубиец, но коментира, че това е "валиден" въпрос.

Други подобни случаи

В историята на гражданското въздухоплаване има три случая, в които има подозрения или се знае със сигурност, че пилотът се е самоубил, унищожавайки със себе си самолета. Най-скорошният е от 29 ноември 2013 г. Тогава полет между Мозамбик и Ангола се разби в Намибия, като загинаха 33 души. Разследването откри, че катастрофата е предизвикана от командира малко след като помощникът му излиза от кабината.

Преди това на 31 октомври 1999 г. Boeing 767 на египетските авиолинии се вряза в океана около половин час след излитане от Ню Йорк. Тогава загинаха 217 души, а разследването откри данни, че става дума за акт на самоубийство.

На 19 декември 1997 г. пък в полет от Индонезия за Сингапур загинаха над 100 души, когато пилотът, който имал "редица служебни проблеми", изключил предавателите на самолета и го разбил, гласи твърди заключението от разследването.

Съграждани на Андреас Лубиц подчертаха пред местни медии, че младият пилот бил енергичен, любезен и жизнерадостен мъж. Авиоклубът, където той членувал от малък, изрази съпричастност с близките на всички жертви от трагедията. Андреас започва работа в Germanwings през септември 2013 г., веднага след като завършва школата на Lufthansa в Бремен. Там се обучавал заедно с командира на полет 4U9525 Патрик С., който е работил в няколко компании, преди да дойде през 2014 г. в Germanwings. Шест години по-рано обаче Андреас прекъснал неочаквано обучението си за пилот, допълни ръководството на Germanwings, без да дава подробности, с уточнението, че детайлите може да са конфиденциални, ако причината е била медицинска.

Вторият пилот на полета на Germanwings от Барселона до Дюселдорф, в който във вторник загинаха всички 150 души на борда, се заключил в кабината, докато командирът бил навън, и нарочно е разбил самолета над френските Алпи. Това заяви на пресконференция в четвъртък градският прокурор на Марсилия Брис Робен, цитиран от Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    kepler avatar :-|
    kepler

    Добре, а защо се сложили нарочно в кавички ?
    И какво впрочем означава "нарочно" , вероятно в смисъл на майтап !
    Сиреч разбил самолета при игра на бас !

  • 2
    niki234 avatar :-|
  • 3
    niki234 avatar :-|
  • 4
    neevajno avatar :-|
    ...

    До коментар [#1] от "kepler":

    „Нарочно“ означава преднамерено. Сложили са го в кавички, щото е цитат.

  • 5
    rxb1418346119385170 avatar :-|
    Nikolai Tsekov

    Психиката си остава терра инкогнита, няма как да бъде засечена подобна лудост.Може би е било дори само пристъп на лудост - една трета от хората поне веднъж в живота си правят по нещо шизофренично, това е много стара аксиома в психиатрията...

  • 6
    steppenwolf avatar :-|
    steppenwolf

    "кокпита" Опа преводачката има май фетиш към фалосите или английският и много повърхностен.

  • 7
    jonson avatar :-|
    jonson

    Хм, твърде удобно. Удобно за всички - за авиокомпанията, за самолетостроителя, за държавните ръководители и за разследващите. "При нас всичко е наред, ама ето на - един луд издебнал удобен момент...".
    Не претендирам, че съм гледал всички серии по NG за самолетните катастрофи, но със сигурност съм видял поне 2/3 от тях. Във всяка изследвана катастрофа без изключение наблюдаваме натрупване на фактори - организационни недоглеждания, технически повреди, човешки грешки и лошо стечение на обстоятелствата. В по-голяма или по-малка степен, но всички присъстват. А тук - "чиста" игра. Няма и два дни разследване, един откачил и това е всичко...
    Няма кой знае колко подробна информация, съдя по това, което всички знаят. И се питам - ако сте опитен пилот и колегата ви се е самозаключил в кабината няма ли веднага да познаете, че самолетът рязко се насочва надолу. След очевидния отговор на горния въпрос ще се ограничите ли само с дискретно почукване по заключената врата? Няма да викате, да се молите, да го призовавате да се осъзнае и да спре, да му обещавате помощ, съдействие, да пробвате с женския чар на някоя от стюардесите, да се пробвате да разбиете дори? Не, кротко и безмълвно, с една особена деликатност дискретно ще почуквате на вратата? Микрофонът, който е засякъл дишане няма как да не отчете тропане и викане откъм вратата.

  • 8
    minusm avatar :-|
    Тарасион

    Дин-ле-Бен, прочетено в обратен ред става Бен-Ле-Дин... почти като Бин Ладен... страховито...

  • 9
    weinlock avatar :-(
    weinlock

    До коментар [#7] от "jonson":

    В статията не е описано добре. Ето какво се е случило всъщност, описано е в други издания:
    http://edition.cnn.com/2015/03/26/europe/france-germanwings-plane-scene/index.html

    Сега като го прочетеш, ще видиш, че си написал огромна и противна купчина глупости.

  • 10
    koralsky avatar :-|
    koralsky

    Според мен втория пилот е имал кредит към българска банка или небанкова институция в България и не е издържал на психическия натиск,който са му оказвали системно :-D


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.