Авиокомпании затягат правилата след катастрофата на Germanwings

Разследването на самолетната катастрофа във френските Алпи продължава.

Авиокомпании затягат правилата след катастрофата на Germanwings

EasyJet, Norwegian, Monarch, Emirates и Air Canada вече ще изискват по двама души в пилотската кабина по всяко време

3510 прочитания

Разследването на самолетната катастрофа във френските Алпи продължава.

© Reuters


Авиокомпании затягат правилата за пилотската кабина, след като френските прокурори обвиниха втория пилот на самолета на Germanwings, че останал сам в кокпита, умишлено го насочва и блъсва в Алпите.

EasyJet, Norwegian, Monarch, Emirates и Air Canada са сред тези, които въвеждат нови процедури, изискващи по всяко време в пилотската кабина да има по двама души, пише Financial Times. Британската Агенция за гражданска авиация (CAA) вече е писала до всички британски авиопревозвачи с въпрос какви са процедурите им, когато единият от пилотите напусне кокпита. Говорителят на CAA Ричард Тейлър коментира, че е много вероятно в скоро време от авиокомпаниите да се изисква да имат член на екипажа в пилотската кабина, ако пилотът излезе, каквато е нормата в САЩ.

Канадското федерално правителство също реши да наложи на всички канадски авиокомпании да оставят задължително по двама души едновременно в пилотската кабина през целия полет. Разпоредбата влиза в сила незабавно, обяви канадският министър на транспорта Лиза Райт.

В момента съгласно европейските регулации не се изисква постоянно присъствие на поне двама души в пилотската кабина. Решението за налагането на тази практика като задължителна може да се вземе единствено от Европейската агенция за авиационна безопасност.

Предпазна мярка

Предпазната мярка стана централна в дебата относно безопасността на полетите след катастрофата на Germanwings, при която загинаха всички 150 души на борда. "Когато имаш 150 души със себе си, не бих го нарекъл самоубийство. Затова не използвам тази дума", заяви на пресконференция прокурорът от Марсилия Брис Робен. По думите му в момента, в който е останал сам в кокпита, вторият пилот Андреас Лубиц е използвал системата, за да започне снижаване на самолета. "Това може да стане доброволно, не става автоматично", твърди Робен.

Във връзка с появилата се информация, че Лубиц е имал предишни психични проблеми, Карстен Шпор - изпълнителен директор на Lufthansa, която е компания - майка на Germanwings, коментира, че няма нищо в досието на втория пилот, което да е било подозрително. "Той е бил годен за управление на самолет, без никакви ограничения. Работата му е била без всякаква критика. Нямало е нищо поразително", казва Шпор. Според него случилото се е "индивидуален трагичен случай". "Имаме пълно доверие в пилотите си. Те са неделима част от нашата марка", посочва Шпор. И допълва, че пилотите на Germanwings са обучавани по същия начин като тези от Lufthansa.

Дупки в системата

Но според психолози няма сигурен начин да се предотврати самоубийство на пилот, пише Reuters. Международната организация за гражданска авиация (ICAO) препоръчва пилот в депресивно състояние да не поема управлението на самолет. Но тази структура на ООН, задаваща глобалните стандарти в сектора, определя в своя медицински наръчник за гражданската авиация, че психотестовете за екипажи "рядко носят някаква полза" или не са "достоверни" за предвиждане на психически заболявания. Съществува и съвсем реалното опасение, че хората с проблеми не си признават сами за тях, тъй като се страхуват, че няма да могат да продължат да работят.

Поне 51 испанци и 72 германци са сред жертвите на самолетната катастрофа на Germanwings. Сред тях са и 16 германски ученици и техните учители, връщащи се от обменно обучение в Испания. Издирването на телата може да отнеме време до края на тази седмица, като вече са започнали ДНК тестове, казва Робен.

Авиокомпании затягат правилата за пилотската кабина, след като френските прокурори обвиниха втория пилот на самолета на Germanwings, че останал сам в кокпита, умишлено го насочва и блъсва в Алпите.

EasyJet, Norwegian, Monarch, Emirates и Air Canada са сред тези, които въвеждат нови процедури, изискващи по всяко време в пилотската кабина да има по двама души, пише Financial Times. Британската Агенция за гражданска авиация (CAA) вече е писала до всички британски авиопревозвачи с въпрос какви са процедурите им, когато единият от пилотите напусне кокпита. Говорителят на CAA Ричард Тейлър коментира, че е много вероятно в скоро време от авиокомпаниите да се изисква да имат член на екипажа в пилотската кабина, ако пилотът излезе, каквато е нормата в САЩ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Разходка в Космоса, моля!

Разходка в Космоса, моля!