Случаят с пилота Лубиц създаде особен казус за застрахователите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Случаят с пилота Лубиц създаде особен казус за застрахователите

Lufthansa - компанията, собственик на Germanwings, настоява, че е спазвала най-високи стандарти за сигурност и случай с пилот самоубиец не може да избегне никой.

Случаят с пилота Лубиц създаде особен казус за застрахователите

Германската Alianz е водещият застраховател заедно с няколко други компании.

8467 прочитания

Lufthansa - компанията, собственик на Germanwings, настоява, че е спазвала най-високи стандарти за сигурност и случай с пилот самоубиец не може да избегне никой.

© Reuters


Germanwings може да се окаже изправена пред много по-високи от обичайните за самолетни катастрофи обезщетения за пътниците, които загинаха във вторник, съобщава Reuters, позовавайки се на адвокати, специализирани във въздушния транспорт. От най-голямо значение е дали превозвачът ще успее да се защити срещу исковете за престъпно нехайство, предвид че прокуратурата обяви, че младият втори пилот се е заключил в пилотската кабина и е въвел курс, който да разбие самолета, убивайки всичките 144 пътници и шестима души екипаж на борда.

Международно споразумение ограничава обезщетенията, изплащани на семействата на загиналите в самолетни катастрофи, до 157 400 долара, но в случая е възможно сумата да се окаже по-голяма. Източник от застрахователната индустрия посочва, че иск на стойност 6.5 милиона долара за самия самолет вече е бил изплатен в сряда. Германската Alianz е водещият застраховател заедно с няколко други компании. 

Проблемът с втория пилот

Делата може да се съсредоточат около обстоятелството дали Germanwings е проучила правилно пилота преди и по време на работата му и дали превозвачът трябва да спазва политика поне двама или повече души да са в кабината във всеки момент по време на полет. Според германското авиационно право пилотите имат право да я напускат понякога и при определени обстоятелства.

Джъстин Грийн от нюйоркската адвокатска кантора Kreindler & Kreindler коментира, че въпреки това е напълно оправдано семействата на жертвите да питат защо вторият пилот Андреас Лубиц е бил оставен сам в кабината. 

Дори и това да е разрешенo, то "носи известен риск", казва Грийн. Той отбелязва, че според някои следователи пилот нарочно е свалил самолета на SilkAir през 1997 г. и този на EgyptAir през 1999 г., т.е. подобни казуси не са изненада.

Какви са правилата

Според Конвенцията от Монреал от 1999 г. превозвачите като цяло не могат да избягват обезщетенията при смърт на пасажер. За всеки смъртен случай авиокомпанията може да плати до 113 100 "специални права на тираж" (резервен актив, създаден от МВФ – бел.ред.), което днес отговаря на около 157 400 долара, или 22.7 милиона долара за всичките 144 пътници.

Възможно е искове за допълнителни щети да бъдат подадени в няколко различни юрисдикции, сред които са Германия, където е базирана Germanwings, както и в повече от 10 държави - включително САЩ, на които са граждани пасажерите.

Семействата на пътниците имат право да подават искове само за доказуеми щети, но в зависимост от юрисдикцията това може да включва много неща, казват адвокатите. Директорът на International Aviation Law Institute към DePaul University College Брус Отли се съмнява, че Germanwings ще трябва да плати обезщетения над определените от Конвенцията от Монреал, освен ако не бъде доказано, че авиокомпанията е знаела предварително, че вторият пилот е бил в риск.

Отли обаче добавя, че превозвачите предпочитат да сключат извънсъдебни споразумения, така че казусът може и да не стигне до съда. "Много рядко тези случаи стигат до процес", коментира той. За да ограничи щетите, Germanwings ще трябва да докаже, че компанията, служителите й и представителите й не са виновни за инцидента, а той е бил причинен изцяло от трета страна, коментира Клайв Гарнър от лондонската кантора Irwin Mitchell, която е представлявала семейства при различни самолетни катастрофи. "Предвид случилото се и това, което знаем до момента, Germanwings надали ще успее да се защити", казва той.

Germanwings може да се окаже изправена пред много по-високи от обичайните за самолетни катастрофи обезщетения за пътниците, които загинаха във вторник, съобщава Reuters, позовавайки се на адвокати, специализирани във въздушния транспорт. От най-голямо значение е дали превозвачът ще успее да се защити срещу исковете за престъпно нехайство, предвид че прокуратурата обяви, че младият втори пилот се е заключил в пилотската кабина и е въвел курс, който да разбие самолета, убивайки всичките 144 пътници и шестима души екипаж на борда.

Международно споразумение ограничава обезщетенията, изплащани на семействата на загиналите в самолетни катастрофи, до 157 400 долара, но в случая е възможно сумата да се окаже по-голяма. Източник от застрахователната индустрия посочва, че иск на стойност 6.5 милиона долара за самия самолет вече е бил изплатен в сряда. Германската Alianz е водещият застраховател заедно с няколко други компании. 


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.