Европейски компании имат все повече локални производства

По този начин те се опитват да се защитят от резки промени в обменния курс на валутите

Моделът на хеджиране, използван от големи имена в храните и напитките като Nestle, SABMiller и Unilever, вече се използва от производители на автомобили или електроуреди.
Моделът на хеджиране, използван от големи имена в храните и напитките като Nestle, SABMiller и Unilever, вече се използва от производители на автомобили или електроуреди.    ©  Reuters
Моделът на хеджиране, използван от големи имена в храните и напитките като Nestle, SABMiller и Unilever, вече се използва от производители на автомобили или електроуреди.
Моделът на хеджиране, използван от големи имена в храните и напитките като Nestle, SABMiller и Unilever, вече се използва от производители на автомобили или електроуреди.    ©  Reuters

Бързото поевтиняване на еврото създаде възможности за европейските производители да се възползват от ниски производствени разходи и по-силни позиции на световните пазари. Но след няколко месеца на нестабилност на валутните курсове много от тези компании едновременно започнаха да пренаписват стратегиите си. Те се надяват, че следващия път, когато обменната стойност на различни валути започне бързо да се променя, ще са намалили рисковете, като присъстват на повече локални пазари, разказва Reuters.

Шведската Volvo Cars например е една от насочилите се към т.нар. регионализиране. През март тя обяви планове за строеж на завод в САЩ за 500 милиона долара. По този начин се разчита, след като отмине сегашната фаза на силен американски долар, да са си осигурили дългосрочна защита срещу валутна нестабилност. "Елиминираме краткосрочните валутни флуктуации, които винаги вредят на отношенията ни с клиентите в различни райони, така че създаваме естествено хеджиране", обяснява Хакан Самуелсон, главен изпълнителен директор на Volvo.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се