С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 13 апр 2015, 19:18, 3823 прочитания

Хилари Клинтън започна дълга кампания за Белия дом

Тя има шансове да стане първата жена президент в историята на САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Никой друг политик в модерната история на американските президентски кампании не е влизал в състезанието с толкова силна позиция. Никой не е поемал към Белия дом с толкова плътен контрол над процеса на номиниране на кандидат на демократите. Никой не е бил с такава световна слава.

Така агенция Reuters коментира накратко съобщението от неделя на Хилари Клинтън да се кандидатира за президент на САЩ. Бившата първа дама на страната, бивш сенатор от щата Ню Йорк и бивш държавен секретар започна кампанията си за спечелване на номинацията на Демократическата партия и победа цели 16 месеца преди изборите в началото на ноември 2016 г.


Тя има сериозни шансове да е първата жена, станала президент на САЩ и пробила последния "стъклен таван" в йерархията на американската политика.

Клинтън не само се обявява за борец за равноправие на жените, но и първото ѝ послание е, че ще бъде защитник на обикновените американци, които с личния си бизнес и усилия опитват да се измъкнат от последиците от икономическата криза.

Поуките са направени



Начинът, по който го направи - с вълна от съобщения и послания по всички платформи на социалните мрежи в интернет - демонстрира още, че тя си е взела поука от неуспешния опит от 2008 г. да влезе в Белия дом и въпреки своите 67 години този път ще играе по начин, разбираем за младите американци. Началото обещава, че Хилари Клинтън ще се бори за гласове във всички групи и че е чула критиките от прогресивните леви крила в Демократическата партия, че миналия път кампанията ѝ бе с поучителен тон, стигащ на моменти до дразнеща арогантност.

"Тук съм, за да спечеля" бе посланието ѝ през 2008 г., докато сега тя заявява "Обикновените американци се нуждаят от своя шампион. Аз искам да бъда този шампион".

Веднага след разпространяването на новината Хилари Клинтън пое на първата си предизборна обиколка към Айова - първият от щатите, където започват първични избори на партията ѝ.

Това обещава и първото ѝ 3-минутно видео, в което тя се появява чак към края - че ще изслушва хората за икономическите им проблеми в ситуация, която продължава да е "подредена в полза на онези, които са на върха". Има ярки фрази с нотка на популизъм, но не и специфични политически идеи как Клинтън ще се бори срещу икономическото неравенство. "Семействата се борят да изпълзят от тежките икономически времена, но това не стига, когато средната заплата на един висш мениджър е 300 пъти по-голяма от тази на средния служител", написа тя в електронно съобщение до поддръжниците си.

Без сериозна конкуренция

Социологическо допитване на Reuters-Ipsos показва, че я подкрепят над 60% от демократите. Далеч назад с 18% е сенаторът от Масачузетс Елизабет Уорън, но тя вече обяви, че няма да се кандидатира. Само двама в партията са обявили, че вероятно ще се кандидатират - Джим Уеб, бивш сенатор от Вирджиния, и Мартин О'Майли, бивш губернатор на Мериленд, но тяхната популярност е под 10%.

Вероятно е твърде рано за фазата на конкретните обещания. Но Клинтън скоро трябва да започне да предлага специфични инициативи, тъй като на всички са известни активите и постиженията ѝ и тя няма нужда да губи време да запознава хората с тях.

Специалисти, цитирани от Reuters, вече казват, че дори при прехода към тази фаза може да има проблем. Причината е, че в момента щабът ѝ опитва да се придържа към малки, интимни събития, снимките на сайта ѝ са как разговаря на чаша кафе с възрастни американци, докато президентска стратегия изисква мащабите на лидер, говорещ на фона на стотици или хиляди слушащи нейната реч за социалното неравенство например.

В средата на януари социологическо допитване на Reuters-Ipsos показа, че сред демократите 50% я посочват като предпочитан свой кандидат. Седмица преди тя да обяви началото на кандидатпрезидентската си кампания, този дял бе намалял до 38%, а това показва, че избирателите са лесно податливи на контрапропаганда и разочарования.

Как да те чуят, докато отбиваш атаки
Добрата новина за Хилари Клинтън е, че в момента няма нито един сериозен конкурент в полето на демократите, но това може да се окаже и лошата новина, коментира Reuters. Причината е, че по този начин всички атаки на републиканци и независими претенденти за Белия дом ще се фокусират изключително върху нея.
"Сега всички ще се нахвърлят да доказват колко анти-Клинтън са. Всички вече имат мишената, по която да стрелят", коментира Джо Липи, един от авторите на политически стратегии в Демократическата партия.
Затова едно от основните предизвикателства за кампанията ѝ ще бъде да поддържа непрекъснато високо темпо и да изпраща позитивни послания, докато е под постоянната обсада както на републиканците, така и на политически структури сред демократите, смятащи, че тя не е достатъчно либерална. Като се добави и натискът на медиите, кампанията на Клинтън рискува да се окаже в ситуация непрекъснато да отбива нападения по всички фронтове и така да не могат да бъдат чути идеите ѝ как трябва да се управлява Америка.
Според Липи тази вълна от негативизъм може да бъде контрирана с политически инициативи от висок ранг и с мащаб на международен лидер, каквито не може в момента да си позволи никой от заявените или потенциални кандидати за президент на САЩ.
Такива могат да бъдат темите за мястото на средната класа в икономиката, финансирането на политически кампании в страната или инициативи за борба с промените в климата. В нейния случай те могат да бъдат представяни като политики, които президентът Хилари Клинтън ще провежда, когато влезе в Белия дом на 2 януари 2017 г.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Освен съдбовни за Brexit британските избори са и референдум за Корбин Освен съдбовни за Brexit британските избори са и референдум за Корбин

Управляващите консерватори имат преднина от 10 процентни пункта пред опозиционните лейбъристи

9 дек 2019, 203 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 296 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Още световни новини от 13 април

Британските консерватори са с добри резултати преди изборите

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Четиримилиардната алтернатива

Годината е рекордна за взаимните фондове, като те са сред малкото инвестиции, които бият инфлацията, макар да има и доста на загуба

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10