С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 апр 2015, 21:36, 2394 прочитания

Германските машиностроители наваксват с инвестиции в интернет икономиката

Страната опитва да запази лидерските си позиции в света

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако клиентите на германската Harting Group – производител на индустриални превключватели и контакти, иска по-специални продукти, може да си ги купят, но... ако са готови сами да си ги сглобят.
Фолкер Франке, ръководител на бизнеса на компанията за асемблиращи системи и инструменти, се опитва да промени всичко това. Екипът му разработва автоматизирана производствена линия, която приема поръчките онлайн и изработва контактите според спецификации, поискани от клиента, разказва Reuters.

Harting е една от увеличаващият се брой германски компании, влагащи софтуер поради опасения, че скоро няма да успяват да гарантират прецизността на машиностроителната си продукция – нещо, носещо репутация и доверие по цял свят към търговската марка Made in Germany. Компютърните технологии навлизат все повече в индустриалните процеси и интернет компаниите започва да изместват евтиното китайско производство като основно притеснение за германските инженери.
 
Конкуренцията на IT компаниите

Компании като Google инвестират усилено в роботи и безпилотни превозни средства. Това само засилва опасенията, че този процес ще се прехвърли и върху производство на апарати и устройства, които досега са оставали запазена територия за машиностроителите. Информационните гиганти могат да получат предимство, тъй като не само имат изобилие от технологии, но и могат чрез тях да създават "интелигентни" машини.

"В момента има производители на машиностроително оборудване и такива, които го купуват, оперират или обслужват. Кой може да ви гарантира, че всичко ще си остане така", пита Франке в разговор с Reuters в централата на компанията в Еспелкамп, Северозападна Германия. "Някой може да се вклини между тези две групи и да заяви на потребителите да не се притесняват повече какъв тип машини ползват. Този доставчик на услуги ще дойде от дигиталния свят", казва Франке.


Компании, които имат капацитет да обработват огромни масиви данни – каквито са Google, SAP, Amazon, Pivotal (поделение за облачни услуги на EMC Corp) и Teradata – могат да извършат този пробив, смятат анализатори на процесите в сектора.

Консултанти от IBM и Cap Gemini или създатели на софтуер от Oracle и Microsoft също може да се окажат печеливши от индустриалната интернет революция за сметка на традиционните инженери.
"Компании, предоставящи инструменти за работа с бази данни и анализирането им – IT tкомпании или системни интегратори – могат да съберат технически параметри в инструменталното инженерство независимо от бранда на машината", обяснява Майкъл Ройсман, партньор в Boston Consulting Group, следящ информационните технологии.

Индустрия 4.0



Залозите за Германия обаче са много високи. Най-голямата икономика на Европа зависи от индустриалното производство в много по-голяма степен от която и да било от съседните държави или от САЩ, когато става дума за дял от БВП. Десетки хиляди бизнеси, които са семейна собственост – т.нар. Mittelstand – са фундаментът на движения от експорта успех.

В правителството в Берлин знаят за тази опасност. През 2013г. то започна инициативата Industrie 4.0, подкрепена от водещите лобистки организации на производители на оборудване, електроника, автомобили. Целта основна е да се гарантира, че германците ще имат достатъчно умения за новите изисквания, ще могат да покриват стандартите за пренос на данни и сигурност на информацията.

Засега водещи в процеса са големите компании. Проучване по поръчка на консултантската компания CSC показа, че 70% от директорите в германската индустрия не са достатъчно информирани за заплахата от новите бизнес модели.

Едно такова умение например е разработването на алгоритми за възможно най-ефективното управление на производството и прилагането им в универсални услуги в предприятията, обработващи ключови параметри като потребление на енергия, температура и вибрации.

"Силно съм притеснен, че в Германия все още не са съвсем наясно за растящата взаимна обвързаност и произтичащите от това промени", казва Фолкмар Денер, главен изпълнителен директор на Robert Bosch GmbH – един от най-големите в света производители на части за автомобилостроенето и голям играч в създаването на оборудване за предприятията.
 
Пионерите и догонващите

Германската компания за индустриални газове Linde планира да свърже бутилките си за кислород с интернет, за да получава предупреждение, че съдържанието им свършва и да бъдат подменени веднага, а не да се чака потребителят да позвъни и да поиска смяната. Това е посоката, за която става дума. "Автоиндустрията и големите машиностроители са пионерите, докато средните и дребни предприятия са още във фазата на установяването на тази близка реалност и изясняване кое конкретно е подходящо за тях", обяснява главният изпълнителен директор Волфганг Бюхеле.

Консултантски и технологични фирми разчитат да запълнят празнините в информираността и способностите на производителите на машиностроително оборудване. Поделение на одитора PwC прогнозира, че около половината от инвестициите на германските индустриални групи в оборудване ще бъде мотивирано от Industrie 4.0. В следващите пет години това са вложение в рамките на около 40 милиарда евро годишно.

Понеже имат добра стартова позиция и традиции на сътрудничество и обмяна на информация, Mittelstand имат солидни шансове да се пригодят, смята Михаел Цисмайер, президент на ZVEI, сдружение на германските производители на електронно оборудване. "Германската индустрия е доставчик на оборудване за заводите по цял свят. Ако успеем да запазим преднината си, в крайна сметка ще има и повече работни места в Германия", допълва той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship Пръсна се резервоарът на "марсианската" ракета Starship

Междупланетният апарат на SpaceX претърпя авария при наземни изпитания с втечнен кислород или азот

21 ное 2019, 1275 прочитания

Меркел ще окаже натиск на Макрон за преговори със Северна Македония и Албания 3 Меркел ще окаже натиск на Макрон за преговори със Северна Македония и Албания

Според германския канцлер НАТО е "незаменим", а Западните Балкани трябва да имат ясна перспектива за членство в съюза

21 ное 2019, 869 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Еврокомисията: Ще решаваме спора си с "Газпром", а не с Москва

Част от отправените претенции са по вече уредени спорове, твърдят енергийни консултанти.

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Малките в голямата игра за София

Как ще се управлява столицата при новата конфигурация в общинския съвет и при районните кметове

След Гешев 2.0, Цацаров 2.0 - радостта е двойна

Властта лъже Европа и гражданите, че ще въведе контрол над всесилния главен прокурор. Прави обратното

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Приемно село

"Резиденция Баба" изпраща на село млади хора, които в продължение на три седмици опознават местните и техните традиции

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10