С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 6 май 2015, 22:07, 89993 прочитания

Краят на дирижаблите: катастрофата "Хинденбург"

Трагичният инцидент, който слага край на една революционна за времето си идея - пътуванията с гигантски дирижабли.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Инфографика

Моментът на избухването на пожара

Увеличаване

Инфографика

Инфографика

Останките на мястото на инцидента

Увеличаване

На 6 май 1937 г., след повече от тридесет успешни трансатлантическите пътувания, германският дирижабъл "Хинденбург" на "Цепелин" избухва в пламъци при кацането си над Лейкхърст, Ню Джърси. Този ден, комбинация от злополучни събития (буря, която зарежда кораба със статично електричество и механична повреда, която води до водороден теч), причиняват катастрофата, която слага край на една революционна за времето си идея - пътуванията с гигантски дирижабли.

20-те и 30-те години на ХХ век са златната ера на дирижаблите, които пресичат Атлантическия океан за около три дни – по-бързо, отколкото корабите. Дирижабълът "Хинденбург" е гордостта на нацисткото правителство и най-големият летателен апарат за времето си с дължина 245 метра и диаметър 41 метра. За сравнение - най-големият пътнически самолет в света в момента, Airbus A380-800, е дълъг 73 метра. Обемът на дирижабъла е 200 000 кубични метра, а максималната скорост – 135 километра в час. Пътуването е било изключително комфортно, а пътниците са се наслаждавали на всякакви удобства и лукс.

Катастрофата с "Хинденбург" се случва на 6 май, 1937 г. След 77 часов полет от Германия, "Хинденбург" достига Ню Йорк, където на наблюдателна площадка на Емпайър Стейт Билдинг го очакват много любопитни граждани. Дирижабълът прави една обиколка над града и се насочва към базата за приземяване. Оттам му е отказано приземяване поради лошото време и дирижабълът кръжи известно време, очаквайки разрешение. Към 7 часа вечерта се получава разрешение за кацане и Хинденбург се снижава до 180 м. По време на захождането му към пистата за кацане се появява силен страничен вятър и капитанът нарежда да направят остър завой. Заради тази рязка маневра едно от стоманените въжета се скъсва, удря и пробива една от водородните клетки. Започва да изтича водород. От влажността на въздуха и от движението на дирижабъла, той се наелектризирал и когато въжетата са спуснати, от контакта със земята протича електрически разряд към металната рамка.

Пожарът обзема за секунди приземяващият се дирижабъл, а свидетели на катастрофата стават много хора. Дирижабълът превозва 97 души – 36 пътници и 61-членен екипаж. 36 души губят живота си в тази катастрофа, включително един човек от наземния екип по приземяването. Тъй като "Хинденбург" бил първият трансатлантически цепелин, който пристига в САЩ през тази година, той бил посрещнат и от много журналисти. Бедствието е отразено подробно в новинарски материали и снимки. Пожарът и масовото му отразяване в медиите разтърсват общественото доверие в безопасността на дирижаблите и слагат край на тяхната ера. Вижте рядкото и ценно видео от 1937 г., запечатало случилото се за секунди пред очите на всички бедствие:




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Триадата бизнес, политика и медии в Румъния Триадата бизнес, политика и медии в Румъния

Най-влиятелните медии в Румъния се контролират от някои от най-богатите хора в страната и често се използват като политически оръжия и за обслужване на интереси

20 юли 2018, 746 прочитания

Транспорт за милиони Транспорт за милиони

Как Сеул успя да върне доверието в градския транспорт чрез по-добро управление и високи технологии

20 юли 2018, 1293 прочитания

24 часа 7 дни

20 юли 2018, 3704 прочитания

20 юли 2018, 3689 прочитания

20 юли 2018, 3389 прочитания

20 юли 2018, 2810 прочитания

20 юли 2018, 2408 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Европейски производители на соларни панели с ново оплакване срещу Китай

Те обвиняват конкуренцията, че заобикаля митата, като внася продукцията си чрез Тайван и Малайзия

До Барселона и назад

Поредният теч на документи свързва близък до Бойко Борисов бизнесмен с осъдени за пране на пари във Великобритания

Половин милиард - да си харчат

Парите за ремонт на язовирите бяха отпуснати на ДКК без количествено-стойностна сметка за необходимите разходи. При разпределянето им може да се заобиколи ЗОП.

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Жак Перети: Бизнесът ще спаси света

Разследващият журналист, който работи за медии като BBC, The Independent, The Guardian, Wired, Huffington Post, пред "Капитал"

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 29

Капитал

Брой 29 // 21.07.2018 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Колко ще е дълъг пътят към еврото?

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 20.07.2018 Прочетете