С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
12 6 май 2015, 22:07, 94850 прочитания

Краят на дирижаблите: катастрофата "Хинденбург"

Трагичният инцидент, който слага край на една революционна за времето си идея - пътуванията с гигантски дирижабли.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Инфографика

Моментът на избухването на пожара

Увеличаване

Инфографика

Инфографика

Останките на мястото на инцидента

Увеличаване

На 6 май 1937 г., след повече от тридесет успешни трансатлантическите пътувания, германският дирижабъл "Хинденбург" на "Цепелин" избухва в пламъци при кацането си над Лейкхърст, Ню Джърси. Този ден, комбинация от злополучни събития (буря, която зарежда кораба със статично електричество и механична повреда, която води до водороден теч), причиняват катастрофата, която слага край на една революционна за времето си идея - пътуванията с гигантски дирижабли.

20-те и 30-те години на ХХ век са златната ера на дирижаблите, които пресичат Атлантическия океан за около три дни – по-бързо, отколкото корабите. Дирижабълът "Хинденбург" е гордостта на нацисткото правителство и най-големият летателен апарат за времето си с дължина 245 метра и диаметър 41 метра. За сравнение - най-големият пътнически самолет в света в момента, Airbus A380-800, е дълъг 73 метра. Обемът на дирижабъла е 200 000 кубични метра, а максималната скорост – 135 километра в час. Пътуването е било изключително комфортно, а пътниците са се наслаждавали на всякакви удобства и лукс.

Катастрофата с "Хинденбург" се случва на 6 май, 1937 г. След 77 часов полет от Германия, "Хинденбург" достига Ню Йорк, където на наблюдателна площадка на Емпайър Стейт Билдинг го очакват много любопитни граждани. Дирижабълът прави една обиколка над града и се насочва към базата за приземяване. Оттам му е отказано приземяване поради лошото време и дирижабълът кръжи известно време, очаквайки разрешение. Към 7 часа вечерта се получава разрешение за кацане и Хинденбург се снижава до 180 м. По време на захождането му към пистата за кацане се появява силен страничен вятър и капитанът нарежда да направят остър завой. Заради тази рязка маневра едно от стоманените въжета се скъсва, удря и пробива една от водородните клетки. Започва да изтича водород. От влажността на въздуха и от движението на дирижабъла, той се наелектризирал и когато въжетата са спуснати, от контакта със земята протича електрически разряд към металната рамка.


Пожарът обзема за секунди приземяващият се дирижабъл, а свидетели на катастрофата стават много хора. Дирижабълът превозва 97 души – 36 пътници и 61-членен екипаж. 36 души губят живота си в тази катастрофа, включително един човек от наземния екип по приземяването. Тъй като "Хинденбург" бил първият трансатлантически цепелин, който пристига в САЩ през тази година, той бил посрещнат и от много журналисти. Бедствието е отразено подробно в новинарски материали и снимки. Пожарът и масовото му отразяване в медиите разтърсват общественото доверие в безопасността на дирижаблите и слагат край на тяхната ера. Вижте рядкото и ценно видео от 1937 г., запечатало случилото се за секунди пред очите на всички бедствие:




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Световната икономика се забавя в синхрон 1 Световната икономика се забавя в синхрон

Ускоряващ се растеж през втората половина на 2019 г. зависи от благоприятното разрешение на търговската война и Brexit

19 апр 2019, 1215 прочитания

Комиците в политиката: Без майтап 4 Комиците в политиката: Без майтап

Украйна е на път да си избере комедиен артист за президент. И съвсем не е единствената, която удря смешен шамар на статуквото

19 апр 2019, 1580 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Европейски производители на соларни панели с ново оплакване срещу Китай

Те обвиняват конкуренцията, че заобикаля митата, като внася продукцията си чрез Тайван и Малайзия

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

Как да победим системата

Съветите на "Капитал" как потребителите сами да влияят на алгоритмите в интернет

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

20 въпроса: Иван Шопов

На 18 май той ще представи на живо ремиксирана версия на Kanatitsa, съвместния си албум с фолклорното трио "Авигея"

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност