С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 6 май 2015, 22:07, 104603 прочитания

Краят на дирижаблите: катастрофата "Хинденбург"

Трагичният инцидент, който слага край на една революционна за времето си идея - пътуванията с гигантски дирижабли.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

Инфографика

Моментът на избухването на пожара

Увеличаване

Инфографика

Инфографика

Останките на мястото на инцидента

Увеличаване

На 6 май 1937 г., след повече от тридесет успешни трансатлантическите пътувания, германският дирижабъл "Хинденбург" на "Цепелин" избухва в пламъци при кацането си над Лейкхърст, Ню Джърси. Този ден, комбинация от злополучни събития (буря, която зарежда кораба със статично електричество и механична повреда, която води до водороден теч), причиняват катастрофата, която слага край на една революционна за времето си идея - пътуванията с гигантски дирижабли.

20-те и 30-те години на ХХ век са златната ера на дирижаблите, които пресичат Атлантическия океан за около три дни – по-бързо, отколкото корабите. Дирижабълът "Хинденбург" е гордостта на нацисткото правителство и най-големият летателен апарат за времето си с дължина 245 метра и диаметър 41 метра. За сравнение - най-големият пътнически самолет в света в момента, Airbus A380-800, е дълъг 73 метра. Обемът на дирижабъла е 200 000 кубични метра, а максималната скорост – 135 километра в час. Пътуването е било изключително комфортно, а пътниците са се наслаждавали на всякакви удобства и лукс.

Катастрофата с "Хинденбург" се случва на 6 май, 1937 г. След 77 часов полет от Германия, "Хинденбург" достига Ню Йорк, където на наблюдателна площадка на Емпайър Стейт Билдинг го очакват много любопитни граждани. Дирижабълът прави една обиколка над града и се насочва към базата за приземяване. Оттам му е отказано приземяване поради лошото време и дирижабълът кръжи известно време, очаквайки разрешение. Към 7 часа вечерта се получава разрешение за кацане и Хинденбург се снижава до 180 м. По време на захождането му към пистата за кацане се появява силен страничен вятър и капитанът нарежда да направят остър завой. Заради тази рязка маневра едно от стоманените въжета се скъсва, удря и пробива една от водородните клетки. Започва да изтича водород. От влажността на въздуха и от движението на дирижабъла, той се наелектризирал и когато въжетата са спуснати, от контакта със земята протича електрически разряд към металната рамка.


Пожарът обзема за секунди приземяващият се дирижабъл, а свидетели на катастрофата стават много хора. Дирижабълът превозва 97 души – 36 пътници и 61-членен екипаж. 36 души губят живота си в тази катастрофа, включително един човек от наземния екип по приземяването. Тъй като "Хинденбург" бил първият трансатлантически цепелин, който пристига в САЩ през тази година, той бил посрещнат и от много журналисти. Бедствието е отразено подробно в новинарски материали и снимки. Пожарът и масовото му отразяване в медиите разтърсват общественото доверие в безопасността на дирижаблите и слагат край на тяхната ера. Вижте рядкото и ценно видео от 1937 г., запечатало случилото се за секунди пред очите на всички бедствие:




  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 1098 прочитания

Полша обърква миграцията по чисто европейски начин Полша обърква миграцията по чисто европейски начин

Поляците повтарят грешката на Германия, преструвайки се, че имигрантите ще се върнат вкъщи

28 фев 2020, 1154 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 3789 прочитания

28 фев 2020, 3031 прочитания

28 фев 2020, 2653 прочитания

28 фев 2020, 2575 прочитания

28 фев 2020, 2224 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Европейски производители на соларни панели с ново оплакване срещу Китай

Те обвиняват конкуренцията, че заобикаля митата, като внася продукцията си чрез Тайван и Малайзия

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

"Белите" петна на София

Главният архитект посочи 684 ха свободни терени в София в потвърждение на идеята си за компактно развитие на столицата

"Уча.се" с лекота

Дарин Маджаров започва с любителски безплатни видеоуроци, днес регистрираните в платформата потребители са над 650 000

Потупване по рамото от Брюксел

С нетрадиционно позитивен доклад за икономическите дисбаланси Европейската комисия даде още един тласък на България по пътя към еврото

Фотограф под прикритие

Мартин Пар показва сатиричния си поглед към туризма с изложбата "Този малък свят"

Важни ли са дипломите днес

Връзката между образованието и бизнеса – it’s complicated

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10