Как бизнесът се бори с шпионите и хакерите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Как бизнесът се бори с шпионите и хакерите

Как бизнесът се бори с шпионите и хакерите

След разкритията на Едуард Сноудън темата за сигурността на корпоративните данни става все по-актуална

3153 прочитания

© Reuters


Минаха две години от разкритията на Едуард Сноудън за мащабната програма за следене, извършвана от Агенцията за национална сигурност в САЩ. И, изглежда, никой не е застрахован от шпионаж, докато кибератаките и пробивът до чувствителна информация стават всекидневие. Как реагира бизнесът на това предизвикателство.

Проучване на Ponemon Institute разкрива, че се наблюдава ръст от 34% в използването на криптиращи методи от компаниите с цел защита на комуникацията им, съобщава BBC. Всекидневните новини за кибератаки несъмнено доведоха до по-голямо желание за лично пространство, казва Мат Ричърдс, вицепрезидент на продуктовия отдел към фирмата за защита на данни OwnCloud. "Това притеснява хората и много от тях искат да говорят с нас", твърди Ричърдс.

Пробив в системата

Адвокати, за които конфиденциалността на клиента е от изключително значение, се нареждат първи на опашката. Такъв е Крис Гулота от Манхатън, който разказва, че фирмата му използва услугата DataMotion's SecureMail, за да криптира всички имейли на персонала. "Мисля, че сега хората свикнаха да боравят със системи за сигурност", обяснява Гулота.

Не само адвокатите, но и големи и малки компании затягат мерките. Когато имейлите на развлекателния и технологичен гигант Sony бяха хакнати и публикувани през 2014 г., неудобни частни разговори бяха разкрити пред обществеността. Според Уилям Бауър, управляващ директор на производителя на дребно от Ню Джърси Royce Leather, това е било бедствие, което "ни накара да се чудим колко сме уязвими като малък бизнес да споделим същата съдба". Компанията на Бауър сега обучава всичките си служители да използват криптирани имейли.

Частни мрежи

Използването на собствени устройства от някои служители превърна сигурността на данните в още по-голям проблем за бизнеса. Достъпът до работни имейли на летището или в кафене чрез безплатна wi-fi услуга може да изложи потенциално чувствителна корпоративна информация пред опасността от хакване. Тук се появяват виртуалните частни мрежи (VPN).

Традиционно те са предпочитани от хора, които искат да скрият своя IP адрес и да запазят в тайна какво точно търсят в интернет. Но към VPN в момента проявява голям интерес бизнесът, казва Дан Гургиан, съосновател на Amplusnet – компанията, майка на виртуалната частна мрежа Invisible Browsing. VPN са много популярни сред компаниите в страни, в които има цензура, обяснява Андре Елмознино Лофър от виртуалната частна мрежа SaferVPN.

Но дали криптирането неизбежно не забавя комуникациите във време, в което бързината е от ключово значение за бизнеса? Това е бил първоначален проблем за компанията Royce Leather и продуктивността леко спаднала. Но според Бауър "ползите от криптирането си струват краткосрочните жертви".

По думите на Ашиш Пател, директор в Intel Security, днес всяко забавяне в потока на трафика при криптиране и декриптиране е пренебрежимо малко. Но стане ли въпрос за виртуалните частни мрежи, Лофър признава: "Неизбежно ще бъде по-бавно, отколкото без VPN, без значение какво ви казва провайдърът. Но това е малка цена, за да подсигуриш безопасността на чувствителни корпоративни данни."

Разбира се, може никога да не стане ясно дали всички тези мерки са успели да отблъснат шпионите. И може да е необходим друг Сноудън, за да се отговори на този въпрос за милион долара.

Минаха две години от разкритията на Едуард Сноудън за мащабната програма за следене, извършвана от Агенцията за национална сигурност в САЩ. И, изглежда, никой не е застрахован от шпионаж, докато кибератаките и пробивът до чувствителна информация стават всекидневие. Как реагира бизнесът на това предизвикателство.

Проучване на Ponemon Institute разкрива, че се наблюдава ръст от 34% в използването на криптиращи методи от компаниите с цел защита на комуникацията им, съобщава BBC. Всекидневните новини за кибератаки несъмнено доведоха до по-голямо желание за лично пространство, казва Мат Ричърдс, вицепрезидент на продуктовия отдел към фирмата за защита на данни OwnCloud. "Това притеснява хората и много от тях искат да говорят с нас", твърди Ричърдс.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    jordani avatar :-|
    jordani

    От тази статия ще останеш с впечатлението, че някъде има фрийланс маркет за хакери, на ниски цени, които ги наемаш и те хакват трафика на конкуренцията.
    Сноудън, обаче пише за НСА, които не са точно някакви хакери, свободни за наемане, а нещо по-друго и по-лошо.
    Кой може да си позволи да наеме хакер (или да поддържа вътрешно фирмено звено) да хакне пощата на Ройс Ледър - производител на подаръци от кожа ?!? Ройс Ледър - с оборот под 20 милиона. То по-добре да хакна Бела България !

    Това ми прилича на бизнес модела на някой анти-вирусни компании - пускаш три вируса и после продаваш на воля анти-вирусен софт.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK