С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 11 фев 2016, 15:26, 6871 прочитания

Как НАТО ще ограничи миграционния натиск към Европа

Втора постояна военноморска група на алианса ще се опита да препречи най-интензивно използвания маршрут за нелегален трафик на хора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Военните министри от страните членки на НАТО взеха днес ключово решение, което може да помогне за поне частичното овладяване на бежанската криза в Европа. По заповед на Северноатлантическия съвет върховният главнокомандващ на алианса ген. Филип Бриийдлав е издал нареждане до Втора постоянна военноморска група на НАТО да се придвижи по най-бързия начин в Егейско море и да започне операция по наблюдение и разузнаване с цел пресичане на нелегалния трафик и миграция. Въпросната натовска флотилия е базирана в момента в Кипър и е под германско командване.

"Европа се сблъсква в най-голямата бежанска и миграционна криза от края на Втората световна война. Тя е предизвикана от конфликтите и нестабилността по нашата южна граница, както и от криминалните мрежи, които се занимават с трафик на пострадалите хора. Току що се споразумяхме, че НАТО ще осигури помощ и подкрепа във връзка с тази криза", обяви днес по обяд генералният секретар на Северноатлантическия пакт Йенс Столтенберг. Той уточни, че операцията ще започне "без никакво забавяне", а молбата за началото й е отправена от Германия, Турция и Гърция. Интересният детайл в случая е, че по време на първия ден на срещата на НАТО Гърция не присъстваше сред инициаторите.


Според Столтенберг натовските кораби ще се занимават само с разузнаване и няма спират или отблъскват лодките с мигранти. Военната флотилия обаче ще работи в тясно сътрудничество в крайбрежните гранични патрули на Турция и Гърция, както и с европейската агенция за граничен контрол Frontex. Също така граничните кораби на Турция и Гърция ще оперират единствено и само в собствени териториални води. По неофициална информация обаче всички мигранти, които бъдат спасени от военната флотилия на алианса, ще бъдат връщани в Турция. В момента Втора постоянна военноморска група на НАТО разполага със сравнително скромни ресурси от порядъка на пет кораба. Според Йенс Столтенберг обаче няколко държави членки (например Дания) вече са изявили желание да посилят флотилията със свои плавателни съдове.

Включването на НАТО може да изиграе важна роля за овладяването на миграционния натиск над Европа, тъй като пътят през Егейско море е най-интензивно използвания за трафик на хора. От около 1 млн. бежанци и мигранти, пристигнали в Европа през миналата година, около 800 хил. са дошли в Гърция по море, именно използвайки въпросния маршрут. Ограничаването на морския маршрут за имигрантите обаче най-вероятно ще засили натиска за преминаване по сухоземните граници на Турция, включително и през българската.

Подсилването на Втора постоянна военноморска група на НАТО вероятно ще има и още една паралелна задача – да възстанови стратегическия баланс на силите в Средиземноморския регион, където в момента оперира и руската флотилия, ангажирана в операцията в подкрепа на сирийския президент Башар Ал Асад. Въоръжените сили на Руската федерация поддържат също така свои авиобази в сирийскиите градове Татрус и Латакия, откъдето нанасят въздушни удари срещу противниците на режима в Дамаск.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Защо Франция не иска Северна Македония и Албания 2 Защо Франция не иска Северна Македония и Албания

Скопие и Тирана може да останат задълго във фризера на ЕС и да не получат дата за преговори за членство

18 окт 2019, 3039 прочитания

Германският двигател - почти на празни обороти Германският двигател - почти на празни обороти

Състоянието на най-голямата икономика в Европа е проблемно, но не и тревожно

18 окт 2019, 994 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Турската враждебност към кюрдите пречи на кампанията срещу ИДИЛ

Според доклад групировката "Джабхат ан Нусра" е по-опасна от ИДИЛ в Сирия

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Германски минерални бани

След 13 години усилия българските балнеохотели бяха одобрени от германските здравни каси

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10