Ураган над летището може да е причина за катастрофата на самолет на flydubai в Русия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ураган над летището може да е причина за катастрофата на самолет на flydubai в Русия

За района на Ростов на Дон е имало предупреждение за буря, докато на резервните летища времето е било приемливо за кацане.

Ураган над летището може да е причина за катастрофата на самолет на flydubai в Русия

3631 прочитания

За района на Ростов на Дон е имало предупреждение за буря, докато на резервните летища времето е било приемливо за кацане.

© MAXIM SHEMETOV


Лошите метеорологични условия или възможна пилотска грешка са сред възможните причини за

катастрофата на самолета на авиокомпания flydubai в Ростов на Дон, в която в ранните часове на събота загинаха 62 души.

Според руския синоптик Евгений Тишковец колегите му са регистрирали на необичайно малка височина т.нар. струйно течение, известно още като джетстрийм (jetstream). Обикновено, струйните течения в тази част на планетата са на височина 9-12 км, но над Ростов това явление е започвало от 600 метра и е обхващало атмосферата до височина от 10 000 м.

В приземната част (300 - 600 м) скоростта на вятъра е била 12-14 м/сек (43-50 км/ч) с пориви от 18-19 м/сек (почти 70 км/ч), но веднага над тази височина скоростта е била ураганна – над 30 м/сек (над 108 км/ч). Във високата атмосфера в историята са регистрирани скорости на джетстрийм, наближаващи 400 км/ч.

Тишковец казва пред телевизионния канал РБК, че в конкретния случай на височина 5-7 км вятърът е духал със скорост от 162 км/ч, което може да е повлияло на полета. Синоптикът твърди, че за района на Ростов на Дон е имало предупреждение за буря, докато на резервните летища времето е било приемливо за кацане. Но окончателното решение се взима от капитана, добави той. Местни медии твърдят, че от разговорите между екипажа и контролната кула не се чува никакъв проблем или някакво притеснение на капитана. В същото време се посочва, че той никога не е летял до това летище.

Според източник от правоохранителните органи, е било издадено предупреждение за циклон - влошаване на метеорологичните условия с виелица и скорост на вятъра до 22-27 метра в секунда. "Самолетът в сложни условия не е могъл веднага да заходи към пистата и е извършил втори опит. При повторния заход се е получило разбиването", твърди той.

По данни на flightradar24.com катастрофата е започнала в момент, когато новият "Боинг 737-800" се е издигал. Самолетът на полет FZ981 от Дубай е опитал веднъж да кацне, но се е отказал и е кръжал в района повече от час и половина. По неофициални данни екипажът на flydubai е тръгнал да захожда за второ кацане около 3:40, но катастрофата не е станала при кацане, а при пореден кръг над летището.

Следящият в реално време параметрите на самолетите портал flightradar24.com показва, че боингът буквално е рухнал и е губел височина със скорост над 100 м/сек.

Лошите метеорологични условия или възможна пилотска грешка са сред възможните причини за

катастрофата на самолета на авиокомпания flydubai в Ростов на Дон, в която в ранните часове на събота загинаха 62 души.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    atcomtatz avatar :-|
    Уточнител

    След като бехме изгонени 1 седм. извън Форума от Цензорите на Икономедия, заради системно уронване престижа на ВеликаяРоссия, ние се завръщаме и обещаваме да продължаваме да се борим за истината, дори и тя да е противопоказна за честта и достоинството на ВеликаяРоссия. Затова казваме:



    Любознателните Хора могат да сравнят конструкцията на Руските черни кутии (показани излагателски и публично) и Американските:

    Руски - Електроника от каменния век(интересни са и коментарите та читателите, а също на автора на посл материал, който смята, че въпреки, че са на Дъното, с помощта на някакво Чудо ще "се оправят... ) http://guardia-rojo.livejournal.com/23036.html http://guardia-rojo.livejournal.com/23242.html http://guardia-rojo.livejournal.com/23323.html https://www.drive2.ru/users/2350/

    Американски (вижда се, кой е производителя и какво представлява конструкцията, няма нужда от коментар): https://news.bg/disasters/zapisite-ot-chernite-kutii-ne-izyasnyavali-prichinite-za-razbivaneto-na-ruskiya-samolet.html : Синай сн Амер черни кутии, произв Honeywell, падат от 12 000 м, самолетът е на парченца

  • 2
    ss74 avatar :-|
    Сталкер

    До коментар [#1] от "Уточнител":

    И връзката на това с катастрофата на ДУБАЙСКИЯ БОИНГ е? Може би твоята обсесия...

  • Molossian

    До коментар [#1] от "Уточнител":

    Всъщност не знаех че Боинг се произвежда в Русия. Много интересно..

  • 4
    achtung avatar :-|
    Фат Ким

    До коментар [#1] от "Уточнител":

    Ако беше в Боинга който се е разбил, хич нямаше и да ти пука каква е конструкцията на оранжевата кутия

  • 5
    schumener_beer avatar :-|
    шуменско пиво

    Не разбирам защо не са отишли на някое резервно летище вместо да се въртят над Ростов?
    Това въртене го правят за да изразходват горивото, но защо са го правили вместо да се отклонят от тая зона? И защо от наземния контрол не са ги пратили на друго летище?

  • 6
    gwm1411212753377318 avatar :-|
    Plamen Shopov

    Защото,всички летища около Ростов са военни,и докато получи разрешение,самальота ще трябва да фърчи още месец!Отделно,излизат смущаващи факти и материали за катастрофата ....нещо има много гнило в цялата история!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK