С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 1 юни 2016, 18:53, 39494 прочитания

Швейцария откри най-дългия железопътен тунел в света

Съоръжението под Алпите ще свързва Северна и Южна Европа и ще се отрази на транспорта и туризма

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Лукс по релси

Японският влак "Шики-шима" отваря нов ултраскъп сегмент в жп транспорта

5 май 2017

Светлината в края на "Готард"

Тунелът под Алпите е азбучен пример за ефективно изпълнение на мащабен инфраструктурен проект

10 юни 2016

Швейцария отхвърли плащането на гарантиран доход

Почти 4 от всеки 5 избиратели не приеха идеята

5 юни 2016

Частни банки в Швейцария разкриват печалбите си за пръв път от два века

Стъпката на едни от най-големите - Lombard Odier и Pictet, става факт на фона на безпрецедентни проверки от страна на данъчните власти в САЩ и в Европа

24 авг 2014

Швейцария и Китай подписаха валутно споразумение

Цюрих ще се превърне в международен център за търговия с юани

21 юли 2014
Бързите влакове ще могат да достигат скорост от 200 - 250 км/ч.

Най-дългият железопътен тунел в света беше официално открит в Швейцария след седемнадесет години строеж. Тунелът "Готард" е дълъг 57 км, преминава под Швейцарските Алпи и ще свързва с бърз влак Северна и Южна Европа, предава BBC. Швейцария смята, че тунелът ще промени европейския товарен превоз, тъй като стоките, които в момента се превозват чрез милиони камиони, ще бъдат вече основно транспортирани с влак. Годишно около 28 млн. тона товари се превозват по жп линиите през Алпите, 80% от тях са транзитен трафик. Ползи ще има и за туризма, тъй като влаковете ще могат да карат с висока скорост – до 200 - 250 км/ч.

Редовните превози започват през декември


Тунелът ще надмине най-дългия в света в момента железопътен тунел Сейкан в Япония, който е дълъг 53.9 км и свързва основния остров Хоншу със северния остров Хокайдо. Цената му е малко над 12 млрд. долара, като средствата идват от акцизи върху горивата и ДДС, пътни такси за тежкотоварните превозни средства и държавен заем, който трябва да се изплати до десет години. Проектът за тунела беше гласуван и подкрепен на референдум в Швейцария през 1992 г., но строежът му започна няколко години по-късно. Той преминава на 2.3 км под планината и през скали, където температурата достига 46 градуса. Над 28 млн. тона скални блокове са били разкопани, а деветима работници загинаха по време на строежа. Сега тунелът, завършен в срок и в рамките на предварително определения бюджет, ще свързва Ротердам в Холандия и Генуа в Италия, както и Северна с Южна Швейцария доста по-лесно от преди. Ползите ще бъдат не само екологични, но и икономически – транспортирането на стоки с камиони често е придружено със закъснения и инциденти, а времето за превоз ще се скъси.

Редовните превози ще започнат през декември, а дотогава през тунела ще се извършат около 3000 изпитателни курса. Пътуващите между Цюрих и Милано ще се движат с един час по-малко, отколкото досега. Така времето за пътуване между двата града ще е вече 2 часа и 40 минути. Маршрутът на тунела е прав, вместо да криволичи през планините като стария железопътен и пътен тунел от 1980 г. През новия тунел ще преминават 260 товарни влака дневно със скорост 100 км/ч и 65 пътнически със скорост 200 км/ч.

Тунелът в числа

Преглед на оригинала Тунелът в числа





Трябва време за икономическите ползи

На откриването му присъстваха германският канцлер Ангела Меркел, френският президент Франсоа Оланд и италианският премиер Матео Ренци. Първият влак обаче, който ще премине през новия тунел на 1 юни, няма да превозва политици или знаменитости, а стотици обикновени граждани, спечелили лотария. Пред Reuters директорът на службата за федералния транспорт на Швейцария Петер Фюглисталер заяви: "За нас да завладеем Алпите е като за холандците да изследват океаните."

Пред швейцарската медия RTS зам.-председателката на Швейцарския федерален съвет (изпълнителната власт) Дорис Льотар заяви, че с този тунел "Швейцария може да демонстрира, че е лоялен партньор, на който европейците могат да разчитат". Тя обаче добави, че европейците също трябва да изпълнят своята част от ангажиментите си и да подобрят достъпа до тунела в собствените си страни, като засега Италия придвижва своите инвестиции в срок за разлика от Германия, която закъснява.

Това означава, че увеличаването на капацитета на маршрутите през Италия, Швейцария и Германия, които ще осигуряват влакове за "Готард", ще отнеме години и поради това ползите няма да бъдат усетени веднага. "Не сме приключили с планирането в Германия. Изоставаме от графика", посочва Хуго Граца от германското министерство на транспорта. Тъй като Швейцария не е част от ЕС, тя трябваше да договори двустранни споразумения с няколко страни в съседство за увеличаването на тези капацитети.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

САЩ не се отказват от намерението си за санкции срещу "Северен поток 2" САЩ не се отказват от намерението си за санкции срещу "Северен поток 2"

За втори път през последната седмица представител на администрацията на Тръмп намеква за мерки срещу германско-руския проект

15 ное 2018, 95 прочитания

Въпреки различията британският кабинет одобри сделката за Brexit Въпреки различията британският кабинет одобри сделката за Brexit

След петчасова среща Тереза Мей осигури подкрепата на правителството за споразумението за Brexit. Далеч не е сигурно дали то ще мине през парламента

15 ное 2018, 739 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
"Дневник": Германия ще ограничи ВЕИ мощностите

Новият праг за ветрогенератори ще бъде 2.8 гигавата капацитет годишно.

Защо "Гражданската отговорност" е обречена да поскъпва

И без решението на ВКС цената на застраховката е тръгнала нагоре

Синя вълна с червено мъртво вълнение

Демократи и републиканци си поделиха контрола над Конгреса, което означава повече надзор и отчетност за управлението на Тръмп

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Бохемска рапсодия"

Силата на музиката в спектакъл за сърцето

Бергман мания 2018

Сто години след рождението му Ингмар Бергман намира ново поколение публика за филмите си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете