Швейцария откри най-дългия железопътен тунел в света
Съоръжението под Алпите ще свързва Северна и Южна Европа и ще се отрази на транспорта и туризма


Ваня Димитрова

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
Най-дългият железопътен тунел в света беше официално открит в Швейцария след седемнадесет години строеж. Тунелът "Готард" е дълъг 57 км, преминава под Швейцарските Алпи и ще свързва с бърз влак Северна и Южна Европа, предава BBC. Швейцария смята, че тунелът ще промени европейския товарен превоз, тъй като стоките, които в момента се превозват чрез милиони камиони, ще бъдат вече основно транспортирани с влак. Годишно около 28 млн. тона товари се превозват по жп линиите през Алпите, 80% от тях са транзитен трафик. Ползи ще има и за туризма, тъй като влаковете ще могат да карат с висока скорост – до 200 - 250 км/ч.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
14 коментара
А този под Шипка е най-дълго проектирания :)
"....Над 28 тона скални блокове са били разкопани...."
Че то кажи речи един камион са изкопали :))))
Милички - забравили сте МИЛИОН да добавите
"Ползи ще има и за туризма, тъй като влаковете ще могат да карат с висока скорост – до 200 - 250 км/ч."
Ма си немат Батка да им резне лентата. Като на онази линия от Любимец до границата, 26 километра у равно поле са това, високоскоростни... Ама влаковете друг път ще ги купуваме...
Наптлно по швейцарски, в срок и в бюджет. 57км тунел...Шипка колко км е проектиран?
Сега тунелът, завършен в срок и в рамките на предварително определения бюджет...
Какво да добавиш друго?
Бах мама му - къде са те, къде сме ниййй.... Мъка, мъка...
До коментар [#6] от "volrath":
Ние тука такива ги отстраняваме заради непреведени документи на български в 5-дневния срок за кандидатстване.
Тия западняци бъкел не разбират от бизнес и държавни поръчки ей!
46 градуса около тунела! Могат да направят термопомпи и да произвеждат електричество - най-малко за осветлението му, може и за влаковете!
Забравих да включа липса на документално легитимизирани специалисти в областта и документ, удостоверяващ оборот над 10 млн. лв.
Все пак не може някаква гигантска компания от чужбина да идва тука без да си изпее майчиното мляко, нали?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход