Швейцария откри най-дългия железопътен тунел в света

Съоръжението под Алпите ще свързва Северна и Южна Европа и ще се отрази на транспорта и туризма

Пътуващите от Цюрих до Милано и обратно ще могат да стигат за по-малко от 3 часа до дестинацията си. Редовните превози ще започнат през декември, а дотогава през тунела ще се извършат около 3000 изпитателни курса.
Пътуващите от Цюрих до Милано и обратно ще могат да стигат за по-малко от 3 часа до дестинацията си. Редовните превози ще започнат през декември, а дотогава през тунела ще се извършат около 3000 изпитателни курса.
Пътуващите от Цюрих до Милано и обратно ще могат да стигат за по-малко от 3 часа до дестинацията си. Редовните превози ще започнат през декември, а дотогава през тунела ще се извършат около 3000 изпитателни курса.    ©  ARND WIEGMANN
Пътуващите от Цюрих до Милано и обратно ще могат да стигат за по-малко от 3 часа до дестинацията си. Редовните превози ще започнат през декември, а дотогава през тунела ще се извършат около 3000 изпитателни курса.    ©  ARND WIEGMANN
Бързите влакове ще могат да достигат скорост от 200 - 250 км/ч.

Най-дългият железопътен тунел в света беше официално открит в Швейцария след седемнадесет години строеж. Тунелът "Готард" е дълъг 57 км, преминава под Швейцарските Алпи и ще свързва с бърз влак Северна и Южна Европа, предава BBC. Швейцария смята, че тунелът ще промени европейския товарен превоз, тъй като стоките, които в момента се превозват чрез милиони камиони, ще бъдат вече основно транспортирани с влак. Годишно около 28 млн. тона товари се превозват по жп линиите през Алпите, 80% от тях са транзитен трафик. Ползи ще има и за туризма, тъй като влаковете ще могат да карат с висока скорост – до 200 - 250 км/ч.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
14 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    dgerald avatar :-|
    dgerald
    • - 1
    • + 33

    А този под Шипка е най-дълго проектирания :)

    Нередност?
  • 2
    owz46306052 avatar :-|
    owz46306052
    • + 24

    "....Над 28 тона скални блокове са били разкопани...."

    Че то кажи речи един камион са изкопали :))))

    Милички - забравили сте МИЛИОН да добавите

    Нередност?
  • 3
    smahnat avatar :-P
    Дъската ми хлопа
    • + 19

    "Ползи ще има и за туризма, тъй като влаковете ще могат да карат с висока скорост – до 200 - 250 км/ч."
    Ма си немат Батка да им резне лентата. Като на онази линия от Любимец до границата, 26 километра у равно поле са това, високоскоростни... Ама влаковете друг път ще ги купуваме...

    Нередност?
  • 4
    pesheff avatar :-?
    Пешката
    • + 13

    Наптлно по швейцарски, в срок и в бюджет. 57км тунел...Шипка колко км е проектиран?

    Нередност?
  • 6
    volrath avatar :-|
    volrath
    • + 19

    Сега тунелът, завършен в срок и в рамките на предварително определения бюджет...


    Какво да добавиш друго?

    Нередност?
  • 7
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • + 9

    Бах мама му - къде са те, къде сме ниййй.... Мъка, мъка...

    Нередност?
  • 8
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 14

    До коментар [#6] от "volrath":

    Ние тука такива ги отстраняваме заради непреведени документи на български в 5-дневния срок за кандидатстване.

    Тия западняци бъкел не разбират от бизнес и държавни поръчки ей!

    Нередност?
  • 9
    gimi avatar :-|
    Мавродинов
    • + 8

    46 градуса около тунела! Могат да направят термопомпи и да произвеждат електричество - най-малко за осветлението му, може и за влаковете!

    Нередност?
  • 10
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 9

    Забравих да включа липса на документално легитимизирани специалисти в областта и документ, удостоверяващ оборот над 10 млн. лв.

    Все пак не може някаква гигантска компания от чужбина да идва тука без да си изпее майчиното мляко, нали?

    Нередност?
Нов коментар