Британският бизнес вече не е толкова проевропейски

От 80-те насам предприемачите и малките и средните предприятия обърнаха баланса на властта в британския бизнес.

Тогава терминът "Брекзит" не е съществувал, но преди 41 години британският бизнес не е имал съмнения за мястото на Великобритания в Европейския съюз (ЕС). Частният сектор ентуасиазирано агитира за влизането на страната в Европейската икономическа общност (ЕИО) и участието в Общия пазар през 1973 г. Две години след това частният сектор отново подкрепя каузата на членството на референдум през 1975 г. Въвлечени са мениджърите, работниците и потребителите в мобилизацията да се гласува за оставане в ЕС.

За последните четири десетилетия обаче бизнесът, неговите лидери и служители, както и цялата Великобритания се промениха. 36-има от ръководителите на 100-те компании с най-голяма пазарна капитализация, търгувани на борсата в Лондон, обявиха в съвместна публикация в Times подкрепата си за оставането в ЕС. По-любопитно беше, че останалите 64 замълчаха. Дарителството за кампанията на проевропейците също е далеч по-скромно, отколкото през 70-те.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове