С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 юни 2016, 20:07, 11301 прочитания

Открито е разширението на Панамския канал

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В неделя бе открит разширеният Панамски канал след 9 години строителство, което ще позволи преминаването на още по-големи товарни кораби.

Контейнеровозът "Коско шипинг Панама" откри разширеното съоръжение, преминавайки през новите шлюзове под погледа на президента Хуан Карлос Варела, лидери от региона и хиляди зрители и гости. Разширеният воден път, свързващ Атлантическия и Тихия океан, трябва да постави началото на нова ера в световната морска търговия.


Новите шлюзове ще позволят през съоръжението да преминават товарни кораби от т.нар. клас "Постпанамакс" ("Панамакс" са морски съдове с максимални размери, позволяващи преминаване през канала според старите му размери), които могат да пренасят до 14 000 контейнера. Това е над три пъти по-голям товар, отколкото можеше да бъде превозван досега по водния път.

През канала ще могат да преминават и танкери като пренасящите втечнен природен газ, вместо да заобикалят нос Хорн, което ще пести време и пари. За да запази конкурентността на канала в световния транспорт и търговия, Панама се реши да започне огромния проект, разчиствайки 150 милиона кубични метра пръст и скали.

Мегапроектът струва най-малко 5.25 млрд. долара. Ръководството на канала оспорва преразход от 1.6 млрд. долара, обявен от строителната компания Джи Ю Пи Си (GUPC), и ако компанията спечели спора, стойността ще нарасне.



На входовете от Атлантическия и Тихия океан са построени нови системи от шлюзове и са прокопани нови канали за достъп, а ширината и дълбочината на самия плавателен път са увеличени. В бъдеще по-малките кораби ще използват стария маршрут, а по-големите - новите шлюзове.

През Панамския канал преминават 35-40 кораба дневно. Разширяването няма да промени този брой, но ще направи възможно и преминаването на големи съдове.

След разширяването 96% от всички кораби в света ще могат да минават през шлюзовете ни, посочва Моника Мартинес, говорителка на службата, управляваща канала. По думите й се очаква преносът на товари да се удвои от сегашните 300 млн. тона годишно до 600 млн. тона.

От контролната кула в Коколи на тихоокеанския бряг пазачите наблюдават шлюзовата система, която е разделена на три камери. Всяка камера е дълга 130 метра, 16.7 метра широка и 10.6 метра дълбока. За отварянето и затварянето на вратите са необходими около 5 минути и около 3 часа за повдигане на кораба с 28 метра до нивото на езерото Гатун, през което трябва да се мине на път към Атлантическия океан.

Подобрен метод

От съображения за сигурност всички системи са дублирани - вратите, двигателите, електрониката, дюзите.
Панамският канал почти никога не е бил затварян - това се е случвало само три пъти за последните 100 години.

Заради недостиг на вода обаче понякога се е налагало трафикът да бъде намален. При старата система водата, използвана за шлюзовете, се оттичаше в морето. Новата система обаче използва девет басейна, всеки с размерите на около 18 олимпийски плувни басейна, които позволяват около 60% от водата да се използва повторно.

Разширяването на Панамския канал вече оказва влияние върху корабоплаването в региона. Множество градове са модернизирали пристанищата си, за да могат да обслужват кораби от клас "Постпанамакс", инвестирайки стотици милиони долари. Очаква се в САЩ 10% от пристигащите контейнери да се прехвърлят от Западното към Източното крайбрежие, сочи проучване на "Бостън кансълтинг груп".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Италия намали очакванията за растеж за 2019 и 2020 г. 5 Италия намали очакванията за растеж за 2019 и 2020 г.

Правителството прогнозира 0.1% ръст на БВП тази година и 0.4% догодина

19 сеп 2019, 741 прочитания

Федералният резерв е разделен за бъдещите си действия 1 Федералният резерв е разделен за бъдещите си действия

Централната банка на САЩ се опитва да не вреди на икономиката, Джером Пауъл посочи на Тръмп проблемите от протекционистичната му политика

19 сеп 2019, 786 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Румъния се превръща в европейски технологичен хъб

Страната се развива успешно в автомобилната и IT индустрията

Португалският инвеститор в българско стъкло

До пет години новият собственик на фабриките за бутилки и буркани в Пловдив и София - BA Glass, планира да вложи 400 млн. лв.

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Експериментът Бобов дол

В замрялото сърце на въгледобива е разрешено най-мащабното изгаряне на отпадъци на Ковачки

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Разходка в Прага

Бира, трева и музеи. Из града, който "те сграбчва за реверите и не те пуска да си отидеш"