С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
26 юни 2016, 20:07, 11275 прочитания

Открито е разширението на Панамския канал

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В неделя бе открит разширеният Панамски канал след 9 години строителство, което ще позволи преминаването на още по-големи товарни кораби.

Контейнеровозът "Коско шипинг Панама" откри разширеното съоръжение, преминавайки през новите шлюзове под погледа на президента Хуан Карлос Варела, лидери от региона и хиляди зрители и гости. Разширеният воден път, свързващ Атлантическия и Тихия океан, трябва да постави началото на нова ера в световната морска търговия.


Новите шлюзове ще позволят през съоръжението да преминават товарни кораби от т.нар. клас "Постпанамакс" ("Панамакс" са морски съдове с максимални размери, позволяващи преминаване през канала според старите му размери), които могат да пренасят до 14 000 контейнера. Това е над три пъти по-голям товар, отколкото можеше да бъде превозван досега по водния път.

През канала ще могат да преминават и танкери като пренасящите втечнен природен газ, вместо да заобикалят нос Хорн, което ще пести време и пари. За да запази конкурентността на канала в световния транспорт и търговия, Панама се реши да започне огромния проект, разчиствайки 150 милиона кубични метра пръст и скали.

Мегапроектът струва най-малко 5.25 млрд. долара. Ръководството на канала оспорва преразход от 1.6 млрд. долара, обявен от строителната компания Джи Ю Пи Си (GUPC), и ако компанията спечели спора, стойността ще нарасне.



На входовете от Атлантическия и Тихия океан са построени нови системи от шлюзове и са прокопани нови канали за достъп, а ширината и дълбочината на самия плавателен път са увеличени. В бъдеще по-малките кораби ще използват стария маршрут, а по-големите - новите шлюзове.

През Панамския канал преминават 35-40 кораба дневно. Разширяването няма да промени този брой, но ще направи възможно и преминаването на големи съдове.

След разширяването 96% от всички кораби в света ще могат да минават през шлюзовете ни, посочва Моника Мартинес, говорителка на службата, управляваща канала. По думите й се очаква преносът на товари да се удвои от сегашните 300 млн. тона годишно до 600 млн. тона.

От контролната кула в Коколи на тихоокеанския бряг пазачите наблюдават шлюзовата система, която е разделена на три камери. Всяка камера е дълга 130 метра, 16.7 метра широка и 10.6 метра дълбока. За отварянето и затварянето на вратите са необходими около 5 минути и около 3 часа за повдигане на кораба с 28 метра до нивото на езерото Гатун, през което трябва да се мине на път към Атлантическия океан.

Подобрен метод

От съображения за сигурност всички системи са дублирани - вратите, двигателите, електрониката, дюзите.
Панамският канал почти никога не е бил затварян - това се е случвало само три пъти за последните 100 години.

Заради недостиг на вода обаче понякога се е налагало трафикът да бъде намален. При старата система водата, използвана за шлюзовете, се оттичаше в морето. Новата система обаче използва девет басейна, всеки с размерите на около 18 олимпийски плувни басейна, които позволяват около 60% от водата да се използва повторно.

Разширяването на Панамския канал вече оказва влияние върху корабоплаването в региона. Множество градове са модернизирали пристанищата си, за да могат да обслужват кораби от клас "Постпанамакс", инвестирайки стотици милиони долари. Очаква се в САЩ 10% от пристигащите контейнери да се прехвърлят от Западното към Източното крайбрежие, сочи проучване на "Бостън кансълтинг груп".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Годишната среща на Г-7 във Франция очертава различия по редица глобални въпроси 2 Годишната среща на Г-7 във Франция очертава различия по редица глобални въпроси

Според Тръмп лидерите на най-развитите страни са обединени, Туск смята, че срещата е труден тест за единството

25 авг 2019, 939 прочитания

Жп линия във Великобритания ще е първата, захранвана от слънчева енергия Жп линия във Великобритания ще е първата, захранвана от слънчева енергия

Панелите ще захранват сигнализацията и осветителната система, но планът е догодина така да се осигурява захранването на влаковете

25 авг 2019, 779 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Румъния се превръща в европейски технологичен хъб

Страната се развива успешно в автомобилната и IT индустрията

Помните ли фразата: "Защото сте абсолютен престъпник!"

Стратегията на Иван Гешев за повече публичност на прокуратурата не е нова, вече има достатъчно примери за вредите от подобни практики

Новото златно тепе на Крумовград

Първата нова мина в България след социализма започва да работи край Крумовград в местността Ада тепе

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Момчета за пример"

Лошият вкус като гег и "възпитание" за живота

20 въпроса: Теодора Димова

Новият роман "Поразените" ни връща към събитията от 1944 г. и вече е в книжарниците