Технологични гиганти се борят срещу терористичната пропаганда
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Технологични гиганти се борят срещу терористичната пропаганда

Технологични гиганти се борят срещу терористичната пропаганда

Видеоклипове в социалните мрежи достигат потенциалните екстремисти, преди да се радикализират

5846 прочитания

© Reuters


Почти половин милион младежи, които са поствали онлайн съдържание, съдържащо думите "шериат" и "муджахидини", миналата есен са започнали да виждат анимирани видеоклипове в профила си във Facebook. В един от тях нарисувани човечета с оръжие се появяват под знамето на "Ислямска държава в Ирак и Леванта" (ИДИЛ), докато глас зад кадър казва: "Не вярвайте на това, което казват екстремистите. Запомнете – изберете мира!"

Това е част от експеримент, финансиран от мултинационалния конгломерат Alphabet с помощта на Facebook и Twitter, пише Wall Street Journal. Той изследва как да се използват различни онлайн средства, за да се противопоставим на нарастващата екстремистка пропаганда в интернет както от страна на ислямисти, така и на крайнодесни групи. Целта е да се види какъв вид послания могат да стигнат до потенциалните екстремисти, преди да се радикализират.

Битка на идеи

Изследването, което ще бъде публикувано от Института за стратегически диалог, е стъпка към установяването какви техники дават най-добър резултат. "В крайна сметка това е битка на идеи", казва Захед Аманулах от Института за стратегически диалог.

Нападения от радикализирани лица и групи доведоха до смъртта на стотици в Европа, Азия и САЩ през последните два месеца. В много от случаите службите за сигурност твърдят, че интернет пропагандата е изиграла роля в атаките. Отговорът на властите до голяма степен е да изискат технологичните фирми да премахнат екстремисткото съдържание. Но ИДИЛ бързо отваря нови акаунти и разширява своята пропаганда. "Просто е невъзможно да се премахне всичко. Дори ако една платформа успешно свали нещо, обикновено то е достъпно някъде другаде", обяснява Сюзън Бенеч от Harvard University.

Институтът за стратегически диалог започва работа с Alphabet относно това как по-добре да насочва своите послания през 2014 г. във Великобритания. Alphabet допринася с неразкрита сума за финансирането на видеоклипове, произведени от три групи.

Базираната в САЩ Average Mohamed прави анимирани филмчета за американски тийнейджъри, които обясняват исляма и критикуват джихадистите. Harakat-ut-Taleem, ръководена от анонимна организация в Пакистан, създава клипове, които да разубеждават хората да се присъединят към талибаните. Третият проект, наречен ExitUSA, е насочен към привържениците на теорията за превъзходството на бялата раса и се фокусира върху хора, които вече са се радикализирали или искат да се откажат от възгледите си, или наскоро са го направили. "В крайна сметка в тези групи ще се разочароваш. Ние искаме да ускорим този процес", казва Тони Макалер от ExitUSA.

Какви са реалните резултати

В края на експеримента, продължил около три седмици, интернет потребителите са били изложени на някакъв елемент от трите кампании около 1.6 млн. пъти, като е имало 379 хил. гледания във Facebook, Twitter или YouTube. В резултат осем души са се насочили към ExitUSA в търсене на помощ, за да напуснат организации, пропагандиращи превъзходството на бялата раса.

Захед Аманулах признава, че е трудно да се каже дали видеоклиповете са довели до по-малък риск от радикализация. "Класическият въпрос е: На колко души попречихте да станат терористи? Но на него не може да се отговори", заявява Аманулах.

Почти половин милион младежи, които са поствали онлайн съдържание, съдържащо думите "шериат" и "муджахидини", миналата есен са започнали да виждат анимирани видеоклипове в профила си във Facebook. В един от тях нарисувани човечета с оръжие се появяват под знамето на "Ислямска държава в Ирак и Леванта" (ИДИЛ), докато глас зад кадър казва: "Не вярвайте на това, което казват екстремистите. Запомнете – изберете мира!"

Това е част от експеримент, финансиран от мултинационалния конгломерат Alphabet с помощта на Facebook и Twitter, пише Wall Street Journal. Той изследва как да се използват различни онлайн средства, за да се противопоставим на нарастващата екстремистка пропаганда в интернет както от страна на ислямисти, така и на крайнодесни групи. Целта е да се види какъв вид послания могат да стигнат до потенциалните екстремисти, преди да се радикализират.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK