С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 авг 2016, 17:50, 5695 прочитания

Технологични гиганти се борят срещу терористичната пропаганда

Видеоклипове в социалните мрежи достигат потенциалните екстремисти, преди да се радикализират

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Почти половин милион младежи, които са поствали онлайн съдържание, съдържащо думите "шериат" и "муджахидини", миналата есен са започнали да виждат анимирани видеоклипове в профила си във Facebook. В един от тях нарисувани човечета с оръжие се появяват под знамето на "Ислямска държава в Ирак и Леванта" (ИДИЛ), докато глас зад кадър казва: "Не вярвайте на това, което казват екстремистите. Запомнете – изберете мира!"

Това е част от експеримент, финансиран от мултинационалния конгломерат Alphabet с помощта на Facebook и Twitter, пише Wall Street Journal. Той изследва как да се използват различни онлайн средства, за да се противопоставим на нарастващата екстремистка пропаганда в интернет както от страна на ислямисти, така и на крайнодесни групи. Целта е да се види какъв вид послания могат да стигнат до потенциалните екстремисти, преди да се радикализират.


Битка на идеи

Изследването, което ще бъде публикувано от Института за стратегически диалог, е стъпка към установяването какви техники дават най-добър резултат. "В крайна сметка това е битка на идеи", казва Захед Аманулах от Института за стратегически диалог.

Нападения от радикализирани лица и групи доведоха до смъртта на стотици в Европа, Азия и САЩ през последните два месеца. В много от случаите службите за сигурност твърдят, че интернет пропагандата е изиграла роля в атаките. Отговорът на властите до голяма степен е да изискат технологичните фирми да премахнат екстремисткото съдържание. Но ИДИЛ бързо отваря нови акаунти и разширява своята пропаганда. "Просто е невъзможно да се премахне всичко. Дори ако една платформа успешно свали нещо, обикновено то е достъпно някъде другаде", обяснява Сюзън Бенеч от Harvard University.



Институтът за стратегически диалог започва работа с Alphabet относно това как по-добре да насочва своите послания през 2014 г. във Великобритания. Alphabet допринася с неразкрита сума за финансирането на видеоклипове, произведени от три групи.

Базираната в САЩ Average Mohamed прави анимирани филмчета за американски тийнейджъри, които обясняват исляма и критикуват джихадистите. Harakat-ut-Taleem, ръководена от анонимна организация в Пакистан, създава клипове, които да разубеждават хората да се присъединят към талибаните. Третият проект, наречен ExitUSA, е насочен към привържениците на теорията за превъзходството на бялата раса и се фокусира върху хора, които вече са се радикализирали или искат да се откажат от възгледите си, или наскоро са го направили. "В крайна сметка в тези групи ще се разочароваш. Ние искаме да ускорим този процес", казва Тони Макалер от ExitUSA.

Какви са реалните резултати

В края на експеримента, продължил около три седмици, интернет потребителите са били изложени на някакъв елемент от трите кампании около 1.6 млн. пъти, като е имало 379 хил. гледания във Facebook, Twitter или YouTube. В резултат осем души са се насочили към ExitUSA в търсене на помощ, за да напуснат организации, пропагандиращи превъзходството на бялата раса.

Захед Аманулах признава, че е трудно да се каже дали видеоклиповете са довели до по-малък риск от радикализация. "Класическият въпрос е: На колко души попречихте да станат терористи? Но на него не може да се отговори", заявява Аманулах.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Преструктурирането на дълговете в банковия сектор в Турция се забавя Преструктурирането на дълговете в банковия сектор в Турция се забавя

Частният сектор и държавата не могат да достигнат до консенсус

21 юли 2019, 746 прочитания

Опитите на ЕС да ускори своята сателитна навигационна система претърпяха удар Опитите на ЕС да ускори своята сателитна навигационна система претърпяха удар

Европа иска да не изостава от геополитическите си конкуренти САЩ, Китай и Русия

21 юли 2019, 890 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Турция и Германия охладиха отношенията си

Поводът е спряна реч на Ердоган пред митинг в Кьолн

Фандъкова forever

Дори кметът на София да остане на власт, ГЕРБ ще има проблем с мнозинството в общинския съвет

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков