Фирми в САЩ бавят въвеждането на споразумението с ЕС за трансфер на данни
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фирми в САЩ бавят въвеждането на споразумението с ЕС за трансфер на данни

Microsoft са подали молба за сертифициране според Privacy Shield в първия ден, в който молбите са започнали да бъдат приемани

Фирми в САЩ бавят въвеждането на споразумението с ЕС за трансфер на данни

Не е сигурно дали то ще издържи на евентуалните дела в съдилищата в ЕС

6558 прочитания

Microsoft са подали молба за сертифициране според Privacy Shield в първия ден, в който молбите са започнали да бъдат приемани

© Reuters


Американски компании се бавят в въвеждането на новото международно споразумение за трансфера на данни с ЕС. Причината е, че не е сигурно дали то ще издържи на евентуалните дела в европейските съдилища, пише Wall Street Journal. Споразумението, наречено Privacy Shield, позволява на бизнесите да прехвърлят персонални данни на европейски граждани в САЩ. Около 40 компании са сертифицирани според новите правила от 1 август насам, когато американските власти започнаха да приемат молби.

Конкурентно предимство

"Много американски компании чакат да видят дали Privacy Shield ще преживее очакваните законови предизвикателства от страна на защитници на личните данни в европейските съдилища. Така че не очакваме опашки от желаещи да се присъединят в следващите няколко дни, а по-скоро постепенно нарастваща вълна в дългосрочен план, особено ако европейските компании започнат да предпочитат членки в Privacy Shield при правенето на бизнес", казва Джей Клайн, ръководител на отдела по киберсигурност и защита на личните данни в консултантската фирма PwC.

Някои компании все още трябва да въведат новите мерки, за да спазват изискванията на новата система, като например обновяване на политиката си за защита на личните данни с информация за това къде клиентите могат да подават оплакванията си. Много фирми изчакаха, докато ЕС официално публикува документите за новия механизъм в средата на юли, преди да започнат да изпълняват новите изисквания. Други компании преценяват дали новото споразумение предлага предимства пред алтернативни подходи за спазване на европейските закони за защита на данните.

Над 4000 американски компании бяха сертифицирани според предишното, не толкова строго споразумение, известно като Safe Harbor, преди Върховният съд на ЕС да го отмени заради притеснения, че данните на европейците не са достатъчно защитени в САЩ и могат да попаднат в ръцете на разузнавателните служби.

Microsoft са подали молба за сертифициране според Privacy Shield в първия ден, в който молбите са започнали да бъдат приемани. Това подсилва конкурентоспособността на компанията, твърдят от Microsoft. "Европейската защита на данните е важна за европейските граждани и организации. Ние подписахме правилата на Privacy Shield, така че да предлагаме на клиентите си високи стандарти за защита на данните", заявяват от компанията.

Според експертите сертифицирането според Privacy Shield вероятно ще помогне на компаниите в конкуренцията с други фирми. "Когато Safe Harbor беше в сила, компании, които бяха част от него, имаха предимство пред компании, използващи алтернативни механизми. Мисля, че ще станем свидетели на същото и с Privacy Shield", казва Клайн.

Софтуерната индустриална организация, посветена на международната търговия – BSA, очаква Privacy Shield да бъде приет от толкова компании, колкото и неговият предшественик. "Очакваме поне 4000 компании, подали молби за Safe Harbor, да подадат молба и за новия механизъм", посочва Томас Буе от BSA.

Законови предизвикателства

Въпреки новото споразумение правилата, които управляват боравенето с данни на европейски граждани, остават неуредени. Privacy Shield вероятно ще бъде подложен на тест от европейските съдилища. Но Европейската комисия заяви, че е уверена, че споразумението ще издържи на законовите предизвикателства.

Годишната такса за сертифициране според Privacy Shield зависи от големината на компанията и може да достигне до 3250 долара. Процесът на кандидатстване обикновено отнема между няколко седмици и шест месеца.

Американски компании се бавят в въвеждането на новото международно споразумение за трансфера на данни с ЕС. Причината е, че не е сигурно дали то ще издържи на евентуалните дела в европейските съдилища, пише Wall Street Journal. Споразумението, наречено Privacy Shield, позволява на бизнесите да прехвърлят персонални данни на европейски граждани в САЩ. Около 40 компании са сертифицирани според новите правила от 1 август насам, когато американските власти започнаха да приемат молби.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK