ЕС обяви за незаконно блокирането на реклама от телекоми в цялата мрежа
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

ЕС обяви за незаконно блокирането на реклама от телекоми в цялата мрежа

ЕС обяви за незаконно блокирането на реклама от телекоми в цялата мрежа

Затягат се правилата за интернет неутралност

8114 прочитания

© Reuters


Плановете на европейските компании за мобилни телефони да блокират реклами в мрежите си претърпяха неуспех, след като новите правила за телекомите в Европейския съюз (ЕС) обявиха за незаконен целия процес, пише Financial Times.

Софтуерът, който блокира появата на реклами на смартфоните, се оказа изключително популярен сред потребителите. Това накара някои компании за мобилни телефони да обмислят въвеждането на блокиране на реклами в цялата мрежа, за да задоволят желанията на клиентите.

Но указанията, публикувани от органа на европейските регулатори в областта на далекосъобщенията (BEREC), съветват местните регулатори на телекоми, че макар потребителите да могат да инсталират приложения за блокиране на реклами на телефоните си, блокирането в цялата мрежа трябва да бъде забранено.

Прилагане на указанията

Клауза от правилата на BEREC относно интернет неутралността гласи, че телеком компаниите "не трябва да блокират, забавят, променят, ограничават или дискриминират рекламата, когато осигуряват услуги за интернет достъп". Указанията сега ще бъдат прехвърлени на местните регулатори, които ще трябва да ги приложат.

Британският мобилен оператор Three, който пробва да блокира реклами в мрежата през последните месеци във Великобритания, и преди е изразявал увереност, че няма да наруши регулациите за интернет неутралност в Европа. Компанията отказва всякакви коментари преди официалното представяне на своя продукт, блокиращ реклами. Но все още смята, че стратегията й да позволява на клиентите си да избират дали да се възползват от услугата би била в унисон с правилата, свързани с блокирането на реклами в цялата мрежа.

Матю Хоует, анализатор от консултантската фирма Ovum, твърди: "Тези, които се занимават с реклама, са изпитали облекчение, след като са прочели указанията на BEREC относно интернет неутралността, тъй като те гласят, че блокирането в цялата мрежа е против принципите, съставляващи регулациите на ЕС за интернет неутралност. Блокирането на рекламите в цялата мрежа, което обмислят оператори като Three във Великобритания, ще бъде забранено освен ако обемът на трафика, свързан с рекламите, не е толкова голям, че нарушава работата на мрежата за всички останали."

Елиминиране на притесненията

ЕС също така затяга правилата за интернет неутралност, информира онлайн изданието The Verge. На доставчиците е забранено да ограничават скоростта на интернет достъпа под определените тарифи с изключение на две конкретни причини. Първата е, когато мрежата не издържа на претоварването, и втората е, когато на компанията е наредено да го направи чрез съдебна заповед. Това пояснение липсваше в първоначалните правила и създаваше притеснения, че интернет доставчиците ще могат да дават предимство на определено съдържание и услуги за сметка на други.

Подобно правило се въвежда и при прехвърляне на договорения с потребителя трафик на максимална скорост. Забранено е след прехвърлянето на трафика да има услуги, които не се влияят от това, и продължават да са достъпни с пълната си скорост. Забранено е и да се блокират напълно само определени услуги, когато трафикът е изчерпан. Всички трябва да се третират по един и същ начин. Доставчиците ще имат право да дават по-добра скорост на услуги, които не са директно обвързани с интернет. В това число са поставени при отдалечен достъп до системи, гласови обаждания по LTE и някои форми на IP телевизия.

Плановете на европейските компании за мобилни телефони да блокират реклами в мрежите си претърпяха неуспех, след като новите правила за телекомите в Европейския съюз (ЕС) обявиха за незаконен целия процес, пише Financial Times.

Софтуерът, който блокира появата на реклами на смартфоните, се оказа изключително популярен сред потребителите. Това накара някои компании за мобилни телефони да обмислят въвеждането на блокиране на реклами в цялата мрежа, за да задоволят желанията на клиентите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    gost22 avatar :-?
    gost22

    Щом има търсене на "трафик без реклами", то рано или късно ще се появи удачно предлагане — законна схема за филтрирането им.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK