С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 6 окт 2016, 12:42, 6068 прочитания

Как онлайн медиите търсят успешен бизнес модел

Анализ на Reuters показва, че традиционните издания влагат значителни средства в експериментиране с нови формати и платформи.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нуждата от нови бизнес модели в подкрепа на журналистиката расте.
Печатни издания и електронни медии в Европа инвестират в разнообразни инициативи за разпространяване на новините си онлайн в опит да стигнат до нови читатели и да изградят различен бизнес модел. Но повечето идеи продължават да идват от традиционната работа на пресата, телевизиите и радиостанциите, въпреки че изминаха 20 години от началото на този процес. Това твърди нов доклад на Reuters Institute озаглавен "Частните медии и дигиталните новини".

В него Алесио Сорния, Аника Сел и Расмус Клис Нилсен анализират 25 новинарски компании в 6 европейски държави. Целта им е да разберат как тези медии се адаптират към бизнеса на онлайн медиите, възхода на социалните мрежи като източник на информация, увеличаващият се брой потребители през мобилни устройства и колко важно е представянето на новини през видеоматериали.


Нилсен, който е директор на изследванията в Reuters Institute, казва, че традиционните медии влагат значителни средства в експериментиране с нови формати и платформи, макар да са обвинявани в консерватизъм и предпазливост.

"Експериментирането е абсолютно необходимо, но също така е и скъпо и с несигурни резултати. Понеже приходите от дигитални платформи все още са ограничени, финансирането на тези експерименти идва от съвместно субсидиране от различни сектори или от средства, освободени при съкращения в новинарската организация. Това означава, че те са принудени за балансират между това да продължават да използват традиционни бизнес модели и да проучват нови възможности."

Заключенията



Екипът е провел интервюта с 54 ръководители и редактори от Финландия, Франция, Германия, Италия, Полша и Великобритания. В разговорите се търси очертаването на трите водещи предизвикателства пред рекламирането в интернет, което все още е основен източник на приходи от онлайн издания. Заключението е, че това са:

- растящото доминиране на големите американски технологични компании, способни да продават на значително по-обширни аудитории, да съсредоточават рекламите върху подходящите потребители и да предлагат по-ниски рекламни тарифи от тези на отделните медийни компании;
- по-малки (спрямо традиционния модел) приходи от един читател/зрител/слушател особено при потреблението през мобилни устройства;
- растящ брой на потребителите, които поставят блокировка на рекламите.

Нуждата от нови бизнес модели в подкрепа на журналистиката расте поради комбинацията от два процеса – растящият натиск върху приходите от реклама в традиционни печатни и електронни медии, от една страна, и предизвикателствата пред пазара за онлайн реклами.

Алтернативите

Докладът на изследователите от Reuters посочва поне три алтернативи, с които се експериментира:

- предлагане на съдържание извън основната дейност на конкретния бранд, нови продукти на базата на различно пакетиране на едно и също съдържание и раздробяване на съдържанието в различни нови секции на сайтовете, насочени към специфични аудитории;
- инвестиране в рекламирането на собствени проекти и статии, както и на брандирани начинания; това позволява редакциите да се възползват от таланта на собствените си журналисти в конкуренцията с големите технологични компании за разпространяване на съдържание;
- разнообразяване на стратегиите с навлизане в секторите на електронната търговия услугите business-to-business services и дейности извън дигиталното пространство, като например организиране на конференции, кампании и продажби на продукти с бранда на медията.

Във всичко това вестникарските редакции са далеч по-активни от телевизиите. Основната причина е, че при тях спадът в приходи от традиционни реклами е чувствително по-голям, а значи и по-наложително е намирането на модел за преминаване към бизнес модели за онлайн дейност, казва Алесио Корния. Тук има една характерна особеност – за комерсиалните телевизии новините са много малка част от целия им бизнес и поради това не се чувстват под такъв сериозен натиск като вестниците, на които изключителната мисия е да разпространяват информация.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Железопътните амбиции на Европа 4 Железопътните амбиции на Европа

Пътуването с влак на континента става все по-популярно, но цената и качеството на услугата варират в различните страни

18 яну 2020, 1861 прочитания

Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена) 1 Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon днес

18 яну 2020, 3382 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Значението на една секунда

FT.com увеличава скоростта на зараждане на сайта, за да увеличи читателите с 5%

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Поредното шоу на Ревизоро

Кариерата на новия министър на околната среда и водите в различните управления се движи между бутафория и лобистки поправки

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10