С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 10 окт 2016, 17:43, 24208 прочитания

Германия иска забрана на автомобили на бензин и дизел от 2030 г.

Депутатите в страната призовават такава забрана да важи в целия ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германия иска да забрани продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2030 г. След това ще могат да се продават само електрически и водородни превозни средства. Горната камара на германския парламент (Бундесратът) вече гласува резолюция, в която призова това да се случи и в целия Европейски съюз. Разбира се, тя няма директна власт в ЕС, но при властта, с която разполага Германия в съюза, влияние върху европейските транспортни регулации вероятно ще има.

Германия призовава за данъчни стимули за "движение без вредни емисии"


Вече регистрираните превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще продължат да се използват до излизането им от експлоатация, което вероятно ще отнеме още около 20 години. Решението на Бундесрата е част от стратегията на страната за изпълнение на споразумението за климата от Париж. До 2050 г. Германия има за задача да намали изхвърляния в атмосферата въглероден диоксид с 95%. Единственият начин това да се случи е страната да намали радикално замърсяването от превозни средства. Засега решението засяга автомобилите, не и камионите, става ясно от думите на зам.-министъра на икономиката Райнер Бааке.

В резолюцията си германските депутати призоваха ЕК да преразгледа и данъчните си политики и ефекта им върху "стимулирането на движение без вредни емисии", без да уточняват под каква форма. Опциите са или по-големи данъчни стимули за закупуването на автомобили, които не изхвърлят вредни емисии, или да се увеличат данъците за двигатели с вътрешно горене. Forbes отбелязва, че регистрациите на коли с дизелови двигатели в ЕС така или иначе са спаднали драстично през август. Вероятно скандалът с фалшифицираните тестове за вредни емисии на германския автомобилен гигант Volkswagen оказва закъснял ефект върху продажбите им.

Търсенето на електрически коли е слабо



Търсенето на нови електрически автомобили в Германия действително нараства, но бавно. Според властите около 130 хил. хибридни и едва 25 хил. изцяло електрически коли са били регистрирани в страната от януари насам спрямо 30 млн. коли с бензинов двигател и 14.5 млн. с дизелов. Електрическите коли все още се считат за скъп лукс, който може да си позволят само по-богатите, въпреки че по-рано през 2016 г. правителството на Германия въведе субсидии за купувачите на електрически автомобили – намаление на цената с 4000 евро. Освен това все още липсва достатъчно добре развита инфраструктура за масово използване на електрическите превозни средства, а и шофьорите са свикнали с традиционните автомобили.

Засега решението на парламента за забраната на дизеловите и бензиновите автомобили не среща съпротива от важната за страната автомобилна индустрия. Двата най-големи автомобилни производителя Volkswagen и Daimler обявиха вече стратегиите си за развитие на електромобилите си. Само преди две седмици Volkswagen си постави за цел да произвежда между 2 и 3 млн. електромобили годишно до 2025 г., включително повече от 30 нови модела. През юни Daimler също обеща подобна програма и обяви изцяло нова електрическа марка EQ. Преди дни на парижкото изложение други компании като BMW и Renault показаха нови концепции за коли без вредни емисии. Засега германската автоиндустрия все още не е коментирала официално предложенията на парламента.

Съюзниците

Германия има трима съюзника в начинанието – правителствата на Холандия и Норвегия, които смятат да забранят продажбите на автомобили с дизелови и бензинови двигатели до 2025 г. Норвегия е най-големият пазар за електрически автомобили в света, като те в момента са около 24% от всички коли в страната, пише International Business Times. Индия също върви по този път, с малката разлика, че ще започне да прилага мярката през 2030 г.

Автомобилната индустрия в Германия
- 5 доминиращи автопроизводителя в страната: Volkswagen (Porsche и Audi), BMW, Daimler (Mercedes), Opel и Ford-Werke
- 385 млрд. евро годишни продажби (14% от БВП на Германия)
- Над 5 млн. произведени коли годишно
- 770 хил. души, заети в индустрията
- Генерира 18% от стойността на германския износ.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ким Чен Ун ще обсъди ядрения проблем на Корейския полустров с Путин 1 Ким Чен Ун ще обсъди ядрения проблем на Корейския полустров с Путин

На срещата в Русия севернокорейският лидер ще търси подкрепа след блокажа на разговорите с Тръмп

24 апр 2019, 549 прочитания

Пьотр Бураш: Полша може да е приятната изненада в евроизборите Пьотр Бураш: Полша може да е приятната изненада в евроизборите

Директорът на офиса във Варшава на ECFR пред "Капитал"

24 апр 2019, 544 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
"Дневник": След втория дебат Клинтън-Тръмп - кой какво спечели

Доналд Тръмп активизира почитателите си, но вероятно ще отблъсне колебаещите се гласоподаватели; Хилъри Клинтън отново демонстрира, че е по-компетентна от него, но пропусна шанса да нанесе тежък удар на кампанията му.

Ковачки се сбогува с Общинска банка

Фирмите на енергийния магнат оттеглиха исковете си срещу решението на БНБ от 2011 г., с което им беше отнет контрола

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа