Германия иска забрана на автомобили на бензин и дизел от 2030 г.

Най-големите германски производители на автомобили Volkswagen и Daimler обявиха наскоро програми за развитие на електрическите си модели.

Германия иска забрана на автомобили на бензин и дизел от 2030 г.

Депутатите в страната призовават такава забрана да важи в целия ЕС

26884 прочитания

Най-големите германски производители на автомобили Volkswagen и Daimler обявиха наскоро програми за развитие на електрическите си модели.

© FABIAN BIMMER


Германия иска да забрани продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2030 г. След това ще могат да се продават само електрически и водородни превозни средства. Горната камара на германския парламент (Бундесратът) вече гласува резолюция, в която призова това да се случи и в целия Европейски съюз. Разбира се, тя няма директна власт в ЕС, но при властта, с която разполага Германия в съюза, влияние върху европейските транспортни регулации вероятно ще има.

Германия призовава за данъчни стимули за "движение без вредни емисии"

Вече регистрираните превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще продължат да се използват до излизането им от експлоатация, което вероятно ще отнеме още около 20 години. Решението на Бундесрата е част от стратегията на страната за изпълнение на споразумението за климата от Париж. До 2050 г. Германия има за задача да намали изхвърляния в атмосферата въглероден диоксид с 95%. Единственият начин това да се случи е страната да намали радикално замърсяването от превозни средства. Засега решението засяга автомобилите, не и камионите, става ясно от думите на зам.-министъра на икономиката Райнер Бааке.

В резолюцията си германските депутати призоваха ЕК да преразгледа и данъчните си политики и ефекта им върху "стимулирането на движение без вредни емисии", без да уточняват под каква форма. Опциите са или по-големи данъчни стимули за закупуването на автомобили, които не изхвърлят вредни емисии, или да се увеличат данъците за двигатели с вътрешно горене. Forbes отбелязва, че регистрациите на коли с дизелови двигатели в ЕС така или иначе са спаднали драстично през август. Вероятно скандалът с фалшифицираните тестове за вредни емисии на германския автомобилен гигант Volkswagen оказва закъснял ефект върху продажбите им.

Търсенето на електрически коли е слабо

Търсенето на нови електрически автомобили в Германия действително нараства, но бавно. Според властите около 130 хил. хибридни и едва 25 хил. изцяло електрически коли са били регистрирани в страната от януари насам спрямо 30 млн. коли с бензинов двигател и 14.5 млн. с дизелов. Електрическите коли все още се считат за скъп лукс, който може да си позволят само по-богатите, въпреки че по-рано през 2016 г. правителството на Германия въведе субсидии за купувачите на електрически автомобили – намаление на цената с 4000 евро. Освен това все още липсва достатъчно добре развита инфраструктура за масово използване на електрическите превозни средства, а и шофьорите са свикнали с традиционните автомобили.

Засега решението на парламента за забраната на дизеловите и бензиновите автомобили не среща съпротива от важната за страната автомобилна индустрия. Двата най-големи автомобилни производителя Volkswagen и Daimler обявиха вече стратегиите си за развитие на електромобилите си. Само преди две седмици Volkswagen си постави за цел да произвежда между 2 и 3 млн. електромобили годишно до 2025 г., включително повече от 30 нови модела. През юни Daimler също обеща подобна програма и обяви изцяло нова електрическа марка EQ. Преди дни на парижкото изложение други компании като BMW и Renault показаха нови концепции за коли без вредни емисии. Засега германската автоиндустрия все още не е коментирала официално предложенията на парламента.

Съюзниците

Германия има трима съюзника в начинанието – правителствата на Холандия и Норвегия, които смятат да забранят продажбите на автомобили с дизелови и бензинови двигатели до 2025 г. Норвегия е най-големият пазар за електрически автомобили в света, като те в момента са около 24% от всички коли в страната, пише International Business Times. Индия също върви по този път, с малката разлика, че ще започне да прилага мярката през 2030 г.

Автомобилната индустрия в Германия

- 5 доминиращи автопроизводителя в страната: Volkswagen (Porsche и Audi), BMW, Daimler (Mercedes), Opel и Ford-Werke

- 385 млрд. евро годишни продажби (14% от БВП на Германия)

- Над 5 млн. произведени коли годишно

- 770 хил. души, заети в индустрията

- Генерира 18% от стойността на германския износ.

Германия иска да забрани продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2030 г. След това ще могат да се продават само електрически и водородни превозни средства. Горната камара на германския парламент (Бундесратът) вече гласува резолюция, в която призова това да се случи и в целия Европейски съюз. Разбира се, тя няма директна власт в ЕС, но при властта, с която разполага Германия в съюза, влияние върху европейските транспортни регулации вероятно ще има.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


27 коментара
  • 1
    vaskoangelov avatar :-P
    vaskoangelov

    а ние тука ще си внасяме 10годишни дизелови таралясници до 2060та година

  • 2
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    Аз бих си жертвал таралясника, ще цъкам с метрото известно време и ще спестя за Тесла.

    После ще я избия за 5-10 години.Дано да се случи тва нещо, та децата ни да живеят в един по чист свят.

  • 3
    ban avatar :-P
    ban

    До коментар [#2] от "qdk12501326":

    Аз пък мисля да спестявям от закуски! И да направя вноска на внука за тесла!

  • 4
    rapidfire avatar :-P
    gigabyte

    Немците са много продуктивни напоследък - ударно заселване в страната на хора със съмнително минало, настояще и бъдеще, съчетано с хладнокръвно отхвърляне на емигранти от Европа в продължение на десетилетия; отказ от атомна енергия на всяка цена; ликвидиране на собствения си език - явлението "денглиш", при което на една немска дума се падат две на английски. Първи това го правиха мениджърите и професорите, сега вече всеки немец дрънка на полу-английски. Сега идва ход на ликвидацията на двигателите с вътрешно горене - изобретени от немци (Дизел и Ото). Предполагам че следващият колективен ход ще е масово преминаване към исляма. Немците обичат колективни действия, без оглед на крайния резултат.

  • 5
    sofianec2 avatar :-|
    Софианец

    Да не стане като с т.н. био дизел - първо 10% био, после 5%, а после да сте чули за него?

  • 6
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    До коментар [#4] от "gigabyte":

    Тоя па...двигателите с вътрешно горене така или иначе са обречени на изчезване...Да си чувал за развитие на технологиите, индустриални революции и т.н. Двигателят с вътрешно горене е точно толкова преходно явление, колкото парния локомотив, телефона с кабел и видеокасетата.

    Какво общо има изчезването на немската идентичност с написаното в статията.

    Радвай се, че го има тоя народ да те дарява с ежедневнитети джаджи...Дизел, Ото, дрънци и грънци...това си написал горе долу.

  • 7
    dreamboxer avatar :-P
    hypercube

    Страхотно звучи ,

    Кола само на ток за къси растояния, комбинирана с водородна горивна клетка за по-дългите. Всичко това с ток от слънцето. Чакам с нетърпение деня когато няма да задържам дъха си пресичайки натоварено кръстовище.

  • 8
    brainless avatar :-|
    brainless

    Амбициозен план, дори и наполовина да се изпълни, пак ще е голям успех. Трябва само една малка революция в технологията на батериите. На много места работят по това и се надявам в близките 5-10 години да има резултат подходящ за промишлено производство.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход