С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 10 окт 2016, 17:43, 24721 прочитания

Германия иска забрана на автомобили на бензин и дизел от 2030 г.

Депутатите в страната призовават такава забрана да важи в целия ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германия иска да забрани продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2030 г. След това ще могат да се продават само електрически и водородни превозни средства. Горната камара на германския парламент (Бундесратът) вече гласува резолюция, в която призова това да се случи и в целия Европейски съюз. Разбира се, тя няма директна власт в ЕС, но при властта, с която разполага Германия в съюза, влияние върху европейските транспортни регулации вероятно ще има.

Германия призовава за данъчни стимули за "движение без вредни емисии"


Вече регистрираните превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще продължат да се използват до излизането им от експлоатация, което вероятно ще отнеме още около 20 години. Решението на Бундесрата е част от стратегията на страната за изпълнение на споразумението за климата от Париж. До 2050 г. Германия има за задача да намали изхвърляния в атмосферата въглероден диоксид с 95%. Единственият начин това да се случи е страната да намали радикално замърсяването от превозни средства. Засега решението засяга автомобилите, не и камионите, става ясно от думите на зам.-министъра на икономиката Райнер Бааке.

В резолюцията си германските депутати призоваха ЕК да преразгледа и данъчните си политики и ефекта им върху "стимулирането на движение без вредни емисии", без да уточняват под каква форма. Опциите са или по-големи данъчни стимули за закупуването на автомобили, които не изхвърлят вредни емисии, или да се увеличат данъците за двигатели с вътрешно горене. Forbes отбелязва, че регистрациите на коли с дизелови двигатели в ЕС така или иначе са спаднали драстично през август. Вероятно скандалът с фалшифицираните тестове за вредни емисии на германския автомобилен гигант Volkswagen оказва закъснял ефект върху продажбите им.

Търсенето на електрически коли е слабо



Търсенето на нови електрически автомобили в Германия действително нараства, но бавно. Според властите около 130 хил. хибридни и едва 25 хил. изцяло електрически коли са били регистрирани в страната от януари насам спрямо 30 млн. коли с бензинов двигател и 14.5 млн. с дизелов. Електрическите коли все още се считат за скъп лукс, който може да си позволят само по-богатите, въпреки че по-рано през 2016 г. правителството на Германия въведе субсидии за купувачите на електрически автомобили – намаление на цената с 4000 евро. Освен това все още липсва достатъчно добре развита инфраструктура за масово използване на електрическите превозни средства, а и шофьорите са свикнали с традиционните автомобили.

Засега решението на парламента за забраната на дизеловите и бензиновите автомобили не среща съпротива от важната за страната автомобилна индустрия. Двата най-големи автомобилни производителя Volkswagen и Daimler обявиха вече стратегиите си за развитие на електромобилите си. Само преди две седмици Volkswagen си постави за цел да произвежда между 2 и 3 млн. електромобили годишно до 2025 г., включително повече от 30 нови модела. През юни Daimler също обеща подобна програма и обяви изцяло нова електрическа марка EQ. Преди дни на парижкото изложение други компании като BMW и Renault показаха нови концепции за коли без вредни емисии. Засега германската автоиндустрия все още не е коментирала официално предложенията на парламента.

Съюзниците

Германия има трима съюзника в начинанието – правителствата на Холандия и Норвегия, които смятат да забранят продажбите на автомобили с дизелови и бензинови двигатели до 2025 г. Норвегия е най-големият пазар за електрически автомобили в света, като те в момента са около 24% от всички коли в страната, пише International Business Times. Индия също върви по този път, с малката разлика, че ще започне да прилага мярката през 2030 г.

Автомобилната индустрия в Германия
- 5 доминиращи автопроизводителя в страната: Volkswagen (Porsche и Audi), BMW, Daimler (Mercedes), Opel и Ford-Werke
- 385 млрд. евро годишни продажби (14% от БВП на Германия)
- Над 5 млн. произведени коли годишно
- 770 хил. души, заети в индустрията
- Генерира 18% от стойността на германския износ.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Саудитското производство на петрол и газ се сви след нападение с дронове 3 Саудитското производство на петрол и газ се сви след нападение с дронове

Според САЩ става въпрос за "безпрецедентна атака по световните енергийни доставки"

15 сеп 2019, 825 прочитания

ЕС обмисля въвеждането на нови енергийни данъци ЕС обмисля въвеждането на нови енергийни данъци

Новият председател на ЕК Урсула фон дер Лайен иска Европа да е лидер по темата

15 сеп 2019, 711 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
"Дневник": След втория дебат Клинтън-Тръмп - кой какво спечели

Доналд Тръмп активизира почитателите си, но вероятно ще отблъсне колебаещите се гласоподаватели; Хилъри Клинтън отново демонстрира, че е по-компетентна от него, но пропусна шанса да нанесе тежък удар на кампанията му.

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

"Шпионският" скандал: 17 мига от есента

Разследването срещу лидера на Движение "Русофили" Николай Малинов изглежда повече като за предизборна вътрешнополитическа употреба, отколкото като реален шпионски скандал с Москва

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Понижена или повишена е България в новата Еврокомисия

Мария Габриел ще отговаря за обширен ресор с огромен бюджет, но с малка политическа тежест

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма

Изкуството, майна

Нощта на музеите и галериите се завръща в Пловдив (13-15 септември) със силно международно участие