С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
27 10 окт 2016, 17:43, 23310 прочитания

Германия иска забрана на автомобили на бензин и дизел от 2030 г.

Депутатите в страната призовават такава забрана да важи в целия ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Александър Миланов: Кризата имаше оздравителен ефект върху българския автомобилен пазар

Дискусиите покрай въвеждането на данък уикенд намалиха ръста, казва новият председател на управителния съвет на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България

20 окт 2016

Daimler инвестира 500 млн. евро в завод за двигатели в Полша

Страната преговаря и с Toyota за изграждане на мощности

17 окт 2016

Производителите на коли се върнаха към големите двигатели

Това може би е добра новина за електромобили и хибриди

16 окт 2016

До 2025 г. Полша иска да има 1 млн. електрически коли

Миналата седмица четирите най-големи производителя на енергия - PGE, Tauron, Enea и Energa, обявиха намерението си да създадат компания ElectroMobilityPoland, за да подпомогнат употребата на този тип превозни средства.

21 сеп 2016

Електромобилите се превръщат в реален фактор на пазара

Автомобилната индустрия претърпява сериозни промени, макар че цените на електроколите остават високи

1 сеп 2016

Да е хибрид му отива

BMW Series 2 Active Tourer 225xe изминава до 40 км на ток

1 сеп 2016

Mercedes е на път да задмине BMW при луксозните производители

Компанията от Щутгарт отчита почти двойно по-голям растеж за седемте месеца на годината в сравнение със своя конкурент от Бавария

14 авг 2016

Google и Fiat ще си сътрудничат в разработката на самоуправляващи се коли

Компаниите ще интегрират иновативни технологии в минивана Pacifica

8 май 2016

"Мекалит" започва да работи и за автомобилната индустрия

Заводът край Пловдив ще произвежда пластмасови компоненти за световни компании

20 яну 2016
Германия иска да забрани продажбите на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели до 2030 г. След това ще могат да се продават само електрически и водородни превозни средства. Горната камара на германския парламент (Бундесратът) вече гласува резолюция, в която призова това да се случи и в целия Европейски съюз. Разбира се, тя няма директна власт в ЕС, но при властта, с която разполага Германия в съюза, влияние върху европейските транспортни регулации вероятно ще има.

Германия призовава за данъчни стимули за "движение без вредни емисии"


Вече регистрираните превозни средства с двигатели с вътрешно горене ще продължат да се използват до излизането им от експлоатация, което вероятно ще отнеме още около 20 години. Решението на Бундесрата е част от стратегията на страната за изпълнение на споразумението за климата от Париж. До 2050 г. Германия има за задача да намали изхвърляния в атмосферата въглероден диоксид с 95%. Единственият начин това да се случи е страната да намали радикално замърсяването от превозни средства. Засега решението засяга автомобилите, не и камионите, става ясно от думите на зам.-министъра на икономиката Райнер Бааке.

В резолюцията си германските депутати призоваха ЕК да преразгледа и данъчните си политики и ефекта им върху "стимулирането на движение без вредни емисии", без да уточняват под каква форма. Опциите са или по-големи данъчни стимули за закупуването на автомобили, които не изхвърлят вредни емисии, или да се увеличат данъците за двигатели с вътрешно горене. Forbes отбелязва, че регистрациите на коли с дизелови двигатели в ЕС така или иначе са спаднали драстично през август. Вероятно скандалът с фалшифицираните тестове за вредни емисии на германския автомобилен гигант Volkswagen оказва закъснял ефект върху продажбите им.

Търсенето на електрически коли е слабо



Търсенето на нови електрически автомобили в Германия действително нараства, но бавно. Според властите около 130 хил. хибридни и едва 25 хил. изцяло електрически коли са били регистрирани в страната от януари насам спрямо 30 млн. коли с бензинов двигател и 14.5 млн. с дизелов. Електрическите коли все още се считат за скъп лукс, който може да си позволят само по-богатите, въпреки че по-рано през 2016 г. правителството на Германия въведе субсидии за купувачите на електрически автомобили – намаление на цената с 4000 евро. Освен това все още липсва достатъчно добре развита инфраструктура за масово използване на електрическите превозни средства, а и шофьорите са свикнали с традиционните автомобили.

Засега решението на парламента за забраната на дизеловите и бензиновите автомобили не среща съпротива от важната за страната автомобилна индустрия. Двата най-големи автомобилни производителя Volkswagen и Daimler обявиха вече стратегиите си за развитие на електромобилите си. Само преди две седмици Volkswagen си постави за цел да произвежда между 2 и 3 млн. електромобили годишно до 2025 г., включително повече от 30 нови модела. През юни Daimler също обеща подобна програма и обяви изцяло нова електрическа марка EQ. Преди дни на парижкото изложение други компании като BMW и Renault показаха нови концепции за коли без вредни емисии. Засега германската автоиндустрия все още не е коментирала официално предложенията на парламента.

Съюзниците

Германия има трима съюзника в начинанието – правителствата на Холандия и Норвегия, които смятат да забранят продажбите на автомобили с дизелови и бензинови двигатели до 2025 г. Норвегия е най-големият пазар за електрически автомобили в света, като те в момента са около 24% от всички коли в страната, пише International Business Times. Индия също върви по този път, с малката разлика, че ще започне да прилага мярката през 2030 г.

Автомобилната индустрия в Германия
- 5 доминиращи автопроизводителя в страната: Volkswagen (Porsche и Audi), BMW, Daimler (Mercedes), Opel и Ford-Werke
- 385 млрд. евро годишни продажби (14% от БВП на Германия)
- Над 5 млн. произведени коли годишно
- 770 хил. души, заети в индустрията
- Генерира 18% от стойността на германския износ.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Британският премиер не отстъпва за споразумението за Brexit Британският премиер не отстъпва за споразумението за Brexit

Тереза Мей предупреждава, че следващата седмица ще бъде решаваща за бъдещето на страната

18 ное 2018, 1070 прочитания

Най-богатият македонец беше арестуван заради съмнения за измами и пране на пари 5 Най-богатият македонец беше арестуван заради съмнения за измами и пране на пари

Орце Камчев е бил задържан от специалната прокуратура в страната и ще бъде под стража 30 дни

17 ное 2018, 3464 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
"Дневник": След втория дебат Клинтън-Тръмп - кой какво спечели

Доналд Тръмп активизира почитателите си, но вероятно ще отблъсне колебаещите се гласоподаватели; Хилъри Клинтън отново демонстрира, че е по-компетентна от него, но пропусна шанса да нанесе тежък удар на кампанията му.

Да сканираш успеха

Гарет Уилямс, основател на търсачката за полети Skyscanner, пред "Капитал"

Догодина - нов главен прокурор и 10 млрд. лв.

Който управлява през 2019 г., ще участва в избора на заместник на Цацаров и разпределянето на скъпи поръчки

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: По-важното от уикенда и какво се очаква през новата седмица

Емисия

DAILY @7PM // 18.11.2018 Прочетете