Производителите на коли се върнаха към големите двигатели

Това може би е добра новина за електромобили и хибриди

На автосалона в Париж от Infiniti показаха нов двигател i V6 Twin Turbo. Някои производители не правят нищо под 4-цилиндрови мотори. Reuters
На автосалона в Париж от Infiniti показаха нов двигател i V6 Twin Turbo. Някои производители не правят нищо под 4-цилиндрови мотори. Reuters
На автосалона в Париж от Infiniti показаха нов двигател i V6 Twin Turbo. Някои производители не правят нищо под 4-цилиндрови мотори. Reuters    ©  BENOIT TESSIER
На автосалона в Париж от Infiniti показаха нов двигател i V6 Twin Turbo. Някои производители не правят нищо под 4-цилиндрови мотори. Reuters    ©  BENOIT TESSIER

В новата епоха на скандали с манипулиране на данни за вредни емисии производителите на автомобили се завърнаха към по-големи двигатели. Компании като VW, Renault и GM (собственикът на Opel) спират разработките на малки мотори и започват уголемяването им или направо закриват цели проекти. Проблемът е дали големите двигатели ще покрият изискванията на ЕС за вредни емисии, разказва Reuters.

Според агенцията това е изненадващ ход на събитията след скандала около двулитровите дизелови двигатели на Volkswagen, избухнал преди година и нанесъл на компанията щети за милиарди евро. Процесът се наблюдава предимно на европейския пазар, тъй като в САЩ двигателите и без това са по-големи, а в Китай и възникващите пазари регулациите още позволяват да се върви по досегашния път на намаляване на емисиите чрез смаляване на моторите.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове