Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 дек 2016, 13:10, 8319 прочитания

Еврокомисията одобри въвеждането на тол-такси в Германия

Преглеждането на проекта и двете ревизии на плана отнеха 3 години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
2.50 евро е най-евтината такса за 10-дневна винетка


Европейската комисия одобри плана на Германия за въвеждане на тол-такси по магистралите. Преглеждането на проекта и двете ревизии на плана отне 3 години. Причината е, че в първоначалния си вид той създаваше недопустима според законите на ЕС дискриминация между гражданите на Германия и останалите 27 държави.

След две поправки и допълнения планът вече "не е дискриминиращ" и "напълно отговаря на европейския закон", съобщи Европейската комисия в петък. Така съответните законови мерки в Германия могат да продължат напред.


Министърът на транспорта Александер Добринт и еврокомисарят по въпросите на транспорта Виолета Булц обявиха новината в Брюксел в кулоарите на Европейския съвет на транспортните министри.

"Тол-таксата има смисъл и е справедлива. Тя гарантира, че всички водачи ще допринасят адекватно за финансиране на нашите пътища", коментира Добринт. Булц каза, че е доволна, че след години на разговори е намерено решение, което ще направи германските пътища лесно достъпни за всички граждани на ЕС. "Това е и важна първа стъпка към плановете ни за създаване на система за платен достъп до пътища на територията на целия ЕС, от която ще спечели единният пазар", добави тя.
Какви са промените:
- съгласно предложената промяна всички водачи ще плащат за правото да използват федералните магистрали
- германските шофьори ще получават в края на годината част от сумата под формата на облекчаване на данъците
- тол-таксата ще може да се плаща за периоди от 10 дни, 2 месеца и една година
- размерът ѝ ще е различен според размера на автомобила и вредните емисии на двигателя му
- с одобрените от ЕС промени се създават 5 категории за автомобили, а не три, както бе досега
- цената на таксите за кратко ползване - тези, които чужденците използват най-често - ще е пропорционална на тази, която се плаща за цяла година ( не повече от съотношение 1:7.3);
- така 10-дневен стикер ще струва между 2.50 (за "зелените" автомобили) и 20 евро, докато годишното разрешително стига до 130 евро. Първоначалната идея на германците бе винетката да струва поне 5 евро.
- Еврокомисията припомня, че в предишния си вариант планът предвиждаше германците да получават обратно цялата сума, която се платили за тол-такси. В новия си вид облекчението се използва при изчисляване на годишния данък за колата. Освен това е въведен бонус за собствениците на екологични автомобили, които ще ползват по-голямо намаление на данъка за колата си.

Берлин отстъпи, след като на 29 септември еврокомисията заяви, че ще блокира проекта през Съда на Европейския съюз, защото създава "де факто изключение" за германци. Сега Европейската комисия обяви, че замразява тази процедура и формално ще я прекрати, когато в Германия бъде одобрена и представена ревизираната версия. Това ще стане с поправки в Закона за инфраструктурата (PkW Maut) и Закона за данъка върху превозните средства (KfZ Steuer)

Министър Добринт каза, че едва ли системата ще бъде въведена преди редовните парламентарни избори, очаквани за средата на септември 2017 г.



Германия ще стане 16-ата от 28 държави в ЕС с тол-система и очакванията са тя да носи допълнителни 500 милиона евро всяка година.

Инициативата за проекта дойде от Християнсоциалния съюз в Бавария - една от провинциите с голям транзитен трафик. Освен това жителите на Южна Германия - особено пътуващите често през границата - недоволстват от тол-таксите в съседните Австрия, Швейцария и Франция, припомня агенция dpa.

Съседите още не са доволни
В Австрия депутатът Антон Хайнцъл от управляващата Австрийска социалдемократическа партия каза, че компромисът ще бъде "разгледан много подробно" от австрийското правителство. "Ако се окаже, че това е дискриминация спрямо австрийците, ще се борим против тази пътна такса с всички възможни средства, включително съдебни", добави пред радио "Дойчландфунк" депутатът, отговарящ за транспорта.

Холандия също обяви намерението си да изправи Германия пред Съда на ЕС, ако германската тол-система дискриминира гражданите ѝ. В четвъртък транспортният министър Мелани Шулц ван Хаген каза пред холандската агенция ANP, че планира съдебен иск, защото "притесненията ни могат да бъдат преодолени единствено ако тол-таксите в Германия изобщо не се въведат".

Белгия и Дания може да се присъединят към холандския иск, допълва "Дойче веле".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Производствената активност в еврозоната е на най-ниско ниво от 2012 г. Производствената активност в еврозоната е на най-ниско ниво от 2012 г.

Положението може да се влоши през следващите месеци, прогнозират от IHS Markit

1 апр 2020, 688 прочитания

Отвъд коронавируса: пътят към следващото нормално Отвъд коронавируса: пътят към следващото нормално

Доклад на McKinsey предвижда преструктуриране на икономическия и социален ред

1 апр 2020, 1720 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
ЕК предлага с ДДС да се облагат и малките покупки от Китай и САЩ

Комисията смята и да опрости правилата за ДДС в електронната търговия

Още от Капитал
Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Експериментална ваксина за икономиката

Обявените от правителството икономически мерки за 2.2 млрд. лв. от бюджета изглеждат тромави и недостатъчни за фирмите, а без промени схемата за субсидирана заетост няма да проработи

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

Кино: "Двамата папи"

Дуел на възгледи за ценностите във време на изпитание

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10