С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 4 дек 2016, 12:06, 10477 прочитания

Четири големи града ще забранят дизеловите превозни средства до 2025 г.

Целта на кметовете на Париж, Мексико сити, Мадрид и Атина е да се подобри качеството на въздуха и да се предотвратят смъртни случаи заради замърсяването

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Кметовете на Париж, Мексико сити, Мадрид и Атина заявиха, че ще забранят употребата на всички задвижвани от дизел автомобили и камиони до средата на следващото десетилетие. Целта е да се подобри качеството на въздуха, като ще бъдат предоставени различни стимули за използването на алтернативни превозни средства и ще бъдат насърчени колоезденето и вървенето пеш, пише ВВС.

Употребата на дизел в транспорта се превърна в тема на все повече дискусии през последните години на фона на притесненията за отражението му върху качеството на въздуха. Световната здравна организация твърди, че около 3 млн. смъртни случаи на година са свързани със замърсяването на въздуха.


Природозащитни групи прибягват до съдилищата, за да наложат стандарти и регулации за по-чист въздух. Във Великобритания наскоро активисти успяха да накарат правителството да действа по-бързо в тази сфера.

Стъпки срещу замърсяването

Сега кметове на няколко големи града с проблеми в качеството на въздуха са решили да използват правомощията си, за да спрат използването на дизела. "Лондонският кмет обмисля по-дръзки решения от своя предшественик и предлага разширяване на планираната "Зона с изключително ниски емисии". Ние приветстваме това, но искаме той да отиде още по-далеч. И това не е проблем само на Лондон. Необходима е национална мрежа от зони с чист въздух, така че проблемът да не се премести на други места", казва адвокатът на ClientEarth Алън Андрюс.



Забраната на дизела е стъпка с голямо значение, твърдят анализатори. Автопроизводителите ще вземат предвид това решение и ще знаят, че е въпрос на време, преди други кметове да го последват. Историята показва, че компании, които не вървят в крачка с екологичните стандарти, изпадат от глобалния пазар. В момента се наблюдават действия към усъвършенстването на електрическите автомобили и хибридите и това ще се превърне в норма.

Първоначално правителствата насърчаваха дизеловите превозни средства, тъй като произвеждат по-малко въглеродни емисии, които ускоряват климатичните промени. Но производителите не успяха да се справят с почистването на местните замърсявания, така че сега дизеловите автомобили са на прицел. Кметовете на четирите града обещаха, че "ще направят всичко по силите си, за да стимулират употребата на електрически и хибридни превозни средства".

Решаване на проблема

"Не е тайна, че в Мексико сити имаме два проблема – замърсяването на въздуха и трафика. Разширявайки алтернативните транспортни опции като метрото и инвестирайки в инфраструктурата за колоездачи, ние работим за облекчаване на претовареността на нашите пътища и на нашите дробове", заявява кметът на града Мигел Анхел Мансера.

Париж вече е предприел серия от мерки за намаляване на вредните ефекти от дизеловите автомобили и камиони. Превозни средства, регистрирани преди 1997 г., не мога да влизат в града, като рестрикциите се разширяват всяка година до 2020 г. Веднъж в месеца булевард "Шанз-Елизе" е затворен за автомобили. "Нашият град изпълнява смел план. Постепенно ще забраним най-замърсяващите превозни средства и ще помогнем на парижани с конкретни мерки", посочва кметът на града Ан Идалго.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени" Емисиите на метан от фосилни горива са "силно подценени"

Добивът на въглища, петрол и газ вероятно има още по-голяма роля за парниковия ефект в атмосферата

26 фев 2020, 1130 прочитания

Търговските преговори между ЕС и Великобритания започват в понеделник Търговските преговори между ЕС и Великобритания започват в понеделник

Брюксел настоява европейските стандарти да бъдат "отправната точка" на бъдещото споразумение

26 фев 2020, 776 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Еврокомисията одобри въвеждането на тол-такси в Германия

Преглеждането на проекта и двете ревизии на плана отнеха 3 години

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10