Нови обитаеми светове в Космоса? Чакайте малко

Откритието на седем екзопланети е важно за науката, но търсенето на живот ще продължи още дълго време, преди да има по-сериозни резултати

Темата накратко

• Откритието на седем "подобни на Земята" екзопланети в съзвездието Водолей предизвика объркване сред много хора.

• Погрешното впечатление беше, че те са едва ли не обитаеми, докато учените казаха само, че са с подобен размер и плътност.

• Това е голямо откритие за науката, но търсенето на живот ще продължи още дълго време, преди да има по-сериозни резултати

"Космосът Последната граница. Това са пътешествията на звездния кораб Enterprise. Неговата непрекъсната мисия: да изследва странни нови светове, да търси нов живот и нови цивилизации, смело да отива там, където никой досега не бил."

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

• Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • - 7
    • + 5

"Истината е, че възникването му не е просто въпрос на чудо, а на дълга поредица от чудеса."

Само това изречение идва да покаже, че животът на земята изобщо не се е развил случайно, има някъде из вселената разум (няма как да няма в тоя безкрай), който е минавал тъдява по някое време и ей ни, на...

antonalex avatar :-|
    OMUNVINGE
    • + 8

Като се вземе предвид, че има трилиони звезди като нашата, които работят по абсолютно същите физични закони, като се вземе предвид, че има трилиони планети около тези звезди, които работят по абсолютно същите физични закони като нашата планета и няма как да си представим дори, че физичните закони, които са създали живота на нашата планета няма да го създадат и на милиарди други.
    Друг е въпроса дали разумния живот не е някаква абсолютна рядкост и ако погледнете теорията за Големия Филтър https://en.wikipedia.org/wiki/Great_Filter , ще си зададете въпроса дали сме едни от малцината минали филтъра или сме от многото преди него.

antonalex avatar :-|
    OMUNVINGE
    • - 1
    • + 5

Важността на това откритие конкретно е по- скоро във факта, че може да съществува подобна богата на скалисти планети система около звезда тип - червено джудже, тези звезди са най- многобройните в Млечния път и до скоро се е смятало, че не няма как да има подобни планети около тези звезди, но откритието променя това схващане. Трябва да се добави, че тези звезди са доста по- нестабилни от типа звезди като нашето Слънце и изригванията са по- интензивни и мощни, факта че планетата, която е еквивалент на Земята по отношение на място в обитаемата зона на звездата се намира 100 пъти по- близо до звездата и тези изригвания ще са сериозен фактор ако магнитното поле на планетата не е наистина достатъчно мощно. https://www.jpl.nasa.gov/spaceimages/details.php?id=PIA21428 това сравнение е доста показателно.

_imi_ avatar :-|
    _imi_
    • + 3

[quote#1:"Г.Е.М."]че животът на земята изобщо не се е развил случайно, има някъде из вселената разум (няма как да няма в тоя безкрай), който е минавал тъдява по някое време и ей ни, на...[/quote]

А този друг разум как е възникнал ? :-)

drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 5

Че съм лаик лаик съм, но без магнитно поле и атмосфера няма как да има живот. Не сте споменали да имаме данни за нещо подобно.

smotlixx avatar :-|
    smotlixx
    • + 2

До коментар [#5] от "Георги Георгиев":

Никой не споменал нищо за магнитни полета и атмосфери, понеже никой не може да каже дали имат или нямат. Много е далече, не можем да видим. В Слънчевата система повечето планети имат и двете. Меркурий няма атмосфера, Венера няма магнитно поле.