С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 мар 2017, 10:51, 4671 прочитания

Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Airbus комбинират електромобил с автопилот и дрон; Велосипедна каска с мигачи и стоп; MIT плащат за разрушително съзидаване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Airbus комбинират електромобил с автопилот и дрон

Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Фотограф: Airbus



След като в началото на януари обявиха, че до края на годината ще демонстрират работещ образец на летяща кола под кодовото наименование Project Vahana, стратезите на авиационния концерн Airbus направиха следващата стъпка и нагледно демонстрираха как планират да доразвият тази концепция. Преди седмица по време на автомобилното шоу в Женева, Швейцария, компанията показа прототип на модулно превозно средство, което обединява в себе си предимствата на наземния и въздушния транспорт.



Замисълът на иновативната концепция, наречена Pop.Up, е, че придвижването все повече ще еволюира в услуга. Идеята е пасажерите да се намират постоянно двуместна карбонова капсула с размери 2.6х1.4х1.5 метра, която може да се интегрира с различни транспортни средства. В зависимост от предпочитанията кабината се прикача към четириколесен автомобилен модул с електрическо задвижване, към 4.4-метров дрон-квадрикоптер за въздушен превоз или се поставя във вакуумна тръба за свръхзвуково придвижване на принципа на Hyperloop.



Независимо дали се намира на земята или във въздуха, Pop.Up ще се управлява от автопилот. Потребителят само ще задава началната и крайната точка на пътуването си чрез мобилно приложение на смартфона си и избира дали иска да се придвижва по-бързо или по-бавно. От Airbus са убедени, че въпросната концепция може да стане реалност до 7-10 години.

По време на шоу в Женева авиационната компания демонстрира модели в реален размер на пасажерската капсула и на дрона-квадрикоптер. За жалост не и в действие...
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Boeing неочаквано спря проекта за товарен космически "самолет" 2 Boeing неочаквано спря проекта за товарен космически "самолет"

Въпреки това обаче корпорацията вече е усвоила за целта около 150 млн. долара от щатската изследователска агенция DARPA

28 яну 2020, 845 прочитания

Лондон е на крачка от отхвърляне на натиска от Вашингтон за Huawei Лондон е на крачка от отхвърляне на натиска от Вашингтон за Huawei

Спецслужбите познават как китайската компания работи във Великобритания и смятат, че могат да контролират евентуален риск

27 яну 2020, 982 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Либия: Да чакаме ли "втора Сирия"

Русия може да разпали още един регионален конфликт по периферията на ЕС

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

И твойто СУПТО също

Данъчната Наредба Н-18 засегна почти всяка компания в България, като създаде изключително сложна, неясна и скъпа за прилагане регулация. Скоро тя влиза в сила, а хаосът може да се избегне с повече разяснения, а не репресии

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10