Висши представители на ЕС са предупредили авиокомпании, включително easyJet и Ryanair, че ще трябва да преместят своите централи на континента или да продадат дялове на европейски граждани. Това ще бъде необходимо, ако искат да продължат да летят по маршрути в континентална Европа след Brexit, пише Guardian.
На директорите на авиокомпаниите е било припомнено по време на скорошна частна среща с европейски представители, че, за да продължат да използват маршрути на континента, трябва да имат база на територията на Европейския съюз и мажоритарният дял от капитала им трябва да бъде притежаван от компании или граждани от ЕС.
Преструктуриране на дейността
Това развитие, идващо дни преди активирането на член 50, вероятно ще накара авиокомпаниите да преструктурират дейността си, което ще доведе до икономически последици за Великобритания, включително загуба на работни места. Твърдата позиция на ЕС може да провокира ответни действия от страна на Обединеното кралство, което да въведе свои правила. Това ще изправи авиокомпаниите от ЕС пред също толкова труден избор, който потенциално ще намали техните инвестиции във Великобритания в краткосрочен план. Въпреки че някои могат да решат с времето на установят свои британски клонове.
Великобритания може и да реагира на налагането на правилата за европейска собственост върху авиопревозвачите, като въведе свои правила за собственост, които могат да попречат на компании като базираната в Ирландия Ryanair да летят по британски вътрешни маршрути, както правят в момента.
Базирани на Острова компании като easyJet оперират по маршрути в ЕС и това е основна част от бизнес модела им. При промяна на изискванията от Брюксел такива авиокомпании могат да насочат инвестициите си извън Великобритания, за да задържат пазарния си дял. Някои авиопревозвачи вече започнаха да търсят алтернативни централи и да проучват как могат да гарантират, че ще отговарят на изискванията. Други поне засега се надяват, че Европейската комисия ще бъде гъвкава по отношение на правилата в настоящите авиационни споразумения.
Представителите на ЕС обаче са категорични за строгостта на правилата на фона на опасения, че прекалено много компании в авиосектора отказват да приемат последствията от решението на Великобритания да напусне ЕС. Представители на easyJet, Ryanair и други са се срещнали с европейското звено, отговарящо за Brexit, миналата седмица.
Значителни последици
Томас ван дер Вингаарт, авиационен експерт от правната фирма Clyde&Co, заявява, че може да има значителни икономически последици за Великобритания, ако авиопревозвачите преместят своите финансови и операционни структури и установят по-силно присъствие на континента. "Може компаниите да изберат да имат вътрешни полети на континента, да получат нови европейски лицензи и това вероятно ще означава намаляване на персонала във Великобритания", предупреждава той.
Индустрията се надява, че Лондон и Брюксел ще могат да сключат предварителна сделка по време на преговорите за Brexit, което ще гарантира, че негативите в сектора ще бъдат ограничени.
Висши представители на ЕС са предупредили авиокомпании, включително easyJet и Ryanair, че ще трябва да преместят своите централи на континента или да продадат дялове на европейски граждани. Това ще бъде необходимо, ако искат да продължат да летят по маршрути в континентална Европа след Brexit, пише Guardian.
3 коментара
При всяко положение тези "умни " глави на Острова ще трябва да си платят за безумието наречено Брекзит.А ние които живеем и работим на във Великобритания ще трябва да се приготвим за по-високи цени на полетите до Родината.
Тепърва на британците им предстои да разберат какво означава Brexit.
Тези авиокомпании ще изпълнят заръките със сигурност, защото не могат да си позволят да ограничат дестинациите. Въпросът е дали няма да удовлетворят изискванията само фиктивно.
Както не се уморих да повтарям, опасностите при Брекзит не са по никакъв начин изконсумирани и невинни. След чл. 50 идва кръчмаря.