Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Какво друго по света: няколко любопитни идеи

Ще превърне ли Мъск хората в киборги; Норвегия създава първия тунел за кораби; U-образен небостъргач в Ню Йорк?

9450 прочитания

© Капитал


U-образен небостъргач в Ню Йорк?

Причината да има толкова много небостъргачи в Ню Йорк е не просто астрономическата цена на терените, но и обективната липса на физическо пространство. Затова местните предприемачи се ориентират към строежа на колкото се може по-високи сгради.

Архитектурното бюро Oiio Studio не прави изключение: то е разработило екстравагантен проект за "небостъргача с най-голяма дължина" в света – около 1.2 километра. Това, разбира се, не означава, че става дума за най-високата постройка на планетата, тъй като сградата ще е с формата на обърната латинска буква U.

Въпреки това, ако бъде одобрен, проектът за небостъргач с работното име Big Bend би бил най-масивната конструкция в Ню Йорк, издигайки се с около 60 метра над новия Световен търговски център. Все пак тя би отстъпвала с около 200 метра на "Бурж Халифа" – най-високата кула в света, която се намира в Дубай и се извисява на 828 метра над земната повърхност.

За момента обаче Big Bend е само идеен проект, а създателят му – гръцкият архитект Йоанис Ойконому, все още търси инвеститори. Планирано е небостъргачът да се намира край южния край на Сентръл парк в Манхатън. По проект той трябва да представлява обитаем апартаментен комплекс, а не офис център. Йоанис Ойконому споделя също така, че е решил да се спре на подобен архитектурен дизайн, след като е научил за създаването на иновативни асансьори, които могат да се движат не само вертикално, но и хоризонтално.

Ще превърне ли Мъск хората в киборги

Технологичният предприемач Илън Мъск е създал иновативна компания на име Neuralink, чиято цел е да свърже човешки мозък и компютър. Новото начинание от създателя на Tesla и SpaceX ще работи по създаването на миниатюрен чип, който се имплантира в главата и служи като директен интерфейс за връзка към дигитални мрежи и устройства.

Според Wall Street Journal фирмата Neuralink е регистрирана миналия юли в Калифорния като компания за медицински изследвания. Организацията е все още в много ранен етап на развитие, няма публично присъствие и няма информация какъв е нейният напредък в разработката на технология за подобна невронна връзка. The Wall Street Journal цитира свои вътрешни източници, според които дългосрочната цел на Neuralink е да подобрява функциите на мозъка, фокусирайки се върху разширяване на паметта и директно управление на дигитални устройства само чрез мисъл.

Самият Илън Мъск от около шест месеца намеква за съществуването на подобна комкания. "С течение на времето ще станем свидетели на все по-тясно интегриране на биологичния и изкуствения интелект", коментира Мъск по време на World Government Summit в Дубай тази година. И добавя: "Става дума най-вече за капацитета, за скоростта на връзката (особен изходящата) между вашия мозък и дигиталната версия на вашето аз."

Норвегия създава първия тунел за кораби

Правителството на Норвегия планира да прокопае първия подземен канал, предназначен за мореплаване. Той ще бъде разположен в "основата" на полуостров Стад, където сушата е най-тясна. Когато бъде завършен, корабният тунел ще е с дължина около 1.7 километра и през него ще могат да преминават плавателни съдове с ширина до 26 метра и височина до 37 метра. През подземния канал ще бъдат допускани както товарни, така и пътнически и туристически кораби, уточняват от норвежката морска администрация.

Реалната работа на терен по проекта Stad Ship Tunnel се очаква да започне през втората половина на 2018 г. Само за прокопаването му скандинавската държава е заделила около 1 милиард крони (около 108 млн. евро). Очаква се при изкопните работи да бъдат отстранени около 7.5 милиона тона скална маса.

Причината за стартирането на този проект е, че районът на морето Стадхавет се счита за най-опасния за корабоплаване край бреговете на Норвегия. Затова от местната морска администрация преценили, че ще е много по-добре да прокарат подземен канал директно под планините, като така се избегнат най-рисковите участъци.

По план строителните и укрепителните работи да отнемат около 3-4 години след прокопаването. Крайната цена на Stad Ship Tunnel се очаква да е около 250 млн. евро.

U-образен небостъргач в Ню Йорк?


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход