British Airways очаква сериозни загуби от срива на информационната система
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

British Airways очаква сериозни загуби от срива на информационната система

Кризата на двете летища продължи почти две денонощия Reuters

British Airways очаква сериозни загуби от срива на информационната система

Причината е в захранването с ток, твърдят от компанията

5111 прочитания

Кризата на двете летища продължи почти две денонощия Reuters

© Reuters


Британският авиопревозвач British Airways обяви в неделя, че ден след тежкия компютърен срив, който предизвика хаос в трафика в събота, се надява да възобнови полетите от двете най-големи летища в столицата Лондон - "Хийтроу" и "Гетуик".

Заради хилядите засегнати пътници British Airways може да понесе огромни разходи за обезщетения, коментира агенция DPA. Според европейското законодателство пътниците, чиито полети са били забавени, могат да поискат обезщетения, освен ако причината не е била извън контрола на превозвача.

Рухването на информационната система на компанията в събота прекрати дейността на превозвача на едни от най-натоварените летища в Европа, блокира хиляди пътници по цял свят и обърка разписанията на десетки партньори. По-късно официалното обяснение на компанията бе, че причината е в електрозахранването на системата, а не софтуерен проблем или хакерска атака.

От компанията съобщиха, че работят усилено по възстановяване на системите и се готвят в неделя да обслужват "почти нормално" полетите си на летище "Гетуик" и "повечето" полети от "Хийтроу". Но последва допълнение, че очакват в рамките на неделния ден още няколко срива, които ще попречат на нормалното обслужване.

Ще има и някои нарушения в разписанието, тъй като самолетите и екипажите ни по света не са на място, съобщи British Airways в ранните часове на деня в Twitter, извинявайки се за сериозните проблеми в събота.

В други съобщения, разпространени пак през профила в Twitter, от British Airways призоваха пътниците да не се отправят към летищата, освен ако полетът им не е потвърден.

Сривът съвпадна с натоварен ден за трафика във Великобритания, тъй като съботата бе началото едновременно на дълъг уикенд и на ваканция за училищата. Закъснения и отмяна на полети на British Airways имаше на германските летища, засегнат бе и авиотрафикът в Белфаст, Рим, Малага и Париж.

Проблемът се появи само ден след като срив в системата за обработване на багажите на летище "Гетуик" причини хаос и дълги опашки, принуждавайки пътниците да се откажат от чекиран багаж и да пътуват само с ръчен.

Британският авиопревозвач British Airways обяви в неделя, че ден след тежкия компютърен срив, който предизвика хаос в трафика в събота, се надява да възобнови полетите от двете най-големи летища в столицата Лондон - "Хийтроу" и "Гетуик".

Заради хилядите засегнати пътници British Airways може да понесе огромни разходи за обезщетения, коментира агенция DPA. Според европейското законодателство пътниците, чиито полети са били забавени, могат да поискат обезщетения, освен ако причината не е била извън контрола на превозвача.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK