С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 20 юни 2017, 21:00, 7119 прочитания

Лондон заговори за преходни периоди в сделката за Brexit

По думите на финансовия министър Филип Хамънд петата по големина икономика в света е изправена пред трудни времена и се опитва да избегне хаотична раздяла с ЕС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Производителите на автомобили във Великобритания не вярват, че правителството им ще успее навреме да сключи с Европейския съюз цялостно и всеобхватно споразумение за раздяла с единния пазар и оформяне на нови трансгранични отношения. Две години са недостатъчни, поради което трябва да се сключи преходно споразумение, за да бъде защитен секторът, обяви Майк Хоуис, ръководител на британското Общество на производителите и търговците на моторни превозни средства (SMMT).

"Най-големият ни страх е, че след две години ще паднем в пропастта - без сделка, извън единния пазар и митническия съюз и търгувайки при неизгодните условия на Световната търговска организация", добави той, цитиран от Reuters.


Автоиндустрията на страната е предимно в ръцете на чуждестранни инвеститори, които искат да съхранят свободния достъп до най-големия си експортен пазар. Производителите са загрижени също, че граничният контрол, който би трябвало да се появи след 30 март 2019 г., ще обърка графика за доставка на части и елементи за сглобяване в британските предприятия.

Едва 44% от използваните компоненти се произвеждат на територията на Великобритания, посочват от SMMT.

"Хонда" предупреди доставчиците



Иън Хауелс, старши вицепрезидент за Европа на "Хонда", предупреди на конференция в Лондон, че раздялата на британците с ЕС ще увеличи разходите за дребните и средно големи доставчици на авточасти до границата на рентабилността. По думите му компанията открива нови и нови усложнения и допълнителни разходи с напредване на анализа на въздействието от прекратяването на митническия съюз. "Казано простичко, веригата за доставки ще бъде засегната до степен, че ще постави под въпрос способността ни ефективно да произвеждаме автомобили", допълни той.

Заводът на "Хонда" в Суиндън в Западна Англия произвежда около 8% от създаваните във Великобритания годишно около 1.7 милиона коли.

Лондон настоява за преходни периоди

Финансовият министър Филип Хамънд каза във вторник, че петата по големина икономика в света е изправена пред трудни времена и се опитва да избегне хаотична раздяла с ЕС. "Всеки грам от нашите умения и дипломация ще са необходими, за да осигурим напускането на ЕС да стане чрез гладко преминаване към задълбочено и специално партньорство със съседите ни, в което са защитени британските работни места, просперитет и стандарт на живот."

До изборите на 8 юни бъдещето на Хамънд в правителството бе под въпрос, но след грешката на премиера Тереза Мей и загубата на парламентарното мнозинство от партията ѝ то се превърна в основен защитник на интересите на едрия бизнес в кабинета. Сега той изтъква нуждата от "взаимно изгодни преходни споразумения, за избягване на ненужно прекъсване и опасни ситуации (в отношенията)".

В годишната си реч за състоянието на икономиката, произнасяна традиционно в лондонското кметство, Хамънд добави, че почти сигурно ще са нужни "периоди за прилагане" на новите правила след напускането на единния пазар. В този период "сегашните митнически правила ще останат в действие, докато започне и се нормализира прилагането на новите дългосрочни параметри".

След него говори Марк Карни, управител на Bank of England, според когото, ако скоро на преговорите не се очертае сделка за преходен период, компаниите ще започнат да прилагат аварийните си планове за бизнес.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена) 1 Гледайте как SpaceX взривява "пътническа" ракета на живо (обновена)

Първите частни астронавти проведоха "суха тренировка" преди финалния авариен тест на капсулата Crew Dragon днес

19 яну 2020, 5225 прочитания

Китайската икономика нараства с най-бавен темп от 30 години Китайската икономика нараства с най-бавен темп от 30 години

Броят на новородените в страната е спаднал до най-ниското си равнище от 70 години

19 яну 2020, 745 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Горещите вълни по света вече пренареждат работния ден

Жегите ще се увеличат драстично, предупредиха учени

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10