Лондон заговори за преходни периоди в сделката за Brexit
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Лондон заговори за преходни периоди в сделката за Brexit

Филип Хамънд, финансов министър на Великобритания.

Лондон заговори за преходни периоди в сделката за Brexit

По думите на финансовия министър Филип Хамънд петата по големина икономика в света е изправена пред трудни времена и се опитва да избегне хаотична раздяла с ЕС

7318 прочитания

Филип Хамънд, финансов министър на Великобритания.

© Reuters


Производителите на автомобили във Великобритания не вярват, че правителството им ще успее навреме да сключи с Европейския съюз цялостно и всеобхватно споразумение за раздяла с единния пазар и оформяне на нови трансгранични отношения. Две години са недостатъчни, поради което трябва да се сключи преходно споразумение, за да бъде защитен секторът, обяви Майк Хоуис, ръководител на британското Общество на производителите и търговците на моторни превозни средства (SMMT).

"Най-големият ни страх е, че след две години ще паднем в пропастта - без сделка, извън единния пазар и митническия съюз и търгувайки при неизгодните условия на Световната търговска организация", добави той, цитиран от Reuters.

Автоиндустрията на страната е предимно в ръцете на чуждестранни инвеститори, които искат да съхранят свободния достъп до най-големия си експортен пазар. Производителите са загрижени също, че граничният контрол, който би трябвало да се появи след 30 март 2019 г., ще обърка графика за доставка на части и елементи за сглобяване в британските предприятия.

Едва 44% от използваните компоненти се произвеждат на територията на Великобритания, посочват от SMMT.

"Хонда" предупреди доставчиците

Иън Хауелс, старши вицепрезидент за Европа на "Хонда", предупреди на конференция в Лондон, че раздялата на британците с ЕС ще увеличи разходите за дребните и средно големи доставчици на авточасти до границата на рентабилността. По думите му компанията открива нови и нови усложнения и допълнителни разходи с напредване на анализа на въздействието от прекратяването на митническия съюз. "Казано простичко, веригата за доставки ще бъде засегната до степен, че ще постави под въпрос способността ни ефективно да произвеждаме автомобили", допълни той.

Заводът на "Хонда" в Суиндън в Западна Англия произвежда около 8% от създаваните във Великобритания годишно около 1.7 милиона коли.

Лондон настоява за преходни периоди

Финансовият министър Филип Хамънд каза във вторник, че петата по големина икономика в света е изправена пред трудни времена и се опитва да избегне хаотична раздяла с ЕС. "Всеки грам от нашите умения и дипломация ще са необходими, за да осигурим напускането на ЕС да стане чрез гладко преминаване към задълбочено и специално партньорство със съседите ни, в което са защитени британските работни места, просперитет и стандарт на живот."

До изборите на 8 юни бъдещето на Хамънд в правителството бе под въпрос, но след грешката на премиера Тереза Мей и загубата на парламентарното мнозинство от партията ѝ то се превърна в основен защитник на интересите на едрия бизнес в кабинета. Сега той изтъква нуждата от "взаимно изгодни преходни споразумения, за избягване на ненужно прекъсване и опасни ситуации (в отношенията)".

В годишната си реч за състоянието на икономиката, произнасяна традиционно в лондонското кметство, Хамънд добави, че почти сигурно ще са нужни "периоди за прилагане" на новите правила след напускането на единния пазар. В този период "сегашните митнически правила ще останат в действие, докато започне и се нормализира прилагането на новите дългосрочни параметри".

След него говори Марк Карни, управител на Bank of England, според когото, ако скоро на преговорите не се очертае сделка за преходен период, компаниите ще започнат да прилагат аварийните си планове за бизнес.

Производителите на автомобили във Великобритания не вярват, че правителството им ще успее навреме да сключи с Европейския съюз цялостно и всеобхватно споразумение за раздяла с единния пазар и оформяне на нови трансгранични отношения. Две години са недостатъчни, поради което трябва да се сключи преходно споразумение, за да бъде защитен секторът, обяви Майк Хоуис, ръководител на британското Общество на производителите и търговците на моторни превозни средства (SMMT).

"Най-големият ни страх е, че след две години ще паднем в пропастта - без сделка, извън единния пазар и митническия съюз и търгувайки при неизгодните условия на Световната търговска организация", добави той, цитиран от Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    misho73 avatar :-|
    misho73

    Едва ли правителствена служба, пък била тя и на нейно величество, нито пък частна организация към днешна дата може даден разумна оценка на степента на свързаност в производствените вериги. Те са частни и в либералните капиталистически икономики са предмет на частни решения, т.е не се отчитат току така в никой регистър. Тепърва ще чуваме за спаднала ефективност, затворени/преместени производства и услуги и т.н. Брекзит е най-голямата простотия на англичаните за последните не знам колко години. И никой не знае колко голяма е всъщност простотията.
    По спомен разтурянето на СИВ костваше на Източна Европа грубо 20 години възстановяване.

  • 2
    zamen avatar :-P
    Чарли Мишкин

    - И какво стана Джемс с Брекекзита?
    - Англичани милорд.

  • 3
    gost22 avatar :-P
    gost22

    Абе и англичаните и ние ще научим да "не се еб*ваме с апаратурата, ако не можем да летим", ама ще отнеме известно време, доста пари и куп "скъсани" нерви. Би трябвало, да започнем една образователна програма "що е то референдум и как се ползва безопасно" с редовни месечни референдуми на ниво община. По един-два въпроса на месец са достатъчни да схванем, че гласуването "ЗА/ПРОТИВ" не е като "ези-тура", а си иска мислене щото после удря по джоба. След две години ще сме горе-долу на ниво да гласуваме на общодържавно ниво.
    Между другото, референдумите трябва да са по модела без кворум (изискване за минимален брой гласували), с "който е получил повече, той печели". Така ще схванем, че в реалността няма такова нещо като "не харесвам никого и няма да им гласувам, та да видят те".
    Ей това им се случи в момента на англичаните — излъгаха ги популистите, щото населението не схваща че може да има много кофти последици и не обмисля внимателно негативите, а лапа само стръвта с позитивите (при това са само обещания, а не нещо гарантирано).

  • 4
    realismisthename avatar :-|
    realismisthename

    Така става, когато поставяш в ръцете на хора, които в масата си не могат да сметнат сложна лихва съдбата на цялата нация.
    Референдумите са хубаво нещо, но ако са по въпроси съобразени компетенцията на отговарящите.

    Аз съм за твърд брекзит, нямаме време за губе с "иди ми, дойди ми".

  • 5
    viper_c avatar :-|
    Viper_c

    Щастието на едни се гради върху нещастито на други (нещо като голямата риба изяжда малката риба)! Тепърва океанските реднекове ще си сърбат попарата. Добрата новина е, че на континента ще се завърнат доста производства с голяма добавена стойност. Боре, кажи' ТенКю :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK