

Седмични новини за европейски регулации, бизнес и финансиране.
- Възможно е новоустановеният регулаторен режим да промени начина, по който големите дигитални компании предлагат услугите си.
- Наказанията обаче трудно ще подронят позициите на интернет мастодонтите, най-малкото заради силата на инерцията.
Популярната шега гласи, че ако искаш да скриеш нещо и никой да не го намери, трябва само да го сложиш на втора страница от резултатите при търсене в Google. Съдейки по заключенията от изследването на над петте терабайта информация от Европейската комисия при разследването за злоупотреба с доминантната позиция на Google, шегата е истина. Когато потребителите търсят продукт в google, в 95% от случаите остават само на първата страница, а в цели 35% кликват единствено на първата препратка, която излиза в списъка. По една случайност, що се отнася до предлагане на услуги за сравнително пазаруване (shopping comparison services), Google е поставяла своята платформа Shopping именно на това първо място. А конкурентните малки сайтове за сравняване на цени, като например Foundem, са сложени на трета или четвърта страница, където само най-упоритите или объркани потребители отиват.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.