Renault-Nissan стана за пръв път най-големият производител на автомобили
46 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault-Nissan стана за пръв път най-големият производител на автомобили

Френската компания, която е в съюз с Nissan, отчита печалба и от бизнеса си в Русия.

Renault-Nissan стана за пръв път най-големият производител на автомобили

Френско-японският алианс обяви рекордни резултати за първото полугодие

15839 прочитания

Френската компания, която е в съюз с Nissan, отчита печалба и от бизнеса си в Русия.

© Reuters


Челната четворка по продажби

(в млн. броя за полугодието)

1. Renault-Nissan – 5.268

2. Volkswagen – 5.155

3. Toyota – 5.129

4. General Motors – 4.7

Съюзът между френския автомобилен производител Renault и японския Nissan Motor за пръв път стана лидер на пазара по продажби. Френската компания обяви и рекордни резултати за първото полугодие, пише Financial Times. По-доброто представяне се дължи на разрастването на алианса с Nissan, възстановяването на пазара в Русия и Европа.

Рекордни резултати

От групата обявиха рекордна оперативна печалба от 1.8 млрд. евро за първото полугодие, а приходите са нараснали със 17% на годишна база и са достигнали до 29.5 млрд. евро.

Групата Renault-Nissan е продала 5 268 079 автомобила за първите шест месеца на годината. Това е повече в сравнение с Volkswagen, която е реализирала 5 155 600 коли, и Toyota – с 5 129 000. Продажбите само на френската компания са се увеличили с 10.4% спрямо миналата година и достигат почти 1.9 млн. броя. General Motors, която седем десетилетия беше лидер по продажби, е реализирала 4.7 млн. автомобила.

На какво се дължи успехът

Ръстът при френско-японския алианс се дължи и на включването на Mitsubishi Motors към съюза през 2016 г. Тогава Nissan купи японския производител, който беше засегнат от скандал. За тези шест месеца Mitsubishi е продал близо половин милион автомобила, което е увеличение от 2.4%, а Nissan - почти 2.9 млн., което ръст от 5.6%.

"Тези резултати се дължат на плана ни да създаваме голяма гама продукти, да се разширяваме географски, както и задължението ни към работещите във фирмата", заяви главният изпълнител директор на алианса Карлос Гон. Като допълни, че автомобилопроизводителят ще продължи да надгражда рекордните си продажби. Сред моделите, които съюзът предлага, са X-Trail, Altima, Qashqai и електрическия Leaf.

Групата отчита печалба от 3 млн. евро за периода и на руския пазар, който традиционно беше на загуба поради отслабената икономика на страната. В резултат на тези положителни резултати ръководството увеличи прогнозите си за годишните продажби в Русия за ръст до 5%.

"Имаше сериозно възстановяване на пазара, което ние не отчетохме като силно", каза пред анализатори в конферентен разговор главният финансов директор на френската компания Клотилд Делбо. В Русия Renault оперира както със своя бранд, така и през руския автомобилен производител AvtoVAZ, в който участва. През първото полугодие руският пазар се е превърнал във втория по големина за компанията след този във Франция.

През миналата седмица друг френски производител - Peugeot, също увеличи прогнозите си за руския пазар, след като обяви рекордни печалби.


3 коментара
  • 1
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    Хм, последните ми две "сериозни" коли са Рено, ама сега е много вероятно и те да започнат да си мислят, че са "хванали Господ за шлифера" и да си повярват на тема цени и колко са "яки". Дано да се окажа лош пророк, че то не останаха нови коли на разумни цени, да им се невиди...

  • 2
    rcs20503603 avatar :-|
    Kamen Iliev

    Това означава, че хората не искат да дават много пари за коли.

  • 3
    kokoto2 avatar :-|
    kokoto2

    Очакваме следващото сливане. Да видим дали този път няма да бъде с участие на немски марки.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK