С "Атлантически пакт" три авиокомпании се застраховат срещу Brexit
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

С "Атлантически пакт" три авиокомпании се застраховат срещу Brexit

Френско-холандската Air France-KLM ще инвестира във Virgin Atlantic под формата на придобиване на дял от 31%.

С "Атлантически пакт" три авиокомпании се застраховат срещу Brexit

Delta Air Lines, Air France-KLM и Virgin Atlantic обявиха 15-годишно партньорство

5105 прочитания

Френско-холандската Air France-KLM ще инвестира във Virgin Atlantic под формата на придобиване на дял от 31%.

© Reuters


27% дял от трансатлантическите полети ще се контролира от новия алианс.

Трансатлантически алианс между три от най-големите авиокомпании в света ще опита да подсили позициите им на апетитния британско-американски пазар, като ги защити от нискоразходните конкуренти и несигурността от излизането на Великобритания от Европейския съюз, съобщи Rеuters.

Delta Air Lines, Air France-KLM и Virgin Atlantic обявиха 15-годишно споразумение за партньорство в обслужване на полетите между Европа и САЩ, както и сделки са дялово участие, чрез които всяка ще притежава част от другата.

Съвместното начинание ще позволи на трите превозвача са споделят печалбите от трансатлантическия полети.

Кой какво получава

Благодарение на него Air France-KLM получава по-широк достъп до британско-американския пазар, който е един от най-доходните в света. Освен това френско-холандската група ще може да използва полетите си в Европа за превозване на повече пътници до Лондон, които да продължат към САЩ на борда на самолети на Virgin.

Възможността да бъдат предлагани допълнителни полети би дала на американската Delta предимство пред конкурентите в САЩ, сред които са American Airlines и United Airlines.

Новият алианс е и вид застраховка срещу отрицателен ефект от Brexit в сегмента на бизнес пътуванията. Трите превозвача фактически изпреварващо създават резервен план, в случай че напускането на ЕС от страна на британците наложи авиокомпаниите да се пререгистрират в някоя от оставащите в съюза 27 държави и трафикът през Лондон намалее. По условията, засягащи този бизнес, все още се преговаря между британското правителство и Европейската комисия.

Очаква се партньорството да влезе в сила през 2018 г. и да подсили позициите на тримата участници в момент, когато трансатлантическият пазар се променя под натиска на нискоразходни имена като Air Shuttle и Wow Air, колкото и малък да е засега техният дял.

Алиансът ще позволи и по-ефективно използване на слотовете на лондонското летище Heathrow, като освободи допълнителен капацитет от късите полети и го прехвърли към далечните дестинации.

Влияние върху правилата след Brexit

По-голяма част от трансатлантическия пазар се контролира от подобни съюзи. Новият алианс ще държи дял от около 27%, докато конкурентите имат между 22 и 24 процента.

Очаква се одобрение от регулаторите, благодарение на което ще се комбинират два съществуващи в момента и частично препокриващи дейността си джойнт венчъра. Операцията ще бъде подкрепена от сделки за дялово участие в размер на 1 млрд. долара.

Според Уили Уолш, ръководител на конкурентната група IAG, френско-холандската Air France-KLM ще инвестира във Virgin Atlantic под формата на придобиване на дял от 31%. "От гледна точка на влиянието на важните пазари на Heathrow и Северния Атлантик това запълва всички възможни опции. В същото време преминаването на Ричард Брансън (Virgin Group) към позицията на миноритарен собственик позволява пренареждане на начина, по който се използва портфейлът на Virgin от слотове на Heathrow", коментира пред Reuters консултантът Джон Стрикланд.

По този начин европейски авиопревозвачи ще имат думата за това как да изглежда британският сектор за въздушни превози след Brexit. "Това вероятно е положителна новина за Air France относно позицията им да влияят на правилата след Brexit", коментира той в петък пред анализатори.

Не е известно кои правила ще действат след Brexit и дали Великобритания ще остане част от единния авиационен пазар на ЕС или от договора "Отворено небе" между САЩ и Европа. Поради това според анализаторите авиокомпаниите са принудени да търсят още сега "творчески решения".

В петък Air France-KLM съобщи, че се е договорила и за един вид застрахователна клауза на собствеността си във Virgin Atlantic. Съгласно нея делът на Virgin Group, който според споразумението трябва да слезе на 20%, ще се върне към мажоритарен, ако след Brexit се окаже, че превозвачът трябва да бъде регистриран във Великобритания, за да продължи да върши сегашната си дейност.

27% дял от трансатлантическите полети ще се контролира от новия алианс.

Трансатлантически алианс между три от най-големите авиокомпании в света ще опита да подсили позициите им на апетитния британско-американски пазар, като ги защити от нискоразходните конкуренти и несигурността от излизането на Великобритания от Европейския съюз, съобщи Rеuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK