Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 15 авг 2017, 16:24, 3764 прочитания

Великобритания иска по-мек Brexit в търговските отношения

Правителството с план за преходен период и участие в митническия съюз, ЕК не е напълно съгласна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Трансформиращата сила на ирландската граница

Излизането на Великобритания от ЕС ще постави на изпитание мирните споразумения в Северна Ирландия

8 окт 2017

Великобритания иска съдружие с ЕС за сигурност и отбрана

Предложението е за нов договор с Европа след Brexit, който да осигури плавен преход

19 сеп 2017

Бизнес инвестициите във Великобритания са в застой

БВП през второто тримесечие е нараснал само с 0.3% в сравнение с предходното

26 авг 2017

Brexit може да стимулира производството на авточасти във Великобритания

В противен случай сглобяването на автомобили ще се оскъпи, защото в момента половината от частите се внасят

7 авг 2017

RBS ще разшири офиса си в Амстердам при твърд Brexit

Банката отчита печалба за първи път от три години

4 авг 2017

Къде ще отиде Европейската агенция по лекарствата след Brexit

България подаде в последния момент документи и е сред петте кандидата, които не са посетили настоящото седалище на агенцията

1 авг 2017

Хамънд иска преходен режим след Брекзит

Това е сигнал, че Лондон не вижда страната като част от единния пазар

9 юли 2017
Засега плановете за "колкото се може по-гладък преход" са два - изграждане на виртуална пазарна граница между ЕС и Великобритания или система, при която Островът да приеме правилата за внос на стоки за съответната европейска страна.
Великобритания иска да остане в митнически съюз няколко години след излизането й от ЕС. По-мекият Brexit би означавал период на излизане, в който страната ще продължи да търгува свободно с 27-те членки, пише Financial Times. Макар намеренията на Лондон, публикувани в специален доклад във вторник, да са добри новини за бизнеса на Острова, планът за "близко сътрудничество" не беше посрещнат радушно от Европейския съюз.

Въпреки че Европейската комисия приветства предложенията на Великобритания като "позитивна стъпка" в преговорите, тя отново припомни позицията отпреди няколко месеца - "безпроблемна търговия не може да има извън единния пазар и митническия съюз". В изявление говорителят на ЕК отбелязва документа като "истинското започване на преговорите", но EK ще отговори на искането за преходния митнически съюз едва когато има "задоволителен прогрес" и Великобритания вече е станала "трета страна".

В Брюксел настояват, че подобно договаряне може да се случи само когато въпроси като правата на гражданите и сумата, която Великобритания дължи на ЕС, се уточнят. За първите два месеца от началото на преговорите няма значителен прогрес, а следващият им рунд ще започне на 28 август.

"Ще вземем предвид исканията на Великобритания за преходен период и тяхната визия за бъдещото ни сътрудничество, но ще им отговорим, когато сме направили задоволителен прогрес със систематизираното оттегляне", каза във вторник говорител на ЕК пред репортери в Брюксел.
Говорителят също обърна внимание и на факта, че Лондон се бави с отговора на девет европейски позиции по ключови въпроси около Brexit, които ЕС обяви още преди началото на лятото.

Преговарящи от европейската страна често напомнят на британските си колеги, че страната не може да очаква да запази непокътнати своите привилегии от членството в ЕС след Brexit. Пред ВВС Brexit министърът Дейвид Дейвис обяви, че страната "трябва да получи преходно споразумение за година-две", което да доведе "възможно най-близко до сегашните условия". Дейвис иска обаче страната му да може да сключва нови търговски сделки по време на този период.



Бизнесът няма да усети разлика

Новите търговски планове могат да се счетат като победа за защитниците на "мек Brexit", сред които представители на бизнес средите, които от месеци предупреждават за тежки последици за износа на стоки. Ако Великобритания не сключи сделка с ЕС, производителите ще изгубят най-много. Износът на автомобили до страни без специален търговски договор може да поскъпне с до 10%, а според проучване на консултантската компания Oxera митнически проверки не само ще увеличат трафика по границите, но ще оскъпят разходите за митническите пунктове на Великобритания с над 1 млрд. паунда на година. Документацията за производителите ще се увеличи петорно до около 255 млн.

"Този документ е обнадеждаващ, защото предлага ограничен във времето преход до митническа система, която е възможно най-свободна", казва заместник-директорът на лобистката група CBI Джош Харди. Според него най-важно в момента е насърчаване на инвестициите, но "времето изтича". Текущите планове обаче не включват "най-голямата част от износа на Великобритания" - услугите, подчертават от CityUK, представляващи финансовия сектор в Лондон.

Несъгласие между политици

Политиците в Лондон продължават да са раздвоени по въпроса за "мек" или "тежък" Brexit. Сред основните проблеми остава сумата, която Лондон трябва да изплати на ЕС. В интервю за Bloomberg анализаторът към Euroasia Group Муйтаба Рахман каза, че финалната сделка "все още много зависи от парите".

Това е първият от поне 12 подобни документа, които се очакват в следващите три месеца. Темите, които тепърва ще се решават в преговорите около Brexit, включват правата на европейските граждани и условията за пътуване между Ейре и Северна Ирландия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

Берлускони привлича избиратели с плосък данък и работни места 1 Берлускони привлича избиратели с плосък данък и работни места

Бившият италиански премиер обещава годишен ръст от 3% до 2023 г.

17 яну 2018, 845 прочитания

В Германия искат бързо разрастване на ветропарковете в морето 1 В Германия искат бързо разрастване на ветропарковете в морето

Производителите на вятърна енергия настояват и правителството да изработи задължителна за всички рамка за прехода от изкопаеми към възобновяеми източници

17 яну 2018, 779 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Киев и Москва в спор за свободата на навигацията през Керченския проток

Заради изграждането на най-дългия мост в Европа, Русия прекъсна достъпа на Украйна до Азовско море

Витоша: Затворената планина

Ако Столична община наистина иска да защити интересите на гражданите, пътят е лесен

По-малко университети, по-малко проблеми. Дали?

Какво не е наред с висшето образование в България

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Човешка "Въртележка"

Театърът на живота в новия филм на Уди Алън

Театър: Кралят елен

След силната постановка от Мариус Куркински преди години пиесата отново оживява на българска сцена, заредена с много ентусиазъм

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сривът на криптовалутите - пукане на балон или нова нормалност

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2018 Прочетете