Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
7 8 сеп 2017, 15:18, 4333 прочитания

Facebook разкри 100 хил. долара дошли от Русия за предизборни реклами в САЩ

Целта на "неавтентичните" профили и страници била да увеличи разделението по чувствителни теми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Глобалното доверие в медиите е на най-ниското си ниво от близо две десетилетия

Най-голям спад се наблюдава в САЩ, показва годишното изследване Edelman Trust Barometer 2018

25 яну 2018

Пражка декларация срещу подривните действия на Кремъл

Над 110 европейски и американски експерти по сигурността и парламентаристи от 22 страни са първите подписали я

13 ное 2017

Първи обвинения в разследването за руската намеса в президентските избори в САЩ (обновена)

Бившият ръководител на кампанията на Тръмп Пол Манафорт и съдружникът му Рик Гейтс са привлечени под отговорност

30 окт 2017

Facebook и Google не успяват да блокират фалшивите новини от Лас Вегас

Вълната от дезинформация залива интернет форуми в първите минути след инцидента и води до разпространение на непроверени спекулации

3 окт 2017

Майкъл Флин иска имунитет, за да свидетелства за руската намеса в изборите в САЩ

Все още има много въпросителни около разговорите, които вероятно са водили съветници на Тръмп и представители на Русия

3 апр 2017

Директорът на ФБР потвърди за разследване на предполагаемата руска намеса в изборите в САЩ

От Белия дом заявиха, че "няма доказателства за тайно споразумение между Тръмп и Москва"

21 мар 2017
Facebook разкри, че "неавтентични руски участници" са купили реклами за 100 000 долара в популярната социална мрежа през изминалите две години. Това става на фона на разследванията за предполагаема намеса на Москва в американските президентски избори.

"Рекламите и профилите, изглежда, са фокусирани върху увеличаването на разделящите социални и политически послания из идеологическия спектър, засягайки теми като гей общността, расови въпроси, имиграцията и правото да притежаваш оръжие", казват от Facebook. И допълват, че са открили 470 "неавтентични" профили и страници, които са купували реклама от юни 2015 г. до май 2017 г. Според компанията, изглежда, че те са оперирали от Русия и са свързани едни с други.

Сътрудничество с разследващите органи

Facebook е споделил информацията си с американските разследващи органи и ще продължи да им сътрудничи. Откритията са в резултат на разследване на компанията на твърденията, че има връзка между руските опити за намеса в изборите и реклами, купени в социалната мрежа.

Платформата е важен източник на политическа реклама заради способността й да се прицелва в конкретни райони – от "колебаещи се" щати до специфични окръзи, пише Financial Times. Така се показват различни послания на различните демографски групи, без дадени реклами да се насочват към публика, която е по-малко възприемчива към тях. Компанията обаче бе обект на критика по време на американските избори, че не прави достатъчно, за да спре разпространението на фалшиви новини, като например твърдението, че папата подкрепя Доналд Тръмп.



Facebook уточнява, че рекламите, купени от "неавтентичните" профили, не са съдържали конкретни послания за изборите, гласуването или президентските кандидати. Но около 50 000 долара са били похарчени за 2200 реклами, които са били идентифицирани като "потенциално политически свързани" и които може да идват от Русия. Близо една четвърт от рекламите са били географски насочени, като повечето от тях са били през периода 2015 - 2016 г.

Мерки срещу фалшивите новини

Facebook е свалил фалшиви профили в Германия, Франция и други държави и сега работи върху допълнителни начини за прилагане на технологията, която е развил, за засичането на фалшиви профили и неавтентични страници. Компанията е предприела редица мерки, за да забави разпространението на неверни новини, като например отбелязване на дадена история като спорна и наемане на допълнителни 3000 модератора за изтриване на съдържание, което нарушава правилата.

През април от социалната мрежа публикуваха документ, изследващ как "информационни операции" като кампанията, за която се смята, че идва от Русия, манипулират общественото мнение в интернет. "Знаем, че трябва да останем бдителни към хора, които опитват да използват нашата платформа за грешни цели. Вярваме в защитата на интегритета на гражданския дискурс и изискваме от рекламодателите да спазват политиката и правилата ни. Също така дълбоко сме загрижени за автентичността на връзките, които правят хората чрез нашата платформа", се казва в изявление на Facebook.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX положи основите на глобална сателитна мрежа 6 SpaceX положи основите на глобална сателитна мрежа

Космическата компания на Илън Мъск изстреля първите си два тестови интернет-спътника. Ще ги последват още 4425

22 фев 2018, 2126 прочитания

МВФ: Турската икономика е заплашена от прегряване МВФ: Турската икономика е заплашена от прегряване

Рязкото подобрение през 2017 г. носи опасности за най-големия търговски партньор на България извън ЕС

22 фев 2018, 1101 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Юбилей сред звездите

40 години от изстрелването на Voyager

КАТ в ерата на електронното управление

Докъде стигна пътна полиция в е-услугите

Кой кой е и колко губи в българските медии

Извън двете големи телевизии почти всички други български медийни компании са на загуба или много ниска печалба

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино суматоха

Панорама с филми по творби на Йордан Радичков

Кино: "Лили Рибката"

Полът е вълшебство в модерната приказка на Ясен Григоров

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 17.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, CEZ одобри продажбата на българския си бизнес на "Инерком груп"

Емисия

DAILY @7AM // 23.02.2018 Прочетете