Новият брой:
Образованието: Лунната мисия на България

Нова транскавказка жп линия ще улесни стокообмена между Китай и Европа

В понеделник потегли първият влак по 826-километровата отсечка Баку - Тбилиси - Карс

След като се забави поради липса на средства, грузинската част от маршрута бе построена с азерски кредит, финансиран от суверенния петролен фонд на Баку
След като се забави поради липса на средства, грузинската част от маршрута бе построена с азерски кредит, финансиран от суверенния петролен фонд на Баку
След като се забави поради липса на средства, грузинската част от маршрута бе построена с азерски кредит, финансиран от суверенния петролен фонд на Баку    ©  Reuters
След като се забави поради липса на средства, грузинската част от маршрута бе построена с азерски кредит, финансиран от суверенния петролен фонд на Баку    ©  Reuters
Жп линията трябва да направи възможно транспортирането на стоки от Китай до Европа за между 12 и 15 дни.

Нов жп коридор, който свързва Китай и Европа и предоставя логистична алтернатива на съществуващите линии през Русия и Иран, ще бъде пуснат в експлоатация в понеделник. Тогава символично ще отпътува първият влак по линията Баку - Тбилиси - Карс, която се проектира от 2007 г. и завършването ѝ беше отлагано дълго време, особено в частта от линията, която минава през Грузия. Церемонията ще се проведе в пристанищния град Алат, на юг от столицата Баку, и на нея ще присъстват президентът на страната Илхан Алиев, турският му колега Реджеп Тайип Ердоган и грузинският премиер Гиорги Маргвелашвили.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • + 1

    Далновидните могат само да спечелят от тази жп линия, дано да сме сред тях. Съмнявам се обаче да успеем с модернизацията на нашите линии, просто много време изпуснахме без никакви ремонти, а сега започналите се точат с години. Да де, нещо се размечтах, а говорим за БДЖ, което още се намира в 20-ти век, при Тато...

    Нередност?
Нов коментар