Технологични гиганти разкриха как е била извършвана руската пропаганда за изборите в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Технологични гиганти разкриха как е била извършвана руската пропаганда за изборите в САЩ

По време на изслушването сенатори показаха примери за пропагандни постове и фалшиви новини. В случая става въпрос за фалшивото събитие "Миньори за Тръмп" в Пенсилвания, на което реално са дошли хора, който са видели публикацията.

Технологични гиганти разкриха как е била извършвана руската пропаганда за изборите в САЩ

Представители на Facebook, Google и Twitter представиха пред Конгреса мащаба на операцията на базираната в Русия Internet Research Agency

Йоанна Иванова
7726 прочитания

По време на изслушването сенатори показаха примери за пропагандни постове и фалшиви новини. В случая става въпрос за фалшивото събитие "Миньори за Тръмп" в Пенсилвания, на което реално са дошли хора, който са видели публикацията.

© Reuters


Представители на Facebook, Twitter и Alphabet, компанията - майка на Google и YouTube, представиха нови детайли за намесата на руската Internet Research Agency (IRA) в президентските избори в САЩ миналата година. Компанията е финансирала публикации във Facebook, които са достигнали до 126 млн. потребители, публикувала е 131 хил. съобщения в Twitter и над хиляда видеа в YouTube, които общо са генерирали над 300 хил. гледания. Онлайн публикациите са засягали противоречиви за американските избиратели теми като раса, право на притежание на оръжие, права на LGBTQ обществото и други. Разкритията доведоха до остра критика от страна на сенаторите от двете партии към компаниите и късната им намеса.

Конгресът прие нападателен тон

Преди началото на изслушването в Конгреса, което продължи над два часа и половина, компаниите публикуваха онлайн новата информация покрай разследването на IRA, която стана известна като фабрика за тролове. "Тези действие противоречат на мисията на Facebook да изгражда общности, както и на всичките ни принципи. Твърдо сме решени да сторим всичко необходимо, за да се справим с тази нова заплаха", пише в изявлението на Колин Стреч, главния юрисконсулт на компанията, който се яви вместо по-разпознаваеми лица от компанията като собственика Марк Зукърбърг.

Сенаторите от подкомитета за престъпления и тероризъм не останаха доволни от новите разкрития на компаниите, нито от дефанзивните обещания. Сенаторът от щата Минесота Ал Франкен, станал известен с директния си подход при такива изслушвания, не прие обясненията за бавната реакция на компаниите. "Google притежава цялото знание, което човекът е развил. Не можете да свържете плащанията в рубли с политически реклами и да си кажете, хм, тези две неща показват, че нещо не е наред", пита той реторично. Патрих Лихи от Върмонт заяви, че според него компаниите са можели да реагират много по-рано. Представители на компаниите ще дадат показания и по разследването за намесата на руското правителство в изборите.

Какво разкриха компаниите

Съдържание от акаунти на проруската IRA са достигнали директно до 29 млн. души във Facebook, като след споделяне, коментиране и други интеракции в онлайн платформата съдържанието е достигнало близо 126 млн. души в САЩ. Според компанията IRA е създала приблизително 120 фейсбук страници, които са генерирали 80 хил. публикации от януари 2015 г. до август 2017 г. През октомври миналата година, месец преди изборите, Facebook е свалил близо 6 млн. акаунта и 170 в Instagram, които са отговорни за 120 хил. публикации.

Служителите на Google са открили 18 канала в YouTube, свързани с IRA, които общо са публикували близо 1100 видеа или 43 часа съдържание. Според компанията два акаунта на IRA са платили близо 5 хил. долара за рекламиране на публикации преди изборите.

Twitter докладва за почти 3 хил. профила, за които смята, че са свързани с IRA. 47% от туитовете през тях са били автоматизирани, а 9% - свързани с изборите. Свързани с Русия акаунти са генерирали 1.4 млн. туита от септември 2016 г. до 15 ноември същата година.

Представители на Facebook, Twitter и Alphabet, компанията - майка на Google и YouTube, представиха нови детайли за намесата на руската Internet Research Agency (IRA) в президентските избори в САЩ миналата година. Компанията е финансирала публикации във Facebook, които са достигнали до 126 млн. потребители, публикувала е 131 хил. съобщения в Twitter и над хиляда видеа в YouTube, които общо са генерирали над 300 хил. гледания. Онлайн публикациите са засягали противоречиви за американските избиратели теми като раса, право на притежание на оръжие, права на LGBTQ обществото и други. Разкритията доведоха до остра критика от страна на сенаторите от двете партии към компаниите и късната им намеса.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

13 коментара
  • 1
    buzzjn avatar :-|
    Imeto mi

    Е сега сенаторите ще си измият ръцете с гугъл и фейсбук. Като го гледам тоя на снимката ,едва ли нещо му щрака в изкуфелия мозък.

  • 2
    ivanski12 avatar :-P
    Ivanski

    След цялата тази работа, какво излиза че една част от целокупния американски народ е толкова лесен за обработване и му липсва грам мозък щом не може да различи истината от рекламата!

    Хаха

  • 3
    zzl41537212 avatar :-|
    любезният лос

    По време на изслушването сенатори показаха примери за пропагандни постове и фалшиви новини. В случая става въпрос за фалшивото събитие "Миньори за Тръмп" в Пенсилвания, на което реално са дошли хора, който са видели публикацията.
    ----
    Да се чудиш ли, да плачеш ли? Какво е ФАЛШИВОТО на това събитие, което се е СЪСТОЯЛО? Ами на събитието ще идат тези до които е достигнала поканата.

  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Такова смело и директно противопоставяне срещу Тръмп и неговата изборна кампания говори за интересни подводни течения в политиката на Щатите...

  • 5
    xyha avatar :-P
    xyha

    Пропагандата може само да влиае на нискообразовано население . Ако пък го образоват пак не моогат да ги накарат да гласуват за загубеняци :-)

  • 6
    cuam4o avatar :-|
    Ангел

    "Според компанията два акаунта на IRA са платили близо 5 хил. долара за рекламиране на публикации преди изборите."

    За 5к си купуваш избори в САЩ? Да се смееш ли, да плачеш ли.. тея изобщо не ги слушат главите. А в края на краищата нещо незаконно има ли?

  • 7
    aussie avatar :-|
    aussie

    Срещу 10к ставаш президент на САЩ :)

  • 8
    aussie avatar :-|
    aussie

    Срещу 10к ставаш президент на САЩ :)

  • 9
    uql26355225 avatar :-|
    Noal


    До коментар [#6] от "
    Ангел
    ":

    Платена пропаганда от заклетият ти враг, целяща да вземе раздор в обществото и да доведе на власт некомпетентен идиот?
    Да. Незаконно е. Държавна измяна, наказва се с разстрел

  • 10
    leo_k avatar :-|
    Лео

    А преди няколко месеца във Forbes хвалеха един американец (роднина на Тръмп) за неговия подход и кампанията на компанията му за победата на Тръмп. И сега колкото и да разтягат локуми и да се пенят в конгреса и извън него, нищо незаконно не се е случило. А на въпроса "Не можете да свържете плащанията в рубли с политически реклами" отговорът е ясен - парите не миришат. А и всеки знае, че може да плати във валутата на търговеца, вместо във валутата на картата.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK