С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 1 ное 2017, 13:20, 7430 прочитания

Технологични гиганти разкриха как е била извършвана руската пропаганда за изборите в САЩ

Представители на Facebook, Google и Twitter представиха пред Конгреса мащаба на операцията на базираната в Русия Internet Research Agency

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Представители на Facebook, Twitter и Alphabet, компанията - майка на Google и YouTube, представиха нови детайли за намесата на руската Internet Research Agency (IRA) в президентските избори в САЩ миналата година. Компанията е финансирала публикации във Facebook, които са достигнали до 126 млн. потребители, публикувала е 131 хил. съобщения в Twitter и над хиляда видеа в YouTube, които общо са генерирали над 300 хил. гледания. Онлайн публикациите са засягали противоречиви за американските избиратели теми като раса, право на притежание на оръжие, права на LGBTQ обществото и други. Разкритията доведоха до остра критика от страна на сенаторите от двете партии към компаниите и късната им намеса.

Конгресът прие нападателен тон


Преди началото на изслушването в Конгреса, което продължи над два часа и половина, компаниите публикуваха онлайн новата информация покрай разследването на IRA, която стана известна като фабрика за тролове. "Тези действие противоречат на мисията на Facebook да изгражда общности, както и на всичките ни принципи. Твърдо сме решени да сторим всичко необходимо, за да се справим с тази нова заплаха", пише в изявлението на Колин Стреч, главния юрисконсулт на компанията, който се яви вместо по-разпознаваеми лица от компанията като собственика Марк Зукърбърг.

Сенаторите от подкомитета за престъпления и тероризъм не останаха доволни от новите разкрития на компаниите, нито от дефанзивните обещания. Сенаторът от щата Минесота Ал Франкен, станал известен с директния си подход при такива изслушвания, не прие обясненията за бавната реакция на компаниите. "Google притежава цялото знание, което човекът е развил. Не можете да свържете плащанията в рубли с политически реклами и да си кажете, хм, тези две неща показват, че нещо не е наред", пита той реторично. Патрих Лихи от Върмонт заяви, че според него компаниите са можели да реагират много по-рано. Представители на компаниите ще дадат показания и по разследването за намесата на руското правителство в изборите.

Какво разкриха компаниите



Съдържание от акаунти на проруската IRA са достигнали директно до 29 млн. души във Facebook, като след споделяне, коментиране и други интеракции в онлайн платформата съдържанието е достигнало близо 126 млн. души в САЩ. Според компанията IRA е създала приблизително 120 фейсбук страници, които са генерирали 80 хил. публикации от януари 2015 г. до август 2017 г. През октомври миналата година, месец преди изборите, Facebook е свалил близо 6 млн. акаунта и 170 в Instagram, които са отговорни за 120 хил. публикации.

Служителите на Google са открили 18 канала в YouTube, свързани с IRA, които общо са публикували близо 1100 видеа или 43 часа съдържание. Според компанията два акаунта на IRA са платили близо 5 хил. долара за рекламиране на публикации преди изборите.

Twitter докладва за почти 3 хил. профила, за които смята, че са свързани с IRA. 47% от туитовете през тях са били автоматизирани, а 9% - свързани с изборите. Свързани с Русия акаунти са генерирали 1.4 млн. туита от септември 2016 г. до 15 ноември същата година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Давос 2020: Първият ден мина под сянката на хвалебствията на Тръмп 2 Давос 2020: Първият ден мина под сянката на хвалебствията на Тръмп

Основните панели в началото на Световния икономически форум се фокусират върху рисковете, свързани с климатичните промени

21 яну 2020, 1158 прочитания

Беларус опитва да притиска Русия с внос на норвежки петрол Беларус опитва да притиска Русия с внос на норвежки петрол

Транспортирането от Северно море и през Литва обаче го прави твърде скъп

21 яну 2020, 1133 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Свят" Затваряне
Китай спира временно 40% от фабриките си в борба срещу смога

Мерките ще забавят индустриалния сектор в страната и ще увеличат цената на суровините

Още от Капитал
Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10